Varulvslek.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha! Jag trodde du menade att dom typ tävlade med varandra om vem som var bäst! På att åka ut först :angel: :p



Det är något fel på dig ;)

Ja givetvis var det det jag menade:idea: Tack Sasse:love:. Jag tycker koppen skriver konstigast men jag undrar om inte habina är lite extra duktig på att just åka ut, men den häär ronden gick ju till koppen.:D



Fel på mig:confused: , det är väl ändå ingen nyhet.:angel:
 
Jaha... Vet inte riktigt vad jag skall säga efter den röstningen. Det var många röster i sista stund och några teorier jag inte riktigt förstod.

Då jag läser från mobilen nu, får ni ta det med en nypa salt. Men jag vill minnas att någon röstade på cirkus med en knepig teori och sedan förstår jag inte alls rösten på caisa. Visst kan bägge vara onda, men jag ser dem i nuläget som neutrala.

Jag förstår absolut cirkus röst på mig (det var därför jag inte bemötte den), det fanns inte så mycket annat att gå på då. Jag skulle tycka det var konstigare om hon tyckte jag verkade ond men inte röstade på mig för att jag brukar åka ut tidigt. :-S

Caisas teoriinlägg tyckte jag sammanfattade läget bra. Visst skulle hon vara borta ikväll, men det är ju bara bra för goda om hon lyckas smyga åt sig tiden att teoria lite ändå.

Mina tankar så långt efter att ha läst ikapp mig, nu måste jag återvända till packandet.
 
Caisas teoriinlägg tyckte jag sammanfattade läget bra. Visst skulle hon vara borta ikväll, men det är ju bara bra för goda om hon lyckas smyga åt sig tiden att teoria lite ändå.
Om nu Caisa skulle vara en Ulv, kan det knappast vara bara bra för Goda sidan om hon teoriar ut lömska dimridåer.
 
Det här tycker jag är lite konstigt. Caisa känns väldigt vacklande när det gäller Koppen.
Även jag reagerade på Koppens inlägg #41, varför inte skriva ut sina tankar och teorier när man har några så man kan hjälpas åt och diskutera kring eventuella tankar? Jag tänker att en ulv gärna avvaktar med sitt teoriande när det är svårt att hitta nåt att teoria om, och då åka lite "snålskjuts" och låna andras teorier lite. Men sen skrev hon(han?) ut sitt röstinlägg relativt tidigt så jag vet inte om det är något att haka upp sig på. Och uttalandet att "Habinas misstänksamhet mot mig gör mig tvärsäker" i hennes röstmotivering känns även den lite skum... tillsammans med "När hon desutom röstar på mig är MIN röst solklar:" (Det händer ofta att goda röstar på goda, varför så säker?) Men åh andra sidan har jag aldrig spelat med Koppen innan så jag vet inte vad det säger om hennes roll egentligen.

Sen röstar hon på Koppen när Habina har två röster... Och Koppen ser i det läget ut att kunna bli ett lätt offer (med tanke på vad hon skrivit).
 
Om nu Caisa skulle vara en Ulv, kan det knappast vara bara bra för Goda sidan om hon teoriar ut lömska dimridåer.

Nä, men jag tänkte mest på viljan att ändå teoria, det tycker jag inte är något som gör henne ond bara för att hon sagt att hon skulle vara borta.
 
Jag är typ jättelektaggad och vill att ni ska skriva teorier nu :banana:

Aj aj kapten;) Du kan väl teoria lite själv också? :)

Jag tänker så här:

Habina brukar åka ut tidigt, ofta första dagen så om hon är ulv så är nog lyan lite oroliga för det och så får hon första rösten på sig också så då kan nog ulvarna aktivivt försökt påverka röstningen tror jag till exempel då genom att rikta fokus åt ett annat håll och koppen har ju som sagt också lätt att dra på sig misstankar så ulvarna kan ju då försökt putta över uppmärksamheten dit.

Jag har inte kommit längre än så i resonemanget än behöver gå tillbaka och läsa om vrida och vända lite grann.
 
Jag nojar kanske bara nu, men det här känns som ett spel. Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.

Jag fattar inte riktigt ditt resonemang. Vad skulle poängen med detta spel vara? :)
 
@glömmerallt jag har ju lagt fram en superteori om Mammas och Caisa :confused: :D

Om du syftar på den här så gjorde den mig mest snurrig så den gills inte.:down:

Ärligt talat så hänger jag inte med fullt ut. Jag tolkar det som att caisa och mammas är onda och sätter ut en dimridå dock förlorade du mig med det där om att en röst på caisa skulle vara en röst på koppen, du får gärna utveckla.

Jag nojar kanske bara nu, men det här känns som ett spel. Tänker mig Mammas och Caisa i lyan, Caisa röstar på Koppen och Mammas röstar på Caisa för att vara med och rösta ut goda Koppen som hennes kollega röstat på. Jaja, långsökt men det var vad jag tänkte.
 
Okej. Jag tycker det här är skumt också. Det känns rätt olikt dig att 1. vara på en förstaröstare. 2. misstänka/rösta på någon som varit borta en hel del. Jag ser att du skrivit ett inlägg till efter detta, så för att förtydliga, vad är det du tycker är misstänkt? Att Caisa kommer in sent i leken, skriver ett pisselångt inlägg och inte röstar i detta utan väntar någon minut eller så innan rösten kommer, eller att hon skriver ett pisselångt inlägg precis innan deadline, för att... ja, ingen ska hinna läsa igenom hela inlägget, fatta misstankar, och rösta?

Okej, nu börjar jag bli fundersam mot dig.

1, jag brukar har överseende med förstaröster generellt sett, så sett har du rätt. Men det innebär inte att de som röstat först är helgade från alla misstankar, om den som lägger en förstaröst gör något som är skumt kommer jag givetvis att resonera kring det.

2, Jag känner inte igen denna bild av mig? Generellt sett röstar jag inte på något för att den inte varit så delaktig, men inte att jag enbart röstar på de som är mest aktiva?

För att förtydliga min teori kändes det som att det bör ha tagit ett par minuter att skriva ihop det där inlägget, och iom att det postades rätt nära inpå DL (fan vad jag stör mig på det nya formatet där inte exakt tid står! men en kvart eller så i alla fall), så kändes det som en medveten taktik att välja att skriva och posta istället för att typ posta varje del för sig så att vi andra fått en större chans att läsa och reflektera över det. Eller ja, så hade jag valt att göra, om jag vet att jag inte synts till så mycket.

Och det tyckte jag var mer misstänksamt än mina andra teorier. Inte tokmisstänkt.
 
Bortsett från allt efter-lynch-gnabb så har Goda sidan nyss blivit av med två deltagare. Strax försvinner en tredje.
Om det nu är fyra Onda, så är det bara fem Goda kvar.

Känns som en väldigt tung uppförsbacke, med tanke på att vi i princip inte vet någonting alls än. Det finns liksom inget annat alternativ än att börja plocka Ulvar som mogna frukter, om den Goda sidan ska vinna.
 
Bortsett från allt efter-lynch-gnabb så har Goda sidan nyss blivit av med två deltagare. Strax försvinner en tredje.
Om det nu är fyra Onda, så är det bara fem Goda kvar.

Känns som en väldigt tung uppförsbacke, med tanke på att vi i princip inte vet någonting alls än.

Tänkte också på det. Om käket lyckas ikväll kan det vara avgörande lynch imorgon, därav min kommentar om att ersätta spelare.
 
Bortsett från allt efter-lynch-gnabb så har Goda sidan nyss blivit av med två deltagare. Strax försvinner en tredje.
Om det nu är fyra Onda, så är det bara fem Goda kvar.

Känns som en väldigt tung uppförsbacke, med tanke på att vi i princip inte vet någonting alls än. Det finns liksom inget annat alternativ än att börja plocka Ulvar som mogna frukter, om den Goda sidan ska vinna.

Instämmer, det gör att jag börjar misstänka att det kanske bara är tre ulvar(det trodde jag inte alls tidigare) ulvarna får ju extra info också så om de är fyra blir det som när längdskidåkarna åker uppför slalombacken i tour de ski :p

Fast tre låter ändå lite med tanke på männgen goda specialare så jag tror ändå att de onda är fyra.
 
Rimligen. Röstfifflare är väl typ alltid en god roll. Och Spionen brukar beskrivas som "Ond spion" om denne är ond.

Inte för att det har med just den här leken att göra men jag vill påpeka att Röstfifflare kan vara onda, jag har för mig att jag hade med den i dubbelupllaga redan första gången. ( jag tror jag var så förtjust över att ha lyckats hitta på en roll och så nöjd med den att jag ville ha med två:o :laugh: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 714
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 871
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 450
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 246
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra torrfoder
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp