Bukefalos 28 år!

Vargtänder

Nikki o Fabian

Trådstartare
Finns det någon här som dragit ut vargtänderna på sin häst? Hur gick det hela till? Var ni i stallet o drog tänderna eller åkte ni iväg till en klinik? Ca pris?
Skulle vara jätte bra om någon i stockholms län svarade på detta. Jag har nämligen kommit fram till att jag måste dra ut tänderna på min häst.

Hoppas på svar.// Nikki
 
Sv: Vargtänder

ring din veterinär de är de enda som får göra ingreppet priset beror nog lite på hur mycket sedering hästen behöver vid ingreppet. sen är det bara att hoppas på att vet får ut tanden hel. tyvärr är det inte alla vet som har rätt utrustning för ändamålet.
 
Sv: Vargtänder

Vi har fått draut vargtänder på båda våra hästar. Det är ett väldigt smidigt ingrepp. De drogades ner hemma i stallgången och var över på ett par minuter.
 
Sv: Vargtänder

Veterinären kom ut till vårt stall och gjorde det i stallet. Men var noga med att du får en veterinär som är duktig på just att dra ut vargtänder. Jag har hört att det finns många som inte klarar det och då kan det tillstå komplikationer. Jag kan rekommendera min vet om du inte har någon redan. PMa mig i så fall om du vill ha hennes namn och tel nr.
 
Sv: Vargtänder

jag tycker nog att man ska ha en hästtandläkare att göra såna ingrepp, eller ta reda på en veterinär som verkligen kan det för det är inte alla veterinärer som kan...
 
Sv: Vargtänder

Hästtandläkare som inte samtidigt är veterinärer får inte dra vargtänder med undantag för leg tandläkare som är utbildad på häst där ett sammarbete accepteras.
Vad vet du om kunskaperna hos en hästtandläkare som kanske bara har ngr veckors uttbildning, visserligen i USA men ändå.
PL
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 337
Senast: Bee
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 558
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 315
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp