Varning - vrålsnygga ridbyxor!!!

kopur

Trådstartare
Oj, oj, oj... var på en ridsportbutik och provade ett par helt underbara ridbyxor från Pikeur! De är i superstretchigt jeanstyg, helskodda med skinn. De satt helt perfekt och eftersom tyget dessutom är lite melerat i blått så räknar jag med att de är mycket praktiska i stallet eftersom damm och smuts inte syns lika lätt som på ett par marinblå t ex. :) Allt detta till det facila priset av 1875 kr... :mad:

Det är hela tre månader till min födelsedag - annars kunde jag ju önska mig halva i födelsedagspresent och betala resten själv... för det känns häftigt med nästan 2000 kr tycker jag, särskilt som jag faktiskt har flera par fungerande ridbyxor redan.

Tack för att jag fick skriva av mig lite här - vill inte prata om dem i stallet för då kanske någon annan där hinner före och köper dem! Ska jag köpa dem vill jag helst vara först!

Sv: Varning - vrålsnygga ridbyxor!!!

jo det är dyrt för tillfället, men på sikt tjänar du verkligen på att köpa ett par pikeur, dom håller sig precis lika fina i tvätt efter tvätt, mina äldsta har jag haft i typ 3-4 år och dom ser nästan nya ut fortfarande! (när dom är nytvättade då :angel: )

Kolla priset innan nu provar så behöver du inte förälska dig i dem om dom ändå är för dyra för att du ska kunna köpa dem :idea:

Lollan skrev:
jo det är dyrt för tillfället, men på sikt tjänar du verkligen på att köpa ett par pikeur, dom håller sig precis lika fina i tvätt efter tvätt, mina äldsta har jag haft i typ 3-4 år och dom ser nästan nya ut fortfarande! (när dom är nytvättade då :angel: )

TACK! Precis vad jag vill höra!!! Kanske skulle räkna ut vad de kostar/dag om jag räknar med att använda dem i fyra år...

... ibland är jag väldigt bra på att övertala mig själv till att köpa något... :angel: Och lyckas jag inte så får jag väl prata med mamma, hon är ÄNNU bättre på att övertala mig (fast då gäller det att veta vad man vill, för hon har övertalat mig till många felköp genom åren...)

Jag tycker faktisk dom är rätt fula. :o Jag älskar Pikeur men jeans har liksom inget med ridbyxor att göra tycker jag. Har sett mig ut ett par olivgrön/brunrutiga som jag vill ha. Farligt att jobba i hästaffär, går omkring och plockar saker man vill ha hela dagen, haha..

Har med kikat på dem :) men de ligger på 1595 här. Lite billigare iaf! Fast som andra skrivit, de är definitivt värda det! :banana:

Ok, hade lite fel om priset, 1795 ska det vara. Har varit o beställt ett par som min rara sambo ska ge mej :love:

Och jag har ridbyxor för 250:- från Ullared som också ser alldeles nya ut efter tre år...så de behöver inte vara dyra för att hålla bra...

Liknande trådar

Utrustning Jag är trött på att ha långkalsonger under ridbyxorna på vintern och vill köpa ett par fodrade ridbyxor istället. Jag vill gärna ha...
Svar
18
· Visningar
2 048
Senast: Habina
·
Dressyr * Visste inte om jag skulle lägga den under dressyr - utrustning eller dressyr - gnägg, moderatorn får gärna flytta * Om ni skulle ha... 2
Svar
36
· Visningar
6 996
Senast: Hellas
·
W
Utrustning :confused: Köpte för ett tag sedan ett par Jacson ridbyxor modell Bali. Märkte genast vid första ritten med de nya byxorna att de var...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: Boj
·
C
Utrustning Undra om det är jag som är felskapt, men :crazy: Jag vet att jag är lite små tjock, rent ut sagt. Jag skulle gärna vilk aha en Kyra... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
13 158
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈