Bukefalos 28 år!

Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

*KL*

DL närmar sig.

Vira skulle leta bevis mot Paddi och Ottilia idag. Jag hoppas de kommer snart.

Paddi frågade varför jag röstat på Shaggy igår när jag inte misstänkte henne. Riktigt så tror jag inte jag har uttryckt det (orkar faktiskt inte gå tillbaka och citera). Men jag var verkligen inte säker på att Shaggy var ond. Dock, vilket jag tycker var tydligt i röstmotiveringen, var det inte läge för ströröster. Shaggy hade uppträtt skumt. Varför inte ströröster? Jo, för paranoid som jag är så ser jag det fullt möjligt att spelare ändrar sina röster i sista minuten. I det läget är en ströröst inte så himla bra om man inte har något väldigt tydligt att säga med den.

Hur tänker jag nu då?

Misstänker jag Ottilia? Ja. Dagens förklaring till att Mulberry skulle följt henne för att hon siat henne som god känns väldigt ulvig. Hennes röststatistik är inte strålande, men den säger egentligen inte så mycket. Den avvikande rösten på Shaggy när Hedinn lynchades kändes först som något som talade för Ottilias godhet, men när det sedan stod klart att Shaggy var god så tycker jag snarare att det väger åt andra hållet.

Misstänker jag Vira? Ja. Hon har inte gjort så väldigt mycket utstickande saker, men inlägget där hon skriver att allt är upp till mig får det att krypa i mig. Typiskt jag-vill-hänga-med-dig-som-är-god-inlägg. Vira, om du verkligen är god har du mycket bättre förutsättningar att hitta de onda eftersom du tror att jag är god. Men övertyga mig! Bevisa din godhet!

Misstänker jag Paddi? Ja. Det är något som känns väldigt fel. Det mesta har jag skrivit om i mitt inlägg tidigare idag och jag tycker inte att jag blir så mycket klokare av Paddis svar. Å andra sidan vet jag att hon och jag kan resonera ganska olika ibland, vilket gör mig tveksam.

Gah!
 
Sv: Varulvslek!

Hamnade på en spontan aw så jag har inte kunnat vara så aktiv.. Så det får bli en röst i lätt panik. Jag tror att antingen paddington eller vira är onda. Eftersom paddington var snabb med att rösta på Shaggy så lutar jag år att paddan är ond. Myrten med drevet mot Hedinn tror jag starkt är god.

ottilia röstar på Paddington
 
Sv: Varulvslek!

Hamnade på en spontan aw så jag har inte kunnat vara så aktiv.. Så det får bli en röst i lätt panik. Jag tror att antingen paddington eller vira är onda. Eftersom paddington var snabb med att rösta på Shaggy så lutar jag år att paddan är ond. Myrten med drevet mot Hedinn tror jag starkt är god.

ottilia röstar på Paddington

Men var vi inte inne på att det var två ulvar kvar? I så fall borde väl både jag och Paddington vara onda om du själv är god och Myrten med? Om inte du vet att det bara finns en ulv kvar, alternativt menar att du själv är ond?

*kl*

Det gör mig enormt nervös när de två jag ser som ulvar röstar på varandra. Jag antar att de tänker ändra rösterna i sista ögonblicket, men det stämmer inte så bra med att båda är iväg :crazy:.
 
Sv: Varulvslek!

Jag har läst och läst, men något definitivt samband Paddington/Ottilia hittar jag inte. Båda har varit ganska neutrala till varandra vilket ju är det enklaste sättet för ulvkollegor, men ska man vara sådan stämmer det in på både Ottilia + mig och Paddington + mig också. Alltså ingenting som jag kan använda för att vända vågskålen åt något håll.

Det är så svårt när allt är tvetydigt, och allt kan tolkas som en skenmanöver av en ulv eller som ett ärligt försök av en god beroende på hur man vänder och vrider på det.
 
Sv: Varulvslek!

Ottilias röstmotivering är extremt skum. På sätt och vis startade hon ju själv drevet mot Shaggy genom sin avvikande röst dagen före.

Och Paddi känns - fel. Speciellt när jag just insåg att hon klippt i ett citat av mig (se hennes inlägg 17.44) där hon utan att markera det tagit bort själva röstmotiveringen och sedan ifrågasatte den.

Jag orkar inte riktigt fundera över dig just nu, Vira. För det finns ju ingen mening att jag lägger en röst på dig eftersom du knappast lär rösta på dig själv;). Så det blir det inte.

Kan ge mig f*n på att LL sitter och garvar. Det finns säkert bara en ulv kvar och det är du:D!
 
Sv: Varulvslek!

Hamnade på en spontan aw så jag har inte kunnat vara så aktiv.. Så det får bli en röst i lätt panik. Jag tror att antingen paddington eller vira är onda. Eftersom paddington var snabb med att rösta på Shaggy så lutar jag år att paddan är ond. Myrten med drevet mot Hedinn tror jag starkt är god.

ottilia röstar på Paddington

Jag antar att Myrten sitter och väntar på min röst för att se var hon har mig, så jag får väl lägga den (även om jag förstås kan ändra, så det säger ju inte så mycket egentligen). I vilket fall känns det här inlägget som det allra mest misstänkta av allt jag har sett hittills - en felsägning av en Ottilia som har bråttom och därmed outar sig? Rösten hamnar därför här - jag tror att både Paddington och Ottilia är ulvar, men om det bara skulle vara en ulv så ligger Ottilia bäst till. Dessutom tror jag att chansen är större att Myrten röstar på Ottilia än på Paddington, och med tanke på att Paddington kan ändra behöver jag att Myrten lägger rösten på samma som jag.

Vira röstar på Ottilia
 
Sv: Varulvslek!

Myrten röstar på Paddington

För att det bara känns helfel. Se mitt inlägg 337. Dessutom läste jag just Viras uppdatering när jag förhandsgranskade och den känns ulv som skyddar kollega!
 
Sv: Varulvslek!

Myrten röstar på Paddington

För att det bara känns helfel. Se mitt inlägg 337. Dessutom läste jag just Viras uppdatering när jag förhandsgranskade och den känns ulv som skyddar kollega!

Och med uppdatering menar jag egentligen röstmotivering. Det gick lite snabbt där.
 
Sv: Varulvslek!

Puh! Då blev det fel men rätt ändå! Förstår fortfarande inte att Paddington röstade som hon gjorde, men kanske hade hon tänkt ändra men missade det. Nåja, då slutar det kanske oavgjort när jag blir uppäten? :)
 
Sv: Varulvslek!

Nu låter du ju ärlig!

Om det är så att ulvarna röstade på varandra så är det ju absurt roligt!

Men Vira, man får inte säga åt mig vad jag ska göra. Jag är Motvalls kärring nr 1 så då gör jag direkt tvärt om!:D
 
Sv: Varulvslek!

*spök*

Som flera andra anmärkt, är det lite fart i skrivandet denna leken, vilket borde göra det enklare att vaska fram något litet att gå på, men som vanligt är jag lika blank som annars första dagen.

Det ända som bevisligen är anmärkningsvärd är att det finns videobevis där paddan faktiskt försöker att äta en bybo jämte alla låtsas myror:p

Frågan är då om det är Myrten som trickfilmat Paddington för att ställa henne i dålig dager, eller om dessa båda är ulvkollegor och att filmen visar när de tillsammans kalasar på en bybo:cautious:

Skrev ju att paddan äter bybor i inlägg 52:p

*slutspök*
 
Sv: Varulvslek!

Puh! Då blev det fel men rätt ändå! Förstår fortfarande inte att Paddington röstade som hon gjorde, men kanske hade hon tänkt ändra men missade det. Nåja, då slutar det kanske oavgjort när jag blir uppäten? :)

:idea: ;)

Eller så slutar det oavgjort när du tuggat i dig stackars oskyldiga Ottilia?

Uppdatering!
Ottilia var bybo!

Eftersom jag utgår från att varken Myrten eller Vira kommer rösta på sig själv imorgon, så kommer det bli oavgjort eller lottning. Och eftersom jag bestämmer så blir det oavgjort för jag gillar inte att avgöra med lottning!
 
Sv: Varulvslek!

:idea: ;)

Eller så slutar det oavgjort när du tuggat i dig stackars oskyldiga Ottilia?

Uppdatering!
Ottilia var bybo!

Eftersom jag utgår från att varken Myrten eller Vira kommer rösta på sig själv imorgon, så kommer det bli oavgjort eller lottning. Och eftersom jag bestämmer så blir det oavgjort för jag gillar inte att avgöra med lottning!

Får man rösta på sig själv? I så fall kunde jag gjort det igår när jag var totalt ute och seglade.

Grattis, bra spelat, onda! Och grattis till oss goda också!
 
Sv: Varulvslek!

Tackar LL och alla deltagare för rolig lek, även om det tog ett tidigt slut för mig då bredbandet inte fungerat i norge på hela veckan.

Tur mn är hemma över helgen så man kan kolla post mm och läsa leken:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 156
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp