Varm smörgåstårta!

Fille

Trådstartare
Har blivit sugen på att göra en varm smörgåstårta, har aldrig gjort en förut och googlade därför på lite recept men i princip alla innehåller bacon och/eller champinjon. Jag hittade ett recept där köttfärs var som ingrediens på ena lagret men så var det champinjoner i andra lagret. Jag är dålig på att improvisera, någon som har bra recept eller tips på god fyllning? Äter det mesta men inte champinjoner, bacon eller "hel" ko/gris, malt kött går bra. (Svårt för konsistensen)
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Sambon har keso på något lager tillsammans med typ tomatsås. Skivad skinka som kött. Kan fråga honom, har själv bara ätit detnågon enstaka gång, då för nästan etthalvår sedan så minnet sviktar lite ^^
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Gör den du hittade men ha samma på båda lagren, alltså byt ut championlagret mot ett extra köttfärslager
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Blir keso bra att värma? Men gillar ju keso för övrigt så det är ju ett alternativ:)
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Ja, det skulle man ju kunna göra förstås, men skulle va kul med två olika lager:p
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Du kan göra ett lager där du har på köttfärs och t ex tomat, antingen soltorkade tomater eller skivade körsbärstomater.

Och så gör du ett lager med köttfärs som du smular fetaost över.

Nom!
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Vad som helst som du tycker är gott och passar med köttfärs borde ju funka :) Jag tycker typ allt som är gott passar ihop :p

Tips:
- Squash och paprika, att ugnsrosta dem vore nog gott
- Aubergineröra
- Guacamole (om den passar varm?)
- Nån ost, kanske brie
- Nån bönröra
- Kanske lite taco-stuk över hela smörgåstårtan, så tacokrydda i köttfärsen, sen typ salsa, guacamole och nachochips emellan. Och lite riven ost i köttfärsen!
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Jag har alltid sett ned på smörgåstårtor, varma som kalla, men efter en dag med flytt och röjning blev jag bjuden på den här:

http://www.matplatsen.net/2008/09/15/varm-smorgastarta/



Vet inte om det berodde på kroppsarbetet men där och då var den nästintill skitgod.

Har tillagat denna nu, bytte ut bacon mot köttfärs! Blev super, sambon älskade den! Men gör jag den nån mer gång ska jag nog ha lite mindre grädde alternativt byta ut delar av grädden mot creme fraische:)
 
Sv: Varm smörgåstårta!

Behöver absolut inte vara kött på, den där lät också toppengod så ska prova den med:)
 

Liknande trådar

Mat I mitt facebookflöde susade det förbi ett recept på Chipsgratäng - som inte på något sätt verkar vara nyttigt :p , men av många tydligen...
Svar
8
· Visningar
1 265
Mat Hej! Jag tänkte bjuda min pappa och hans fru på middag men har inga bra recept eller idéer och är praktiskt taget novis i köket. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 516
Senast: Mineur
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
33 323
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Tänk att det ska vara så svårt att hitta på god, nyttig, enkel och snabblagad mat. När jag kommer hem från jobbet vid sexblecket så är...
Svar
0
· Visningar
243
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp