Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Du gör naturligtvis som du själv vill ;), men hon har ju napp redan nu. Är det egentligen nån skillnad om hon suger på din tutte istället för en napp? Förutom att det är skönare för dig att slippa vara en levande napp. Uppenbarligen är inte sugbehovet över och jag är tveksam till att de bara skulle ha behov av det till 6 mån. V använder som sagt inte napp dagtid, men blir han ledsen eller trött så nog sjutton blir han knäpptyst så fort han får nappen. Helt ärligt så tycker jag absolut inte att det är något "misslyckande" från er sida att ge nappen eftersom hon uppenbarligen vill suga och tutten ger du ju utan problem.

*kl*

Först och främst ett jättegrattis till tjejerna som fyller 1 idag :bump:

Vi har varit på ett årskontroll idag, 78 cm och 11.5 kg. Han har gått upp ett kg de senaste två månaderna trots att han varit sjuk. Skönt för gången innan hade han gått ner i vikt. Skrek som galning när han fick sprutorna, vi var där vid 11 och kl halv ett somnade han i bilen och vid halv två var han redan hängig. Nu ligger han uppe i sängen på pappas arm. Stackars liten :(

Läkaren frågade om han börjat resa sig längs saker, hm såg hon inte att han gick in i rummer :grin:
Men hon var väldigt trevlig och bra med barn för övrigt. Hon fick undersöka A utan att han sa någonting, förutom när det kom till halsen då.
A vill ha kvinnliga läkare, manliga får inte ens titta på honom förrän han skriker!

Nu har jag ätit för mycket mat och vill helst bara krypa ner i soffan. Tur att hunden behöver gå ut så att jag tvingas röra på mig ändå.

kl

Dagsfärsk bild på fnulan i sin nya mössa som hennes farmor har stickat :)

pict0035_142778056.jpg

Ja faktiskt :D Tog bara en bild, första tanken var 'jäkla unge att stoppa leksaken i mun' men sedan så tyckte jag att bilden blev bra ändå :idea:

Tänkte checka av så att alla har fått sina paket inför fredag? Ni som inte har fyllt i listan får gärna göra det! :)

vad söt hon är :)
Å mössan var ju go den med. Skönt att se att jag inte är den enda som har fårskinnet kvar i vagnen. Iofs har min skrutt varit så sjuk ett tag nu så det är nästan tvunget att ha kvar skinnet iom att han sover ute.

haha, jag känner igen den där 1-års kollen.
Min skrutt gick också in i rummet, och BVC-tanten frågade efter en stund om han reser sig mot saker, eller rentav kunde stå själv korta stunder.. "hallå...." :D
Sen var ju vikt och längd på min skrutt identisk med A´s och min S skrek också som en galning efter sprutorna. (Det gjorde aldrig storebror)

Men fårskinnet kan man väl ha även på sommaren oxå? Isolerar inte det både mot värme och kyla?

Naww sötfian!! Hon passade jätte bra i sin nya mössa!

vad söt hon är :)
Å mössan var ju go den med. Skönt att se att jag inte är den enda som har fårskinnet kvar i vagnen. Iofs har min skrutt varit så sjuk ett tag nu så det är nästan tvunget att ha kvar skinnet iom att han sover ute.

Ja hon är underbart söt, hon har förändrats så mycket sedan hon föddes.

Fårskinnet har jag fått lära mig att det värmer på vintern och "svalkar" på sommaren :) Har inte alls dåligt samvete av att ha det i vagnen för den blir lite mjukare och mysigare då :idea:

Såg bilderna på fina Furir på FB :cry: Usch så tråkigt.. Förstår att du är ledsen, aldrig roligt :( Kramar till dig!

Kl
Det där med napp har Milton redan löst på egen hand. När han var sjuk så kunde han inte ha nappen eftersom han var så snorig och bara spottade ut den. Och så fick han tänder i överkäken i samma veva. Så när han var som sjukast så ville han inte ha nappen längre och vill inte ha den nu heller. Skönt om det går så enkelt såklart, fast han hade gärna fått ha nappen ett tag till, speciellt bra är den som ljuddämpare när Milton är gnällig eller ledsen ;)

Ja hennes farfar sa idag att hon förändras hela tiden :) blir ju mer barn av henne istället för bebis, bara tre veckor kvar till ettårsdagen.

Vad mycket ni verkar ha hunnit med vid 1-årskontrollen. Det var ju läkarbesök den här gången och som vanligt när det är läkarbesök få var det snabbt in, av med alla kläder, väga mäta, göra undersökningen, på med kläderna och snabbt ut igen. :confused: Sköterskan hade jag aldrig träffat heller och jag vet inte varför vi inte hade den ordinarie sköterskan. Han fick bakläxa på pincettgreppet vid 10 mån och det skulle hon kolla den här gången, men det gjordes inte. Hon frågade om blåmärket på kinden och då sa jag att han ramlat på bordshörnet när han gick längs bordet. Då frågade hon om han kunde gå själv, men det var verkligen allt.

Selma får ha napp när hon är trött och gnällig och ska sova, annars klarar hon sig utan. Tänker sluta när hon är stor nog att förstå. :)

*kl*

Var och sa hejdå till min gamla häst idag. Hade med en påse kanelgifflar, som han älskar och gav honom. Han var så fin, min fina Furir. Kom fram i hagen med spetsade öron när jag ropade och sniffade lite på mig och började tigga bullar direkt. :love:

Sen stod jag och hans nya ägare Sara och pratade och grinade. :cry: det finns bara en häst som honom och jag saknar honom redan. Har grinat hela eftermiddagen och är helt slut, psykiskt och fysiskt. Imorgon kl 07.00 ska han få somna in. :cry:

Så du beslutade dig för att inte ta hem honom.
Måste varit skönt att varit ute och tagit adjö.

*kl*

Grattis till de nyblivna ettåringarna!!!

Såg att ni pratat om sandlådor och gungor!

Theo ska få en sexkantig sandlåda med lock och tillbehör när han fyller år! Planerar även en lekstuga (den från 1951 börjar vara lite sleten) och gungställning, men det får vänta tills han blir lite äldre.

Lottch
Skickar en hög med kramar till dig!!!

Såg bilderna på FB och förstod att du var där för att säga adjö...Usch, det är aldrig lätt..Men det är säkert det bästa som kan hända, med tanke på vad du skrivit innan..Styrkekramar till dej!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 574
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
556
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 725
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023