Bukefalos 28 år!

Varulvslek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek!

Sammanfattning!

Deltagarlista
Sasse - borgmästare
Myrten - byfåne
Paddington - ulv
Pegasus - bybo
Hedinn - ulv
Ottilia - bybo
Shaggy - bybo
bumpo - bybo
Con - ulv
Kokkorn - ängel
Breaktown - storbonde
glömmerallt - god spion
Vira - ulv
Mulberry - bybo


Dag 1
Mulberry lynchas
Ängeln skyddar Vira (den raden når ulvarna)
Byfånen siar Hedinn
Ulvarna käkar Breaktown

Dag 2
Mulberry övertar Bumpos roll
Kokkorn lynchas
Ulvarna käkar Sasse

Dag 3
Con och Pegasus kickas
En sia lottas ut till Mulberry som siar Myrten, infon om att Myrten siats skickas till ulvar och spion
Hedinn lynchas
Ulvarna käkar glömmerallt

Dag 4
Shaggy lynchas
Ulvarna käkar Mulberry

Dag 5
Paddington lynchas
Ulvarna käkar Ottilia

Taget ur huvudet så ursäkta om något blev fel. Känns som jag varit en lite oaktiv LL denna gång, mitt i leken skulle jag åka till Åre men av olika skäl (kaos...) blev resan framflyttad en dag och sen har jag varit här och inte haft så mycket datortid. När jag skulle svara på Mulberrys sia och sen skicka spioninfon till GA och ulvarna satt jag på ett tåg utan internet, med jordens sämsta mottagning och försökte få iväg pm:en. Gud så trött jag var på att se "endast nödsamtal" på telefonen :mad:

Nåja, gjorde mitt bästa, hoppas ni hade kul ändå. Tack alla deltagare!
 
Sv: Varulvslek!

Sjukt roligt spel! :D Min första gång som ulv och kändes som att jag gjorde det rätt så bra ändå trots Myrtens och glömmerallts misstankar mot mig väldigt tidigt. :)
 
Sv: Varulvslek!

Bra spelat allihopa!

I efterhand skulle jag nog använt min sia lite klokare, men fick den i samband med att Myrten skrev sitt långa inlägg om Hedinn.
Och eftersom jag tyckte att Hedinn kändes god (:p) så tänkte jag att skulle slå två flugor i en smäll..
 
Sv: Varulvslek!

Men nu måste jag fråga: missförstod du och trodde att fler fått sior eller hur tänkte du när du skrev det där om Ottilia, att hon skulle veta något om Shaggy? Hur förvirrande som helst!
 
Sv: Varulvslek!

Och Paddi känns - fel. Speciellt när jag just insåg att hon klippt i ett citat av mig (se hennes inlägg 17.44) där hon utan att markera det tagit bort själva röstmotiveringen och sedan ifrågasatte den.

Får skylla på extrem tidsbrist, upptäckte att jag var tvungen att rusa till bussen och var tvungen att rösta oxå så jag hann inte kolla igenom allt innan jag skickade inlägget.
 
Sv: Varulvslek!

Mina misstankar baserade sig på det som jag skrev - teoriande mot bumpo och sedan snabb röst på Ottilia. Kändes udda, så då siade jag dig och fick utdelning.

Glömmerallt var ju spion, så hon visste att du blivit siad. När jag sedan gick på dig (och var den enda som gjorde det) lade hon väl ihop två och två. Även om jag kan tänka mig att hon kanske också reagerade i stunden.
 
Sv: Varulvslek!

Men nu måste jag fråga: missförstod du och trodde att fler fått sior eller hur tänkte du när du skrev det där om Ottilia, att hon skulle veta något om Shaggy? Hur förvirrande som helst!

Den där sian!:rofl: Den spolierade hela min gårdag.

På förmiddagen trodde jag ju att Paddi var god. Så teoriade Shaggy som hon gjorde, varpå jag började nojja och trodde att Shaggy siat Paddi. Men sedan röstade Shaggy och då var den teorin i stöpet. Därefter trodde jag verkligen att Ottilia siat Shaggy, även om jag själv började tvivla på Shaggys ondhet. Så när Mulberry antydde att hon hade samma funderingar tänkte jag att det nog kunde vara så, även om jag inte litade på Mulberry. Det vore en logisk förklaring till den avvikande rösten i lynchen när Hedinn dog. Och så slutade det med att Mulberry själv fått sian - men var god. Då var jag... :confused::confused::confused:
 
Sv: Varulvslek!

Dock inte hela vägen. :devil:

Men jag var som sagt irriterad på att jag inte var ond och fick bli drottning igår eftermiddag.:D Något frustrerad.
 
Sv: Varulvslek!

Nä, men vi förstod att det inte skulle hålla eftersom det inte fanns ngn logik i att behålla mig och käka någon annan.

Men jag var som sagt irriterad på att jag inte var ond och fick bli drottning igår eftermiddag.:D Något frustrerad.

Själv är jag barnsligt förtjust i Mulberrys kommentar :D

Precis, att Paddi skulle vara ond och i princip starta lynchen mot Hedinn känns för mig omöjligt. Och om det verkligen vore så är detta tidernas ulvaspel.
 
Sv: Varulvslek!

Så... Vira, Paddington och Hedinn... byboroller for the rest of your lives :angel: ;)

Dålig stil att käka mig när jag var mitt uppe i en diskussion med Shaggy :p

Myrten, nu har du ju fått tips på hur du kan bli drottning i alla fall ;)
 
Sv: Varulvslek!

Mina misstankar baserade sig på det som jag skrev - teoriande mot bumpo och sedan snabb röst på Ottilia. Kändes udda, så då siade jag dig och fick utdelning.

Glömmerallt var ju spion, så hon visste att du blivit siad. När jag sedan gick på dig (och var den enda som gjorde det) lade hon väl ihop två och två. Även om jag kan tänka mig att hon kanske också reagerade i stunden.

Jo, grejen var att jag var fruktansvärt stressad, hann in en snabbis från mobilen mellan ridning och skoning och sådär... Så stod det ju i reglerna att man ska teoria mot två pers varje dag så. Men jag räknade ut ganska snabbt sen att du siat mig och ga var spion (därav att vi inte åt dig heller nån gång, då du var skyddad). Så det kändes som en tidsfråga innan resten skulle räkna ut det så då tyckte jag att det var läge att offra mig (det tyckte jag visserligen tidigare, tack Paddi som inte höll med :D) och då tog Paddi tillfället att bli "godförklarad" genom att skriva ut sia-teorin.

Gillade faktiskt det faktum att vi fick ottilia, Shaggy och Mulberry som mest misstänkta där ett tag. :D Som sagt, skitkul spel!
 
Sv: Varulvslek!

Tacka alla för en rolig lek! :)

För övrigt tycker jag det är märkligt att folk trodde paddi var god pga av "sia teorin" för jag trodde hon var ond pga samma teori...
 
Sv: Varulvslek!

Mina misstankar baserade sig på det som jag skrev - teoriande mot bumpo och sedan snabb röst på Ottilia. Kändes udda, så då siade jag dig och fick utdelning.

Glömmerallt var ju spion, så hon visste att du blivit siad. När jag sedan gick på dig (och var den enda som gjorde det) lade hon väl ihop två och två. Även om jag kan tänka mig att hon kanske också reagerade i stunden.

Ja jag räknade ut att du troligtvis var byfånen men eftersom ulvarna eventuellt också hade informationen så kunde du varit en ulv som försökte lura mig så jag hade nog inte röstat på hedinn om jag inte själv också misstänkt henne.
 
Sv: Varulvslek!

Ja jag räknade ut att du troligtvis var byfånen men eftersom ulvarna eventuellt också hade informationen så kunde du varit en ulv som försökte lura mig så jag hade nog inte röstat på hedinn om jag inte själv också misstänkt henne.

Skönt att det är fler än jag som är paranoida! Jag blev nämligen sjukt misstänksam när Hedinn röstade, det var därför jag siade henne. Men sen, när man ser tillbaka på inläggen som skrevs då så kan jag väl själv fundera på vad som gjorde att jag direkt fattade misstankar. Det är väl lite så att när man sitter där och röster/teorier dyker upp i oväntat läge så reagerar man, men efteråt går det inte helt att återskapa situationen.
 
Sv: Varulvslek!

Nä, jag kände själv att det inte kunde ha varit SÅ misstänksamt, men första dagen reagerar man ju på allt avvikande, eftersom det är det enda man har. Men när du höll kvar i det så hårt dag två insåg jag att du måste ha siat mig.
 
Sv: Varulvslek!

Skönt att det är fler än jag som är paranoida! Jag blev nämligen sjukt misstänksam när Hedinn röstade, det var därför jag siade henne. Men sen, när man ser tillbaka på inläggen som skrevs då så kan jag väl själv fundera på vad som gjorde att jag direkt fattade misstankar. Det är väl lite så att när man sitter där och röster/teorier dyker upp i oväntat läge så reagerar man, men efteråt går det inte helt att återskapa situationen.

Då är vi två som inte riktigt förstår hur vi tänker;) , min röst på vira är ett bra exempel jag begriper inte varför jag tyckte hon var mest misstänkt då när det blev lite bråttom men jag tröstar mig med att jag hade rätt. :p

Jag blev lite extra orolig orolig att du var ulv när du skrev det där "hör upp alla goda"-inlägget, jag tyckte det var ulvigt men den där sian du inte gillade tyckte jag dessto bättre om för när den någon siade dig utan att rösta på dig så kände jag mig lite lugnare. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 156
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 292
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp