Vårmammor 2010 del 2

Sv: Vårmammor 2010 del 2

Men hur funkar det med tygblöjor? Har funderat lite på det också... Är det som en vanlig blöja som man byter precis som vanligt? Så istället för att kasta den lägger man den i tvätten och tvättar bara? Men måste man inte ha hur många som helst då?
Eller rättare sagt hur ofta byter man blöja egentligen? Om bebisen bajsar fattar jag att man byter direkt, men om den kissar bytar man det direkt då? Eller väntar man tills den "fyllt på" lite mer? :rofl: Kan ju vara svårt att märka när bebisen kissat eller luktar det kiss precis som bajs luktar bajs? :o

Det här med blöjor och blöjbyten är något jag har många funderingar kring... Som ni kanske märker ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Inga direkta cravings än, mer än att jag vill äta mycket frukt överlag och dricka massor med mjölk. Dricker nog nästan en liter om dagen, har aldrig druckit så mycket mjölk innan.
Kaffe dricker jag inte överhuvudtaget, inte för att jag är gravid utan för att jag inte lärt mig dricka det än... Är ju "bara" 25 i år ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Precis samma här. Mycket mjölk och frukt. Även pasta:d
Dricker inte heller kaffe. Har försökt så många gånger men tycker inte det är gott helt enkelt. Kan tänka mig en liiiten kopp med mycket mjölk i till sociala sammanhang.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Kan inte minnas att jag kände det överhuvudtaget. Kanske att magen sjunker lite? Vänta..ska läsa i dagboken... Nä, stod inget om det...

Jag har bara kännt av foglossning fram än, hade bara bak sist. Tycker smärtan fram är mer brännande än vad jag minns den som bak. Mer som hugg och att det strålade ut...

Jo, gubbarna drar in armarna så långt de kan för att inte vara ivägen :) Och jissen vad karlarna vill prata om vad kul det är att man är gravid.... Inte bara tanterna. De blir mest fundersamma på vem som ska fixa deras hår när jag är borta...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Hmm, jag dricker ju inte mjälk alls. Det är ju inge bra. Men visst är det samma sak om man äter yoghurt och fil. Det gör jag varje morgon. (Ia* orolig att hon ska få en bebis utan skelett...)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

ang tygblöjor så tycker jag det verkar meckigt. Jag är nog oxå en miljöbov :crazy:

när det gäller cravings så verkar krusbär vara en grej nu, loka krusbär och valio krusbär :d
Inga jättecravings men lite på smågurkor ett tag tror jag med det är lugnt nu igen.

Kaffe dricker jag varje morgon men jag har skippat alla andra koppar. Te på kvällen :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det är nog ingen fara, särskilt om du käkar fil å yoghurt.
Själv börjar jag fundera över om jag kommer få en jättebebis med bautaskelett så mycket mjölk,fil,yoghurt och ost jag häver i mig:o

Men på allvar, tror ni att det kan vara farligt å få i sig för mycket kalcium?
Håller mig i alla fall borta från den färska mjölken från grannens mjölktank och köper pastöriserad i affärn.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Man ska väl inte dricka mer än tre koppar per dag tror jag... Jag dricker nog bra mycket mer när jag jobbar.... Kommer inte ihåg varför... Det är väl samma sak med svart te...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Äh, jag har ingen aning om hur det funkar med blöjor! :D Men efter vad jag läst idag så verkar det inte så jobbigt. Det är som ett inlägg som man lägger i en byxa. Inlägget sköljer man av och lägger i en hink i väntan på tvätt. Sen lägger man in ett nytt inlägg i byxan, som går att "återanvända" några gånger. Sen tvättar man varannan-vartredje dag och slipper därmed köpa stora paket blöjor på affären. Man spar massor av pengar så är det miljövänligare och enligt uppgift ska röda stjärtar minimeras och barnen blir blöjfria mycket tidigare. Det gör att jag tänker ge det en chans iallafall. Ett startpaket kostar inte så himla mycket. Använder man det i ett par månader blir det samma pris som vanliga blöjor och dessutom går det att sälja på Blocket.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Aha! :idea: Jag dricker inte kaffe på jobbet, för det som kommer ur maskinen är så himla äckligt. Gör det bara hemma, så det blir bara ett glas om dagen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

*kl*
Sådär, nu har jag tagit en bild just for you guys! ;) Riktigt sådär vit är jag inte, så svårt att få till något vettigt i det här ljuset just nu. Men ni får ju en aning om hur jag ser ut i alla fall.
Jen2.jpg


Ang. den där konstiga smärtan i blygdbenet - det måste vara Räkan som är på väg neråt, ibland när jag står upp känns det som jag har en boll mellan benen. :o Ska höra med BM på tisdag hur hen ligger om det fortsätter kännas såhär.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Haha, du kanske föder ett bowlingklot istället för en bebbe :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Det är ju i och för sig en fördel, men jag tvivlar på att ett bowlingklot är trevligt att föda fram. ;) Eller särskilt gosvänligt för den delen
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Sant ;)

Sökte lite på fixering och det verkar vara väldigt individuellt om det känns eller inte. Vissa verkar känna det väl och ha ganska ont av det oxå :( Hoppas det inte blir så för dej.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 2

Inga cravings, ingen mjök och inget kaffe! :D

Mjölk och kaffe dricker jag aldrig, jag är närmre 35 och har inte lärt mig än. Varför plåga sig med något som är så äckligt liksom?? ;)

När jag mådde som mest illa i höstas levde jag på citrusfrukter, men det var mest för att jag var törstig och inget kunde äta. Nu är jag precis som vanligt fast jag kanske äter lite mindre. Konstigt nog...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 223
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 903
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 578
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 527
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp