Varning KVARKA!

Sv: Varning KVARKA!

Mm jag har också funderat en del på det, veterinärerna borde ju vara noggranna med detta men t ex hovslagare, ID-kontrollanter, massörer och liknande verkar inte (alltid) vara lika noggranna utan åker till stall efter stall.
 
Sv: Varning KVARKA!

Hej!

Tyvärr är inte alla vet. så noga med hygienen.. När vi hade kvarka blev vi friskförklarade trots att vi hade en häst med feber och snuva, som 3 dagar senare utvecklade bölder och vi blev isolerade igen.. Vet. tyckte inte det var mening att vi skulle vara isolerade när vi ju var friska../ Lavinia som inte anlitar denne vet nåt mer.
 
Sv: Varning KVARKA!

Alla kan ju missa, men ibland undrar man verkligen... Det är verkligen ingen rolig sjukdom.
 
Sv: Varning KVARKA!

*lån*

Jag har haft häst med kvarka och det vill jag aldrig mer ha kan jag säga. Det är hemskt :(. Vi har ju en del i vårt stall som är ute och tränar i andra stall osv. det kan ju inte vara bra.
 
Sv: Varning KVARKA!

foldar skrev:
Alla kan ju missa, men ibland undrar man verkligen... Det är verkligen ingen rolig sjukdom.

Hej!

Visst kan man missa, men i ett stall som precis haft kvarka och precis tagit sej igenom de veckor som krävs för att häva isoleringen ska man inte vara lite mer försiktig då, som veterinär. Speciellt när hästägare, stallägare, stallskötare m. fl. säjer att kan han inte ta "nos-prov" för säkerhets skull??? Det ser verkligen ut som kvarka!!!

Missa en sak, lathet en annan, vi åkte ingenstans med våra tills vi fått bevisat att det var kvarka igen, så hanterade vi problemet, men ändå../ Lavinia
 

Liknande trådar

Hästvård Jag vet inte om det här är rätt ställe eftersom det inte riktigt handlar om sjukdomen i sig, men jag chansar och hoppas att nån...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: BiMi
·
Hästmänniskan Jag har med ny häst i stallet sett fram emot en säsong av träning och tävling men känner just nu att jag knappt tycker det känns roligt...
2
Svar
32
· Visningar
2 470
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Ridskolan där jag brukar ta privatlektioner har drabbats av kvarka. Det var en ny häst som kom till ridskolan 14/10 och som 16/10 visade...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 964
Senast: Magiana
·
Hästvård I slutet på december flyttade ett föl hem till oss. I samband med att hon kom hem så började hon visa förkylningssymtom. Hon var ej...
2
Svar
24
· Visningar
5 072
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp