Bukefalos 28 år!

Vart vänder jag mig?

Linduzz

Trådstartare
Efter 8 års terror, efter 3 års tjaffsande om dottern är det nog.
Vi är separerade sedan 2 år.
Ett helvete är startat.

Sa till honom idag är det nog, det räcker.

Hämtade dottern från dagmamman, och jag möts av en dotter som är sjuk, grinig och jätteledsen. Han lämnade henne, sjuk. Istället för att ringa mig.
Dagmamman sa att hon förstod inte vad dottern gjorde där, varför han inte var hemma med henne. dagmamma är för snäll helt enkelt :cry:

Detta är förvisso ingenting mot vad han gör, gjort mot otroligt många människor.

Men till frågan, vi bor i olika kommuner.
Kollade upp min kommuns familjerätt, dom samarbetade med en annan kommun om det, men kan jag ringa till hans kommun? Som är betydligt närmre för min del och jag har varit i kontakt med dom förut.

Vill bara att detta ska vara över, men känner jag honom rätt så kommer han slåss hårt även om jag vet att jag egentligen borde få vårdnaden plättlätt tycker iaf jag och många andra. Men man vet aldrig. :(
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Det är familjerätten där barnet är folkbokförd som är ansvarig. Du kan alltid kolla med den i hans kommun men det är inte säkert att de tar emot er.
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Okej, hans kommun då.

Men en annan sak, han är skriven på en adress i den kommunen. Men han bor i en annan kommun har jag fått veta. Krångligt värre! :/

Och sen, han har en hel del utredningar på sig närmre 600sidor hos tingsrätten. Är det nått som jag kan behöva rota fram för att få familjerätten att se mig som mer trovärdig? Han är en människa som är extremt duktig på att prata och manipulera sin omgivning.
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Om familjerätten inte gör en utredning på uppdrag av domstol brukar man inte vara intresserad av det. Gör de en sån utredning hämtar de själva polisregisterutdrag.

Du vet väl att det är hos domstolen du ansöker om enskild vårdnad?
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Jag och exet skrev under om egen vårdnad för min del på familjerätten. Tror det är där du ansöker och om ni inte kommer överens så går det till domstol.
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Jag jobbar på familjerätten så jag vet hur det fungerar.

Är man överens om att ändra vårdnaden kan man göra det hos oss, i ts fall låter det inte som att de är överens och då är det domstol som gäller.
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Har pratat med familjerätten, de sa att jag ska vända mig till advokat å göra en stämning till tingsrätten. *usch*

Hur ska jag någonsin orka? Jag vill bara ha henne här! På dagis, skriven här och hela den biten.
För det han gör är inte rätt.



usch bara gråter nu :/
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Du orkar, vi peppar! Har du nagon som kan hjalpa dig, som ar insatt i det hela? Dina foraldrar eller nagon annan bra?

Kram och pepp :bump:
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Nope, ingen som kan hjälpa mig så mer än min underbara sambo :love:
Har varit i kontakt med lite advokater nu iaf, känns så tråkigt att behöva gå denna vägen :(
 
Sv: Vart vänder jag mig?

Skönt att du har din sambo iaf! Min pappas sambo har också fajtats mot ett knäppt ex i flera år, skitjobbigt!
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 452
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
13 732
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 730
Senast: ako
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 144
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommartoffel
  • Mindre kombi?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp