Bukefalos 28 år!

Vart hittar jag någon som kör in hästar?

L

linabergmer

Ja som min tråd lyder, så undrar jag vart jag ska vända mej om jag vill lämna bort min häst för inkörning? Har satt ut en annons men inget svar från någon. Vet inte riktigt vart jag ska vända mej? Snälla hjälp mej!
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Han är 4 år...
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

ingen som vet någonstans eller nått=?
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Jag skall kolla runt lite. Hur förberedd är han?
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Jag funderade på att skicka iväg min men han är ju inte van alls, dessutom har vi inga bra körvägar:(
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Tack åke!

HAn är inte så förberedd, tömkörd några gånger, då jag inte har någon medhjälpare alltid så blir det inte av så ofta.
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Har du ingen körklubb i närheten? eller söka efter en på nätet?
De brukar väl kunna tipsa om personer som kör in hästar?

Lycka till
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Tack åke!

HAn är inte så förberedd, tömkörd några gånger, då jag inte har någon medhjälpare alltid så blir det inte av så ofta.

Men kan du inte jobba han mer på ridbanan tror du då? Om du bara tömkör han och gör grunderna så går ju allt snabbare och smidigare ju. Det räcker ju att jobba han 3 ggr i veckan till att börja med. Träna mycket på att han skall kunna stå still och sånt.
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Jo det skulle jag junna göra om jag hade en, men får väl försöka stängsla in ute på åkern så det blir en ridbana.. Stannar och står still gör ahn väldigt bra, men att få ha att gå igång är värre tycker jag, något tips?
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

hej
Har du longerat honom något? jag brukar "tömlongera" min häst det är riktigt nyttigt. Då ka ndu öva både på att tömköra och longera. Du kasnke kommer igång honom lättare då tänkte jag.
 
Sv: Vart hittar jag någon som kör in hästar?

Ha någon so går bredvis dom först gångerna. När du ber hästen stanna så stannar medhjälpaen och på så vis lurar hästen lite. Klappa och beröm massor hela tiden. När du smackar så tar medhjälparen ett kliv frammåt så kommer han snart på det.
 

Liknande trådar

Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 367
Senast: mily
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 753
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 917
Senast: SkorpSmulan
·
Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp