Imogen
Trådstartare
Jag tänker lite så att det kanske inte går att undvika alla konflikter? De övar ju liksom på egen vilja och ibland måste man sätta gränser. Dock försöker jag välja mina strider vääääldigt noga.
Självklart är det så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker lite så att det kanske inte går att undvika alla konflikter? De övar ju liksom på egen vilja och ibland måste man sätta gränser. Dock försöker jag välja mina strider vääääldigt noga.
Ja, jag med. Samt de konflikter som bara uppstår för att jag har missat att mata ungenSjälvklart är det såAlla konflikter går ju inte att undvika och det är nog inte bra att göra det heller. Men det är just de där konflikterna där jag känner att han inte riktigt har möjligheten att förstå varför vi tycker olika som jag försöker undvika.
Och till oss ringde förskolan igår och bjöd oss på besök nu om ett par veckor som förberedelse inför starten i januari. Börjar bli väldigt nära nu![]()
Har insett att vi måste få till lite bättre sortering på leksaker i ungarnas lekrum. Nu har vi några lådor och mycket blir blandat eller inslängt i hyllorna baraVi kommer ge dom några leksaker i julklapp och det lär bli mer från släktingar så för att barnen ska kunna ha lättare koll måste vi skaffa fler lådor och en till hylla för att styra upp det lite. Men det är svårt
![]()
På sonens rum finns just nu bland annat en innerdörr (som inte tillhör hans rum), en stationär dator som inte är inkopplad, diverse garderobsinredning, och ett skötbord som inte används. Hans rum behöver också mer ordning(vi håller på och renoverar ett annat rum på övervåningen, så stökigt har vi inte i vanliga fall)
Låter som ett perfekt barnrum
Våra barn har ett varsitt sovrum på övervåningen och där är det bara ett fåtal leksaker. På undervåningen har de ett lekrum och eftersom E inte får gå upp och ner i trappan som hon vill på ett bra tag så kommer lekrummet finnas kvar några år tillMen det behöver sorteras upp lite bättre så dom ser vad dom har och lättare själva kan lägga tillbaka i rätt låda.
Tror (hoppas) den värsta pillperioden är över för vi har kunnat ha duk, en tomte, en julgris och en ljuslykta på tvrumsbordet sen i lördags
Igår vet jag inte vad det tog åt henne när maken skulle lägga henne. Helt hysterisk! Jag gav dom lite tid sen skulle han ut på promenad med hunden så jag bytte av honom och hon somnade på 5 minuter från det att jag satte mig bredvid henne![]()
Det blir spännande att se hur det ska gå med julgranen sen![]()
Efter två dagar kan vi konstatera att pixibokskalendern är en succéoch med tanke på intresset för manschetterna runt adventsljusstakarna blir det intressant med julgranen sen
Fast det är inte så att han river ner dem, men är väldigt intresserad av att stå att titta på dem och peta på dem.