Varm (!) Vinterjacka

Jag köpte förra vintern från Horze deras WinterRider. Jag bor väldigt högt upp i landet och får kämpa på i -30 ibland, utan värme i stallet eller något ridhus, men den höll mig varm så jag kommer köra på den även denna vinter! Känns inte heller speciellt tjock eller klumpig när man rider eller håller på i stallet :)
Superbra!! Är inne på min andra, den gamla föll för åldersgränsen...... ;)
 
Jag har haft både Kingsland och Uhip. Båda iof några år gamla så inte nyaste modellerna men de varmaste de hade då av respektive märke.
Kingslandjackan hade rätt grovt dun och det mesta var nog egentligen fjädrar. Inte speciellt varm trots att den såg tjock ut och flera dragkedjor gick sönder rätt fort så den skrotades förra året.
Uhip är varmare men tycker inte heller att den är tillräckligt varm även om det är skönt att den är såpass lång. Bra för ridning och så länge man rör sig ordentligt men sitter jag still behöver jag mer kläder/filtar om det är kallare än -10. Men ska tilläggas att jag är väldigt frusen.
Tyvärr har den också alldeles för ömtåligt tyg och det är irriterande med dom uppvikbara delarna på ärmarna som alltid åker ner och blir blöta när man tex fyller på vatten och liknande.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 921
Utrustning Jag skulle behöva en ny stalljacka inför vintern och funderar över var jag ska leta för att hitta en som funkar när man ser ut som en...
2
Svar
22
· Visningar
2 199
Senast: minimal
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 335
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp