Varning på stan för smartphonefantaster

nickan1

Trådstartare
Vad tror ni blir dessa skyltar vanliga snart? De skulle nog behövs, det här var tydligen dock ett konstprojekt. Men lite rolig var den iallafall tyckte jag.

one-morning-when-i-walked-to-work-i-almost-got-run-over-by-a-car-because-i-was-staring-at-my-stupid-smartphone-the-29-year-old-sempler-tells-tech-insider-i-looked-around-and-realized-that-i-wasnt-the-only-one.jpg
 
Välbehövliga, tyvärr. Vet inte hur många gånger folk har gått rakt in i mig för att de har näsan i mobilen och inte har någon fokus på vart de går utan verkar räkna med att alla andra ska flytta sig.
 
Välbehövliga, tyvärr. Vet inte hur många gånger folk har gått rakt in i mig för att de har näsan i mobilen och inte har någon fokus på vart de går utan verkar räkna med att alla andra ska flytta sig.

Ja det där har jag också råkat ut för. Läste om någon som helt plötsligt stirrade rakt in i en älgs ögon bara för han inte kollade runtomkring sig och såg älgen komma. Älgen hade kommit på villovägar från skogen tror jag och var i lite mer bebyggt område. Det kanske lärde den människan iallafall att se upp från mobilen lite oftare.
 
Ja det där har jag också råkat ut för. Läste om någon som helt plötsligt stirrade rakt in i en älgs ögon bara för han inte kollade runtomkring sig och såg älgen komma. Älgen hade kommit på villovägar från skogen tror jag och var i lite mer bebyggt område. Det kanske lärde den människan iallafall att se upp från mobilen lite oftare.
Precis. Nu är det ju inte hela världen om någon går in i mig, jag är en frisk ung person som tål en törn eller två, men hur blir det om är varit en gammal skröplig person som har svårt att gå och kanske trillar och gör sig illa? Eller någon som kanske har någon form av funktionshinder som gör att de inte har samma balanssinne som andra, eller samma motorik för att kunna hantera en oförberedd knuff? Eller ett litet barn? Vid ett tillfälle var det en person som gick in i mig bakifrån vid ett övergångsställe där det var rödljus. Jag kan inte låta bli att tänka att om jag inte stått i vägen hade personen kanske gått rakt ut i gatan och blivit påkörd.
 
Nej skyltar är ju tillsammans med trottoarkanter två av smartphonefantasterna sista kvarlevande naturliga fiender. Det skulle möjligtvis gå att införa om man kompletterade med en app som varnar för skyltar som varnar för smartphonefantaster.
 
Välbehövligt. Tyvärr...
Jag tycker man borde införa vanligt vett och hyfs i grundskolan, känns också välbehövligt :meh: .
 
@Andromedae riktigt tänkvärd, den skulle man nästan använda i skolundervisningen känns det som för att få ungdomarna att vakna till lite. @iNHALE det är verkligen sånt jag inte har tänkt på förut, det är kanske också något som skulle tas upp i skolorna eller ännu hellre av föräldrarna. Men en del yngre föräldrar är ju nästan likadana själva så det är ju svårt att få dem att ta upp det med sina barn kanske. Kanske skulle de kunna ha smartphonevett eller liknande som ämne på fritidshemmen.
 

Liknande trådar

Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Milene
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 771
Senast: Breaktown
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 373
Senast: Linn-Nora
·
Hundträning Herr hund visar med all önskvärd tydlighet att det är dags att träna lite med klickern. Men jag kommer bara på trick han redan kan...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp