Skit i vårtecken, tydligen är det sommar! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Monstermom Åååå, vad långt våren har kommit hos dig! SÅ härligt
(Bellisen har TYVÄRR börjat blomma hos mig också. Det är det enda ogräs jag ogillar. Snart börjar operation bortgrävning...)
NÄE!Gillar du inte tusenskönor?!
Jag tycker de är jättecharmiga och tycker alltid så synd om dem när jag kör över dem med gräsklipparen.![]()
NÄE!De tar ju över gräsmattan helt. På förra stället lyckades jag utrota dem genom att gräva och gräva och gräva. I år efter år. Har samma målsättning här.
Vet inte varför jag retar mig så mycket på dem. Annat ogräs kan jag tycka är vackert eller åtminstone tolerera. Men bellis är bänga i bollen![]()
NÄE!De tar ju över gräsmattan helt. På förra stället lyckades jag utrota dem genom att gräva och gräva och gräva. I år efter år. Har samma målsättning här.
Vet inte varför jag retar mig så mycket på dem. Annat ogräs kan jag tycka är vackert eller åtminstone tolerera. Men bellis är bänga i bollen![]()
Nä, inte du ocksåVem behöver gräsmatta? Den ska ju bara klippas, klippas och klippas i all oändlighet. Tusensköna är dessutom mycket vackrare än en tråkig monoton gräsmatta.
Nä, inte du ocksåNi har fel, tusensköneälskare
Förutom att de är töntigt fula, så lockar de till sig getingar. Då kan man inte gå barfota på gräset utan att bli stungen. Och barfota vill man gå! Visst har jag en poäng?
![]()
Tja, vissa av oss har små känsliga rosenlena fötterHar ni mördarbin uppe hos er eller nåt?
Jag har gått barfota på min gräsmatta alla år jag bott här (och åtskilliga andra gräsmattor innan dess), enda gången jag blivit stucken av getingar var när hundskrället trampade ner i ett jordgetingbo i skogen i höstas.
![]()
Tja, vissa av oss har små känsliga rosenlena fötter![]()
Aha... Du har hört talas om mina elefanttassar alltså?![]()
Nehe, du bara förringar dina fötter. Fötter är bra! De vill vifta med tårna och gå på gräs utan bellis, that´s it.
Okej, där har du EN poäng med bellis. Men sedan går jag inte med på en endaste positiv grej mer med bengis - eh, bellis, menar jag.Mina fötter gillar tusenskönor, så det så! De är ännu mjukare än gräs. Och så kan man plocka dem med tårna och gå omkring med blommor över fötterna.![]()
Okej, där har du EN poäng med bellis. Men sedan går jag inte med på en endaste positiv grej mer med bengis - eh, bellis, menar jag.
The challenge, it is accepted: hundmadrass.
![]()
(Han ligger exakt där blommorna på fotot innan växer.)