Vart resa med barn till Turkiet?

N

Nekko

Funderar att boka en resa till Turkiet nästa år, i slutet av Maj eller början av juni (när hästarna börjat gå ute, och resepriserna fortfarande inte är hysteriskt dyra). Vart bör man åka? Har varit i Alanya, men hade liksom ett annat persoektiv på resande då... Side eller Alanya eller Marmaris verkar vara det som finns mest av. Finast och barnvänligaste strand? Några tips var man bör bo? Vår famil består av jag, min make och tre barn på 7, 5 och 2 år. Vi var i Grekland förra året, så vi är inte oerfarna i att vara på resande fot med småbarn. Vi vill bo hyfsat centralt, hyfsat nära en barnvänlig strand och i ett inte allt för simpelt hotel! Ge mig många tips, Tack!
 
Sv: Vart resa med barn till Turkiet?

Vi har bokat resa till Side i sept med 2v allinclusive nästa år på hotel hane family resort hotell har jag för mig. ( kan inte leta upp papperna just nu.) Vi kommer ha med oss dottern som kommer vara ca 13-14 månader då.
http://www.solresor.se/en/resa-till/Turkiet/Side/Hotel-Hane-Family-Resort/

Vi kommer ha nära till stranden & en schysst barnpool.

Vi har varit i Side i förr & stränderna är otroligt fin m gott om plats, fin sand & långgrunt.
Finns en hel del att hitta på där. Man kan åka till marknadsbasaren i Manavgat som är otroligt intressant. Rekommenderar du tar taxi dit & ber samma chaufför hämta dig igen vid bestämd tid.

Kemér rekommenderar jag inte, stranden är av sten dvs ingen sand alls på flera ställen, blir brådjupt snabbt & shopping är obefintlig. Blev grymt besviken på det resmålet ifjor.

Marmaris ligger inklämd bland bergen, stranden är hyffsad, shopping sisådär, trångt på basarerna., stränderna i grannbyn Icmeler är bättre om jag inte minns fel, man åker dit kvickt o lätt med en dolmus buss. Sen kan du kila över till Rhodos med båt om man vill göra en utflyckt

Alanya ha jag inte varit .

Har åkt till Turkiet nästan varje år :love: Iår blir vi hemma då dottern är född i slutet på Juli, är lite liten för en sådan resa anser jag.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Äldre I år har jag och min bror lovat våra kids en solsemester efter alla resor till snön. Uppdraget att hitta "rätt" resmål föll på mig...
2
Svar
30
· Visningar
2 101
Senast: Raderad medlem 94602
·
Äldre Börjar inse att det inte blir mycket till semester för mig i sommar... Så vi tänkte sticka iväg första veckan i maj, men vart åker man...
Svar
14
· Visningar
747
Senast: Oregano
·
Äldre Hejhopp! Tänkte höra med er vart eran bästa solsemester inom Europa har varit? :) Det är nämligen så att min 30års dag börjar närma sig...
Svar
14
· Visningar
1 118
Senast: sjoberga
·
T
  • Låst
Övr. Barn Har tänkt att åka utomlands, bara vanlig charter, nästa år. Hade ju tänkt att vi skulle åka hela familjen, men nu ska gubben visst gå...
Svar
7
· Visningar
2 146
Senast: Sjalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp