Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Det va faktiskt plättlätt!! Grundade en gång och sen vanlig färg 2 gånger. En omgång tog mindre än en timme! Vart riktigt överaskad själv hur fort det gick och de blir ju sån skillnad!! :)

Fast nu är trappan hal så måste hitta något antihalk typ. Vill helst ha såna där svarta halvmånar men dom verkar va så dyra vad jag sett?!

Hihi, fondväggar är väl till för att bytas ut ;)

Här är en till som inte är överförtjust i att andra ungar kommer och sliter i paketen.. Så var det på H´s namngivning, min 6-åriga syster och 5-åriga kusin var som gamar på paketen. Såklart tycker de ju att det är roligt att öppna, men hallå..

Målartvättade ni bara innan, eller slipade ni något? Kanske ändå skulle ta itu med trappan till sommaren då, den skär sig verkligen mot resten nu när vi bytt tapeter och laserat panelen!

En dagsfärsk bild på lilla hjälpredan:

img_9734_142029653.jpg

Oj vad effektiva ni är!!! Vi ska göra våran trappa när vi är klaras med S rum, som är ett av de sista utöver badrummet nere. Sen ska vi slipa och måla trappen. Den har blivit sliten av all renovering, plus att den är i furu....
Frågan är ifall vi ska ha den vit eller grå...

*kl*
Ett par frågor till er resvana vårmammor.
Jag har aldrig flugit:o. Jo, en gång. Under en "Flygets-dag" tillställning. Med ett litet flygplan över Jönköping:D
Men aldrig utomlands.
Hur avancerat på en skala 1-10 är det egentligen med incheckning, bagagebands rullgrejen. Om det är mellanlandningar, är det svårt att hitta sin väska och se till att den kommer med på rätt anslutningsflyg?

Är så grymt sugen på att ta den där Edinburgh kortresan som jag planerade för två år sen. Men då gick sambons pappa bort, då kändes det inte som rätt läge att lämna hans mamma ensam här på gården. Och förra året va ju Oscar så liten att jag inte ville ta med/lämna bort.
Men nu känns det alldeles lagom att dra iväg några dagar i augusti och titta på Edinburgh tattoo:love: (yes, jag är en sucker för säckpipemusik;))
Lämna Oscar hos mina föräldrar och bara njuta.

Men det är just allt som har med flygningen att göra som gör mig nervös.
Och att det ska klaffa med hotellbokningen, så man inte sitter i skiten så att säga om det blivit missförstånd på nåt sätt.

Sorry för långt inlägg:o

Nej, det är inte svårt att flyga, men jag kan förstå att det kan kännas läskigt om man inte är van. Jag har tack och lov blivit ganska flygvan iom att min förra sambo jobbade som pilot. Har suttit med i cockpit massor av gånger! :D

Man tar först reda på vilken terminal man ska flyga från. När man kommit dit så letar man reda på rätt disk. Alla flygbolag har egna diskar. Antingen tittar man på skylt ovanför disken eller på en stor tavla där alla flighter står. Sen går man och checkar in. Då får du ett boardingcard där det står vilken gate planet går ifrån. Då går man in på gateområdet via sån där båge, du får röntga handbagaget osv. Dit brukar det kunna vara lång kö, så var i god tid. Sen går man till sin gate och sitter och väntar på att få boarda. Plättlätt! :idea:

Är det flygplansbyte så är bagaget oftast checkat hela vägen (fråga vid incheckningen) och då behöver du inte tänka mer på det. Då går du bara till den nya gaten när du klivit av första planet. När du sen landat för andra gången är det bara att följa strömmen och stå och vänta i hundra år på sin väska. Räkna med att den kommer bland de sista. ;) Det allra bästa med att komma hem till Arlanda igen är att väskorna alltid kommer så himla snabbt i jämförelse med de flesta länder. :bow:

:bow:Tackar :laugh:
Det där med att inte behöva tänka på bagaget vid mellanlandningar lugnade lite. För yra höns som vi kommer ha fullt upp med att hålla kolla på oss själva:D
Nu är det bara att bearbeta sambon kvar då. Han är himla anti över att lämna Sverige (Västra götaland överhuvudtaget;))
Men jag har sagt att jag vill göra nåt kul innan vi skaffar ett barn till och att vi ska passa på innan hans mamma blir alltför gammal så hon kan passa på kossorna och fårskallarna, hon är ändå 68 bast.

Tycker absolut att ni ska åka iväg! :idea: Det slog mig precis att jag har lite drygt två veckor kvar i det här tråkiga halvvår-vädret och sen ska jag ha en lååång sommar! Vi kommer ju hem i mitten av maj och då kan det ju vara sommarväder om vi har tur. :laugh:

Jag slipade bara av framkanten på stegen lite grann sen drog jag av den med vatten m. diskmedel i med en trasa. Målade när den torkat. Så jag hoppas att färgen ska sitta kvar.

Macken22: vi var tvugna orkade inte leva i kaoset som blev utan fungerande hall.

Javisst ja! Ni skulle till Thailand (va det väl?) Vad skönt! Och när ni kommer hem så bör det ju ha blivit mycket grönare.

Ja, vi har pass (skaffade när vi trodde vi skulle åka förra gången) Så lite förberedda är vi iaf ;)
Jädra karl bara att vara så motvals, han va inte helt hundra på att resa iväg även om vi hade bestämt allt, skulle bara bokat.
Det är ju inte en jordenrunt resa, utan bara typ tre nätter i Skottland.
Perfekt uppvärmning inför vår stora USA resa år tjugohundraaldrig;)

Här brukar björkarna slå ut sista veckan i april, lite beroende på väder såklart och vi åker ju precis då. Så när vi kommer hem så är nog allt jättegrönt. Lite synd att missa det faktiskt, jag älskar när sommaren kommer! :love:

Va roligt med 1års kalas!! Ser fram emot bilderna! Jag blir också galen på när andras barn ska härja runt och sen vilja riva upp alla paket åt födelsedagsbarnet. Men det är för att jag är också löjligt förtjust i presenter. :o

Sen Bingo Bingo vill inte höra, blir grymt avis på er som ska ut och resa nu. Så härligt med sol och värme. Lite bränna på min blekfeta kropp skulle inte sitta fel :p

Akb: Tycker helt klart att du ska övertala din sambo och resa iväg ett par dagar! Det är plättlätt att flyga och är det något man inte förstår så får man helt enkelt fråga någon! Fråga om bageget vid incheckningen så vet ni hur det ligger till. :)

Jag vill jätte gärna åka utomlands men fasar lite för flygresan då jag hälften av gångerna blir så åksjuk. Oftast behöver jag sova mig igenom resorna för att jag inte ska spy och sen vara helt slut resten av dagen. Det funkar ju inte med en bebis. Visst vi kommer va två men man kommer ju aldrig ifrån allt ansvar. Men antar att det måste gå. Kan inte äta åksjukepiller efter att jag råkade överdosera det på en båtresa i thailand så nu slocknar jag direkt efter ett litet piller. :p

Jag vill också ut och resa. :mad: Just nu är jag aaaaningens bitter för min man ska antagligen till San Diego i augusti (dessutom borta på vår bröllopsdag) då hans chef vill ha med honom på någon sketen konferens och det är inte rimligt att jag och barnen följer med. MORR! :mad:
Så just nu tycker jag att jag ska få en tröstresa + att vi åker någonstans tillsammans, det är inte mer än rättvist! :devil:

Till saken hör att vi alltid har pratat om att åka till USA, men hamnat någon annanstans, typ Brasilien, Cypern osv. Vi var till och med på väg att boka: Min man kom hem full från jobb-julbordet och var lite sugen på att åka bort när han fyllde år. Så vi satte oss mitt i natten och hittade resa + hotell. Min man gick och hämtade VISA-kortet och när han kommer tillbaka till soffan har han nyktrat till så pass att han känner att det kanske inte var så bra att impulsboka resa.... :cool: Jag skulle ha hällt i honom mer vin när vi började med reskollandet :D

Sen Bingo Bingo vill inte höra, blir grymt avis på er som ska ut och resa nu. Så härligt med sol och värme. Lite bränna på min blekfeta kropp skulle inte sitta fel :p
Haha! :D Ni kommer att få er del av Thailand också eftersom det är gratis wifi på hotellet. :banana: Visst är jag plågsam? ;)

Förut har jag alltid längtat tokmycket efter resan och verkligen räknat ned dagarna. Den här gången ska jag ärligt erkänna att det inte riktigt är så. Jag fasar för flygresan med Vilgot. Och konceptet "resa med barn" öht. Men det blir säkert jättebra när vi väl är där. Resan är ju jättelång, 13 h flyg och sen 2-3 h buss. :crazy:

Om jag vore du så skulle jag målat element rören också :angel:
Snyggt rum för övrigt, och söt skrutt :)

*kl*
Jag skall också ut och resa i år. Vi skall till Corfu, med våra småskruttar, vet inte än om det blir 7, eller 10dgar. Men det skall bli sååå skönt att komma iväg. Så nu skall vi göra pass till miniskrutt, och den stora skrutten skall få nytt pass han med eftersom han var 3,5 månader gammal när vi var i väg första gången med honom.

Flyger ni på natten eller dagen? Vi flög ju dag med Selma till USA och sen natt hem, så när vi flög hem fick hon mat när vi var uppe i luften och så sov hon hela resan hem. Dit var hon vaken mer, men vi har ju haft så fasta rutiner, att det inte var så jobbigt, inget skrik och gråt iaf, det gäller att kliva på förberedd med leksaker och film. ;) Jag var ju jättestressad innan, såg inte alls fram emot flygresan då jag inte ville störa alla medresenärer, särskilt inte när vi flög business, så för min del gick det över all förväntan. :)

Men det är skönt att vara två och få lite avlastning. Min sambo är ju så flygrädd att det var som att resa med två bebisar, där faktiskt min sambo var den mest krävande, så det var så skönt att mina föräldrar satt på stolsraden bredvid och kunde hjälpa till, annars hade jag verkligen varit helt slut vid landning. :p

Skönt med wifi på hotellet, blir alltid lika irriterad när det inte finns. Det känns så självklart på svenska hotell att man tror att det är så världen över.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 571
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka