Vårföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vid invagination så borde det inte gå över, det gör ont! Så låter inte som det, men ring absolut 1177 om du är orolig, det är det de är till för :).

Försöker tänka så med :) Sen tror jag ändå hon har en reaktion av vaccinet. Ligger i sängen nu och trodde det var maken som släppte sig för det luktade liksom "vuxet", men han hävdar att det inte var han (vi är rätt öppna med sånt ;) ). Brukar liksom bara lukta lite surt om hennes.
Nu sover hon bredvid mig. Har svårt att somna själv då jag vill hålla lite koll. Längtar tills två veckor gått så jag vet att hon är okej.

Tänk att en sån liten varelse är så viktig ❤️ Så länge hon mår bra gör jag det också. Men när hon är besvärad känns det fysiskt i hela mig.
 
Idag har bebis sovit i stort sett hela dagen. Vaken nån timme då och då, mest för att äta. Försöker tänka att det är normalt och att hon bara tycker det är skönt att det har regnat och är lite svalare.
Hon är ju bara sju veckor ännu så hon får sova när hon behöver :)
Hon hade en period för nån vecka sen när hon var vaken mycket, tror värmen är jobbig för henne.
Usch! Vill ha höst nu!
 
Det är nästan så jag ångrar vaccinationen.. är orolig för att hon ska få tarminvaginagtion. Även om det ska vara ovanligt så är jag duktig på att tro det värsta :(
Ikväll har hon varit lite gnällig. Vi var och besökte en släkting. Inget jätteskrik utan bara lite besvärad. Hon brukar nästan aldrig skrika och hon verkade även försöka krysta utan att det kom nåt. Blev såklart orolig.
På vägen hem började hon panikskrika. Fick stanna bilen och tröstamma någon minut. Sen somnade hon.
Väl hemma fortsatte hon sova i babyskyddet tills vi tog ut henne. Då mornade hon sig och piggnade till sen.
Efter en stund bajsade hon äntligen, inga mängder, men ändå. Sen åt hon några minuter och somnade igen.
Hon känns lite trött idag, men hon har haft såna dagar innan. Har inte tagit tempen ännu..
Kanske borde ringa 1177.
Men visst borde just invagination märkas? Borde väl vara svårt att missa?
Får de tarmvred så skriker de ett tag för att sen göra ett uppehåll på nån minut och börjar sedan om! Enligt min Bvc sköterska kunde man inte få dom att varken somna eller äta om de fått det! Så de låter som att det bara är lite ont i magen även om det också är jobbigt för oss föräldrar att se!
 
Alltså mor och far föräldrar i all ära men man märker ju att de glömt av hur det är att ha en bebis! ;) Lekte och lekte med Walter vilket jag självklart blir glad över att se men märker att ungen börjar bli trött och borde sova men får då som svar ”nej, han ser ju pigg ut”, ”nu igen han sov ju nyss”. Jo men nu är det så att om han inte somnar nu kommer han bli övertrött och då är det sjukt svårt/jobbigt att få honom att sova! Sen när man sitter där en halvtimma senare med en unge som skriker som ett gehu och vägrar somna får man typ en kommentar! Oj, jösses vad ledsen han blev! Jo tack, jag vet :banghead:
 
Idag har bebis sovit i stort sett hela dagen. Vaken nån timme då och då, mest för att äta. Försöker tänka att det är normalt och att hon bara tycker det är skönt att det har regnat och är lite svalare.
Hon är ju bara sju veckor ännu så hon får sova när hon behöver :)
Hon hade en period för nån vecka sen när hon var vaken mycket, tror värmen är jobbig för henne.
Usch! Vill ha höst nu!

Vår lilla har också sådana dagar då hon helt plötsligt sover betydligt mer än vanligt. Är alltid lite orolig då men nu har det hänt ett gäng gånger så att jag kan börja släppa det stundvis. Det första man tänker är ju att något är fel, så då har jag tempat typ 3ggr på en o samma dag :o:p
 
Får de tarmvred så skriker de ett tag för att sen göra ett uppehåll på nån minut och börjar sedan om! Enligt min Bvc sköterska kunde man inte få dom att varken somna eller äta om de fått det! Så de låter som att det bara är lite ont i magen även om det också är jobbigt för oss föräldrar att se!

Då ska jag nog sluta tänka att jag kan missa det :) Nu verkar hon mest väldigt trött. Och fy ja när de är så ledsna, gör ont in i märgen när hon gråter så förtvivlat 😓

Alltså mor och far föräldrar i all ära men man märker ju att de glömt av hur det är att ha en bebis! ;) Lekte och lekte med Walter vilket jag självklart blir glad över att se men märker att ungen börjar bli trött och borde sova men får då som svar ”nej, han ser ju pigg ut”, ”nu igen han sov ju nyss”. Jo men nu är det så att om han inte somnar nu kommer han bli övertrött och då är det sjukt svårt/jobbigt att få honom att sova! Sen när man sitter där en halvtimma senare med en unge som skriker som ett gehu och vägrar somna får man typ en kommentar! Oj, jösses vad ledsen han blev! Jo tack, jag vet :banghead:

Vet precis hur det är! Vi var hos makens far och hälsade på, och bebis blev totalt övertrött. Försökte då söva henne genom att gå runt och bära henne vilket brukar funka. Men varje gång jag kom i närheten av någon så skulle det gullas med henne. Fick låsa in mig i ett rum för att få henne att sova, efter tre timmar. Lyckades tyvärr tajma första utvecklingssprånget när vi åkte. Lite klantigt.. men ändå. Sa flera gånger att hon är övertrött och behöver lugn och ro..

Vår lilla har också sådana dagar då hon helt plötsligt sover betydligt mer än vanligt. Är alltid lite orolig då men nu har det hänt ett gäng gånger så att jag kan börja släppa det stundvis. Det första man tänker är ju att något är fel, så då har jag tempat typ 3ggr på en o samma dag :o:p

Har hunnit tempa två gånger på förmiddagen 😂 Ingen feber då så jag ska försöka låta bli att tempa igen.
Min dotter har också såna där dagar. Sov mycket i söndags också. Men ja, såklart tänker jag att nåt är fel. Älskar inte min hjärna alltid 😂
 
Min lilla har också sovit jättemycket senaste dygnet. Får se hur det fortsätter. Har dock ätit helt ok. Men hon har i princip bara sovit och ätit. Fick tremånadersvaccinet i går, så kanske kombination av värmen och vaccinet.

Var hos BVC i går och hon har gått upp rätt dåligt i vikt senaste 2,5 veckorna. Hon har droppat från 87 till 69 på WHOs kurva, vilket jag tycker är mkt. Bara gått upp 185 g på den tiden. Min BVC-sköterska var dock inte ett dugg oroad. ”Det blir så ibland”. Jag kommer dock tokamma framöver.
 
Tremånaderskoll idag+ vaccinationer. Ledsen 10 sekunder vid andra sprutan, värre än så var det visst inte. Sen har hon sovit hela eftermiddagen och större delen av kvällen men ingen feber.
61,5 cm och ca 6600g. Väldigt likt storebror i samma ålder.
 
Jag är småirriterad och mitt tålamod är noll. Uppskattar inte värmen och bebis är i fjärde språnget. För någon vecka sedan nattade vi båda barnen samtidigt klockan 20. Så nöjda att vi fått kläm på att natta båda i samma rum på nolltid, men det var då det. Nu ska bebis bäras och ammas omvartannat hela kvällen. Dessutom är han hopplöst svår att söva dagtid och då tycker jag redan värmen begränsar mycket, varken sele eller vagn känns bra i detta väder.
 
Min lilla har också sovit jättemycket senaste dygnet. Får se hur det fortsätter. Har dock ätit helt ok. Men hon har i princip bara sovit och ätit. Fick tremånadersvaccinet i går, så kanske kombination av värmen och vaccinet.

Var hos BVC i går och hon har gått upp rätt dåligt i vikt senaste 2,5 veckorna. Hon har droppat från 87 till 69 på WHOs kurva, vilket jag tycker är mkt. Bara gått upp 185 g på den tiden. Min BVC-sköterska var dock inte ett dugg oroad. ”Det blir så ibland”. Jag kommer dock tokamma framöver.
Vad är det för kurva? Känner inte igen såna siffror från våra vägningar :)
Att hon bara gått upp 185 g på två veckor skulle jag inte heller oroa mig för, det händer de flesta nån gång. Hon kanske rör lite mer på sig nu eller dragit iväg på längden istället?
 
Vilken värme. Över 30 grader i flera dagar och V är lite småsnörvlig till på köpet. Måste säga att han är oändligt tålig ändå. Oftast nöjd trots att värmen är tryckande, ammar och sover mest hela tiden. Sover i sele trots att både selbärare och bebis blir sjöblöta av svett. Värre är det med mamman och treåriga storasyster;)- vi är inga solstrålar direkt. Må regnet och svalkan komma snarast.
 
Lika varmt här. Var nyss ute på en promenad i 20 grader, underbart.
Barnen verkar ta värmen rätt bra tack och lov. Föräldrar och hund har det jobbigare.

Sonen ska till mormor imorgon och är där ett dygn. E kvar hemma men förhoppningsvis lite kvalitetstid för mig och sambon.
 
Här är en till som inte är någon solstråle, den här värmen är hemsk! Personligen hade jag gärna haft typ 15 grader och ihållande spöregn dygnet runt. Döttrarna däremot är inte det minsta påverkade av värmen, får tvinga i dom vätska när de är ute och leker hela dagarna.

Oskar blir jag däremot inte klok på, trots att det är varmt och hela ungen är klibbig så sover han som bäst när han har body/pyjamas OCH filt på sig. Förvisso en virkad filt som är luftig, men ändå en filt. Försöker man söva honom utan så gnäller och bökar han i evigheter, sen räcker det att man lägger på filten så sover han inom 10 sek :crazy:
Idag lyckades han vända sig från rygg till mage och såg så jäkla nöjd ut.
 
Senast ändrad:
Vad är det för kurva? Känner inte igen såna siffror från våra vägningar :)
Att hon bara gått upp 185 g på två veckor skulle jag inte heller oroa mig för, det händer de flesta nån gång. Hon kanske rör lite mer på sig nu eller dragit iväg på längden istället?
Jag matar in allt i appen Growth (är för iPhone, heter ngt annat på Android) och jämför med WHOs kurva som är baserad på helammande bebisar. Den skiljer sig ngt från BVCs som är en blandning av ammade, delammade och ersättningsuppfödda bebisar.

Jag blir lite orolig för att min första också började tappa i vikt kring den här tiden, och vände upp först när han började äta lite mat.

Och hennes längd har varit konstant på näst högsta kurvan. Föddes 52 cm lång och är nu 64 cm till sina 6,2 kg. Så lång och smal som pappa (och morfar i sin ungdom).
 
Något positivt är att lillan har sovit sjukt bra i bilen de senaste dagarna. Vilket är super då vi åkt mycket bil. Hon har bara en kortärmad body på sig. Hon tycker nog också att det är grymt skönt med luftkonditioneringen.
 
Lyckats dra på mig en förkylning :( än så länge lindrig, men jag hoppas verkligen inte jag smittar bebis! Tvättar händerna efter varje gång jag snyter mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 326
Senast: Lingon
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 536
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 603
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp