Bukefalos 28 år!

varm i skenbenet på böjsenan..

L

Lollo25

Min häst har varit varm fram och tillbaka ett tag nu i ett framben. Det är på h.f böjsenan, lite nedanför knät en bit ovanför kotan. Det är som en bulle, alltså en liten svullnad har blivit. Hela skebenet känns varmt och han har tappat päls på båda sidor om benet just längs med senan. Det tyder väl på att benet är sjukt? Han fäller inte såhär konstigt på något annat ben, där är pälsen normal, men på detta ben är det som han tappar allt "mjällar". Han haltar inte, ingen feber. Inte svullen någon annanstans.
Så vad kan det vara? vad har hänt? Tänkte kanske låta vet. komma nästa veckan..
 

Liknande trådar

Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 876
Hästvård Behöver lite hjälp med tankar! Bakgrund : Hästen är super fin, välmusklad och i god kondition. Tisdag, tappat en sko vänster fram...
2
Svar
31
· Visningar
3 064
Senast: Ace
·
Hästvård Bakgrundsinformation: Sto, 8 år. Lite smågalligt normaltillstånd men då främst på bakbenen. Tillhör sorten som får lite tjockare ben av...
Svar
0
· Visningar
606
Senast: spinxx
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
777
Senast: Jennnnka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp