Vårtecken 2021

Alla grannar och varenda tomt runt sta'n har fullt med paskliljor och tulpanerna borjar ocksa sla ut. Jag har inte en enda blomma pa mina hundra paskliljor, och bara glom tulpaner i nagra veckor till. Daremot har jag har en hel massa tistlar och maskrosor som precis har borjat blomma. :cautious:
 
I dag fick jag vårkänslor på riktigt! Jag kunde ta fram vårjackan när jag skulle ut på promenad och kunde liksom nästan förnimma doften av vår i luften. T.o.m. katten tyckte att det var rimligt att gå ut en sväng och han har inte så mycket som velat sticka nosen utanför dörren på flera månader. Han ville visserligen bara gå en kort runda och visade tydligt att den blöta marken inte är anpassad för icke-vattentåliga kattassar, men verkar annars uppskatta att inte behöva riskera att DÖ så fort ytterdörren öppnas längre.
 
Klafsig ridbana! :love: Dessutom red jag i tröja efter framskrittning. Måste ha varit minst tio grader varmt i luften.

279790B0-D1F1-4B1B-A420-9948953E88D4.png
 
I går var det strålande sol på förmiddagen och jag for ut och började gräva och röja runt i mina odlingsland. Sedan kom jag på den lysande idén att jag skulle kunna dra igång en tvätt och i bästa fall få ute-/soltorkade lakan till kvällen - ett ljuvligt vårtecken ju! Men lagom till tvätten var klar hade solen gått i moln och temperaturen sjunkit. Resten av dagen var luftfuktigheten sådär 99 % med ovanligt mycket dimma.

Nåja, prognosen sa ju hela 11 grader och sol i morgon (=idag), jag låter allt hänga kvar ute så blir det härligt nytvättat/torkat en dag senare? Men ack och ve... nu ändrades prognosen igen till dimma, vindstilla och cirka 3 grader det mesta av dagen. :banghead: Skulle inte jinxat vårkänslorna så mycket!

Hoppas på stark sol mellan kl 10 och 12 om man kan lita på den lilla delen av prognosen, så hinner det kanske torka något mer än direkt från maskinen. :meh:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 462
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
568
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 358
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 105
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp