Vårtecken 2021

Fågelkvitter, takdropp och fällande hästar :love: !! Samt att det är så mycket ljusare både morgon och kväll. Märks också på våra solcellslampor som hänger uppe året om. Helt plötsligt orkar de lysa igen. Det finns tillräckligt med solljus för att de ska laddas..... :)
 
Solen får sig upp över träden och jag inser hur fruktansvärt smutsiga mina fönster är. :angel:
Samma här 🙈

Igår dunsade det ner en massa snö från grannens balkong ner på min. Det borde ju vara ett litet vårtecken. Fast det hade å andra sidan snöat en halv decimeter i natt, så eh det är nog ett tag kvar ändå...
 
Har också märkt solcellslampor som jag har uppe alltid har börjat lysa, de första kvällarna blinkade de bara lite för att orken inte fanns där men NU lyser de igen!

Hunden har börjat fälla lite lite. Visserligen inget jag ser fram emot. En siberian husky, jisses vad han kan fälla när han sätter igång på riktigt, men det är trots allt vårtecken trots en massa minusgrader ute!

Och solen skiner ju!

Och det är ljusare!

Jag älskar kall vinter med sol, som börjar glida mot vår!
 
Solen får sig upp över träden och jag inser hur fruktansvärt smutsiga mina fönster är. :angel:

Jag har leriga rander over mina fonster ut till tomten pa baksidan. Princess Diva brukar skrapa pa fonstret med tassen nar hon vill ga in igen.:cautious:

Och nu när jag precis skrivit ovan ser jag att mina skator är tillbaka i sitt träd utanför mitt sovrumsfönster. De har enorma bon där, som de brukar bygga på varje vår (så de brukar kämpa, med kvistar nästan större än dem själva). En var förbi och inspekterade bygget nyss, och kom sen tillbaka med en ny kvist som den lyckades lirka in någonstans långt inne i högen. :)

Visa bifogad fil 64638

Nar jag bodde i South Carolina hade jag mockingbirds som bodde i tradet bredvid mitt sovrumsfonster. :arghh: Mockingbirds ar faglar som harmar andra faglar ... och aven andra ljud. Ett mycket tydligt billarm :cautious: tjot ofta utanfor mitt fonster tidiga mornar :rage: mitt i fagelkvitter fran olika sorters faglar de harmar.
Aven ett en snutt som lat som en Samsung tvattmaskin/torktumlare som just ar klar. :wtf:

annars ar det tydliga tecken pa var har dar jag ar. Tulpanerna ar pa gang upp, hastar och hundar faller som skjutton och faglarna skriker :cautious: medan de bygger sina bon.
 
Nar jag bodde i South Carolina hade jag mockingbirds som bodde i tradet bredvid mitt sovrumsfonster. :arghh: Mockingbirds ar faglar som harmar andra faglar ... och aven andra ljud. Ett mycket tydligt billarm :cautious: tjot ofta utanfor mitt fonster tidiga mornar :rage: mitt i fagelkvitter fran olika sorters faglar de harmar.
Aven ett en snutt som lat som en Samsung tvattmaskin/torktumlare som just ar klar. :wtf:

annars ar det tydliga tecken pa var har dar jag ar. Tulpanerna ar pa gang upp, hastar och hundar faller som skjutton och faglarna skriker :cautious: medan de bygger sina bon.

Haha, fy så jobbigt. Skatparet här är tysta och sköter sitt. Jag kan tycka att det kan vara ganska rogivande att ligga i sängen och se dem slita med sitt byggande. 😇
 
Ljuset! 😍 Jag ändrar timern på utebelysningen att tända senare och släcka tidigare hela tiden nu känns det som. Och så har jag hört årets första talgoxe sjunga.
 
Fåglarna sjunger en del! Och, äntligen hinner jag åter igen med hundpromenader i dagsljus även de dagar då jag jobbar vanligt schema :D
 
- Vi ska få sol och 10 grader varmt både imorgon och på tisdag.
- Jag väcks numera av fågelkvitter och ljus på morgonen, istället för mobilens alarm i en annars tyst och kolsvart värld.
- Både snödroppar, krokus och vintergäck har börjat titta upp.
- Solen värmer jätteskönt när den är framme.
- Det säljs tulpaner för fullt i affärerna.
- Tanken på att en vacker dag hinna springa en sväng efter jobbet, utan att det hinner bli mörkt, känns inte längre särskilt avlägsen.

För mig var det helt perfekt att få en vecka med riktig vinter förra veckan, och att det nu hastigt går över till riktig vår istället för att ligga och mesa runt ett par enstaka plusgrader i flera veckor först. :love:
 
08EFCF85-6796-4688-9AD8-0E8686A2811F.jpeg

Takdropp! 😍
 
Tydligt vårtecken; jag måste börja dra ned mina mörkläggningsgardiner, annars vaknar jag av ljuset vid sju. Kärt besvär. :love:
 
Vi körde förbi en rondell med översnöade och knallgula påskliljor igår 🤩 Tulpanerna är oxå på väg upp ✌🏻 och nu när vi har plusgrader och regn kommer snön försvinna snabbt. Nästa vecka får vi +14° enligt prognosen så då planerar jag att sitta på terassen och göra absolut ingenting 😎
 
Jag fick ta av mig jackan och gå i bara fleecetröjan en stund under dagens promenad. Då är jag i och för sig en sådan som alltid går väldigt snabbt och därmed blir ganska varm när jag promenerar, men ändå! Med 10 grader i skuggan var det säkert 12-13 i solen i alla fall :love:
 
Jag fick ta av mig jackan och gå i bara fleecetröjan en stund under dagens promenad. Då är jag i och för sig en sådan som alltid går väldigt snabbt och därmed blir ganska varm när jag promenerar, men ändå! Med 10 grader i skuggan var det säkert 12-13 i solen i alla fall :love:
10 grader! Dröm😍
 
Här kvittrar fåglarna och det var bara -1°. På fredag ska det tydligen bli plusgrader :cautious:
Lite bra dock, avloppet i stallet är fryst nu.
 
Solen orkar värma! Vi har kalla mornar med runt -16 sedan blir det bara någon enstaka minus när mitt på dagen.

Några takdropp har synts till och det är ljust till klockan 17!
 
Det börjar bli liiite ljusare när man går upp på morgonen, snön regnar bort och vi har någon +grad ist för runt -10. Och man har börjat höra fåglarna kvittra. 🤗 jag tycker man märker på människorna runt en också att vi går mot ljusare tider, alla verkar lite lättare i sinnet eller så är det för att jag själv blir lite piggare och gladare av det så dom runt mig tycker jag är trevligare 😅😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 511
Senast: sjoberga
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
606
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 366
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 135
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp