Bukefalos 28 år!

Vart var föräldrarna??

Sv: Vart var föräldrarna??

*skakar på huvudet* fattar inte hur man tänker när man låter sitt barn vara ensam ute på eller vid en väg. Hur man som vittne kan låta ett litet barn vara när man ser att de står på vägen?
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Men eller hur! Man tror inte bilen ska stanna, man ser till att den stannar eller lyfter undan barnet.. shit.. att svenskar är så naiva bevisas bara om och om igen :crazy:
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Det står att barnet stod på gatan precis utanför huset.
Då jag vet vilket område det är så kan jag, till föräldrarnas försvar, säga att det är ett villaområde med smågator som endast trafikeras av boende i området.

De har även de obligatoriska "Kör sakta! Lekande Barn-skyltarna".

En 2-åring är snabb som en vessla så det skulle kunna hända de flesta att ens barn lyckas ta sig till tomtgränsen på ett ögonblick.
Vart står det att läsa att föräldrarna hade lämnat barnet vind för våg och att gatan var dess lekplats?

Jag antar att den äldre kvinnan i bilen kröp fram i snigelfart så därför tycker jag inte att det är konstigt att vittnet trodde att den gamla tanten skulle stanna!!

Ska vi inte diskutera äldre, olämpliga, bilförare istället för ansvarslösa föräldrar och naiva och flata vittnen?
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Du behöver inte bli otrevlig.
Men tanten verkade ju inte precis köra för fort så hon gjorde ju inget fel? Sen att då ett barn hann ut i vägen och hon inte märkte den är inte hennes fel för den har inget på vägen att göra.


Jag tycker oavsett skylt eller ej att barn ska inte leka på gatan utan vuxen närvarande för det finns de som skiter totalt i sådana skyltar.
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Det var inte alls min mening att vara otrevlig!

Men jag reagerar på att ni tar för givet att föräldrarna medvetet har låtit sitt barn leka på gatan!!
Ni dömer efter ett par rader i en tidning!
Därför undrade jag vart det stod att föräldrarna hade låtit gatan vara barnets lekplats?

Ingen av oss var där så vi kan inte veta händelseförloppet.

Däremot så vet jag av egen erfarenhet att många äldre personen inte ska köra bil då de brister i sin reaktionsförmåga till följd av dålig syn etc.
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Då jag inte vet exakt hur det har gått till eller hur det ser ut där det hände så är det ju svårt att säga något mer än att det är hemskt att det har hänt.

Jag reagerar oxå på föraren. Hon körde över ett barn och sen släpades barnet ett tiotal meter innan det upptäcktes och hon stannade??!!!:eek:
Det tycker jag låter helt fruktansvärt. Hur kan man missa att man kört på någon lixom??

Sen kan jag ju tycka att om man bor så att man har en bilväg, hur liten den än är precis vid tomt/trädgårdsgränsen så bör man kanske fundera över ett staket och grind. Om inte annat så gör det att det tar lite längre tid för barnet att ta sig ut i gatan. Föräldrarna får då mer tid på sig att se vad som är på gång. För en 2-åring är snabb:crazy:
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Javisst är dom!

Var med om en otäck händelse igår.
Barnen hade varit hos sin mormor och jag hämtar dom efter jobbet.
Alla var instuvade i bilen med bältena på och jag skulle bara fälla ihop vagnen och ställa in den där bak.
Hade bakluckan öppen och vagnen krånglar varpå jag sätter mig ner för att mixtra med den.

Under den korta tiden lyckas min 2-åring knäppa loss sig själv från bältet!! Kasta sig bak i combin och var på väg ut i gatan när jag reser mig upp!

Det gick verkligen på ett ögonblick!!

Barnen förde ett sådant liv -som vanligt- så jag uppfattade aldrig att skratten kom sig ifrån att en rolig clown hade lösgjort sig..

Tänk om den lille hade hunnit rusa ut och det kommit en bil!
Hade det diskuterats i div. olika forum vilken ansvarslös förälder jag hade varit då och hur förträffliga alla andra hade varit som aldrig någonsin skulle kunnat ha råka ut för någonting dyligt då?

Med handen på hjärtat kan nog de flesta föräldrar säga att de bara har varit ett ögonblick ifrån en olycka.
Ibland har vi varit medvetna om faran och darrbenta stått kvar och tackat en högre makt och ibland har man inte ens hunnit uppfatta att en olyckshändelse höll på att ske.

Hovås är ett område med både socialt och kapitalt starka invånare.
Olyckor kan inträffa överallt och de kan inträffa när vi minst anar det!
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Precis det går inte att skydda barnen mot allt då det är livliga varelser som många ggr är ett steg före i tankegångarna.
Vi kan bara göra allt vi kan och tacka vår lyckliga stjärna för att de klarar sig genom livet utan bestående men:bow:
 
Sv: Vart var föräldrarna??

Där finns väl även en trafikregel att man inte ska köra fortare än att man hinner stanna om något händer? Och vittnet vet man ju inte hur långt ifrån h*n var, kanske stod inne i sitt eget hus och tittade ut genom köksfönstret.
Håller med trygg att vi borde diskutera olämpliga förare istället.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag vet inte varför jag skriver dethär. Eller jo egentligen så tror jag att det är två andledningar. Och det ena är för OM det kan...
2
Svar
25
· Visningar
2 805
Senast: Trasten
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 901
Senast: cassiopeja
·
Hundträning Hej! Ni med dobermann - låter ni de hoppa mot människor? Det finns anhöriga till mig som köpt en dobermann som snart är 1,5 år. Hunden...
2
Svar
27
· Visningar
2 770

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp