Bukefalos 28 år!

Vart går det att köpa detta bett?

Finns det bett i kirurgiskt stål?

Det borde väl vara minst allergiframkallande.

Inte vad jag har hört om. Men du har nog en poäng där. Någon som vet mer om metaller än mig därute...?

Mvh/Marie
 
Hemska historier!!! Jag har också stött på en hel del hemska betslingar när jag är ute och jobbar. Värst var ett syntetbett som hade skarvar som nöp hästen sylvasst i tungan varje gång man tog i det... :crazy: Hästägaren hade fått bettet rekomenderat som "snällt" :mad:

Att få hästen att gå riktigt bra på ett tränsbett är nog så svårt. Jag förstår inte varför så många skall ge sig på stången så tidigt. Jag själv skulle inte drömma om att rida på stång än på många år, och jag tycker inte att det gör mig till an dålig ryttare.

Mvh/Marie
 
Titan borde ju vara det absolut bästa att göra ett bett i, men kostanden för det vill jag inte ens tänka på!!

Det är ju titan man använder när man ska ha metall i kroppen på något sätt. Antingen inuti kroppen p.g.a skada eller i form av piercingar.

Just det med saliv tycker jag hade varit intressant att prova på en häst som inte avger så mycket saliv...själv hae jag ett sto som börjar dregla så fort man nämner ordet bett för henne. Hon kan t.o.m gå och "dregla" på hackamoret emellanåt. Har man bett på henne så brukar man kunna se spår efter henne på marken. :p
 
Man behöver inte ha en färdig häst för att köpa ett stångbett....

Jag har tex ett antal vackra bett kör och ridstänger som jag köpt för att dom är vackra/ovanliga. Dom ser så snygga ut i betthängaren i sadelkammaren. Bla en underbar western grazing stång där bägge skänklarna är utsmyckade med löv.

Jag har diverse sporrar också ..... läckra och elaka!

Men skulle aldrig ha det på hästen.....

/KT
 
Kära nån...
Jag lägger hellre pengarna på att antingen rida på träning eller åka och titta på träningar. Det är bättre investerade pengar! ;)
 

Liknande trådar

Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: KattenJ
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
933
Senast: Gulis
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 679
Senast: Myrten
·
Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 096
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp