Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer bli tvungen att lägga en extremt tidig röst idag.
Som om min kaosiga kök inte var nog - katten - ni vet han med brutna benet har fått en infektion i ett av stiften så jag kommer blir tvungen att ägna eftermiddagen åt ett besök på djursjukhuset (som grädde på moset opererades en av mina hundar för en hudtumör igår).

@Klara kommer med ett klargörande inlägg i #637 och gör mig lite konfunderad. Varför hålla FiaM åt det goda hållet? Jag vidhåller att jag tror att Lilltess1 fick hjälp ut ur leken av en ulv och med uteslutningsmetoden så kan jag inte få det till att någon annan än Klara är den ulven, inte minst med avseende på att hon eldade på mot mig igår - även om hon tar tillbaka det idag. Idahoe är den andra möjligheten, men jag tror inte det - hon har inte gjort något särskilt misstänkt - att hon var inaktiv igår finns ju en förklaring till.

För att inte missa att rösta så lägger jag min röst nu.
Cirkus röstar på Klara

Räknade du tvillingarna som en borde du väl fått det till fem ulvar..? ;)

Ja till och med det. Tänk så snurrig jag kan va då. Jag måste ju ha räknat med några någon som åkt ut. Men det borde väl stämma med 4 ulvar? Min förhoppning var att du skulle svara som verkar ha full koll på sånt haha

Som om min kaosiga kök inte var nog - katten - ni vet han med brutna benet har fått en infektion i ett av stiften så jag kommer blir tvungen att ägna eftermiddagen åt ett besök på djursjukhuset (som grädde på moset opererades en av mina hundar för en hudtumör igår).

@Klara kommer med ett klargörande inlägg i #637 och gör mig lite konfunderad. Varför hålla FiaM åt det goda hållet? Jag vidhåller att jag tror att Lilltess1 fick hjälp ut ur leken av en ulv och med uteslutningsmetoden så kan jag inte få det till att någon annan än Klara är den ulven, inte minst med avseende på att hon eldade på mot mig igår - även om hon tar tillbaka det idag. Idahoe är den andra möjligheten, men jag tror inte det - hon har inte gjort något särskilt misstänkt - att hon var inaktiv igår finns ju en förklaring till.

Cirkus röstar på Klara
Överger du teorin om Snurrfian och FiaM nu?
Mina misstankar mot FiaM stärktes snarare igår.

Cirkus röstar på Klara

Att jag inte ser något misstänkt med FiaM är ju inget nytt. Det har jag ju framhållit vid flera tillfällen som en av de starka punkterna i min teori mot dig.

Krya på både hund, katt och kök.

Överger du teorin om Snurrfian och FiaM nu?
Mina misstankar mot FiaM stärktes snarare igår.
Nej, det gör jag inte.
Men jag kan inte rösta på två så jag valde den ena av de två jag har som mest misstänkta.

@Klara jag förstår bara inte varför FiaM inte är misstänkt alls i din bok. Kan du försöka förklara?

Det är något med cirkus, är nästan helt säkert. Hon har snackat tidigt om att Snurrfian skulle sitta i lyan (vilket hon gjorde) med FiaM. Det visar sig att Snurrfian var ulv och sedan röstar hon på Klara.. hade jag haft misstankar om att Snurrfian satt i lyan med FiaM hade jag lagt nästa röst där.

Min tanke är att Snurrfian och cirkus satt i lyan tillsammans. Cirkus lägger en teori om att FiaM är ulvkollega till Snurrfian. När det visar sig att snurris är ulv så kommer de flesta att rösta på FiaM. De goda röstar på henne för att de tror cirkus hade rätt och de onda röstar på henne för att de vet att hon inte sitter i lyan. Och så klarar sig cirkus undan. Egentligen är det rätt konstigt att Cirkus själv inte röstar på FiaM idag men dom jag ser det så om FiaM åker ut och visar sig God så har inte Cirkus varit med och röstat ut ytterligare en god.

Obs. När jag skriver att lyan vet att FiaM inte sitter i lyan menar jag ju att om min teori stämmer att FiaM är god och cirkus ond så borde ju lyan veta att inte FiaM inte är med i lyan :p

Nej, det gör jag inte.
Men jag kan inte rösta på två så jag valde den ena av de två jag har som mest misstänkta.

@Klara jag förstår bara inte varför FiaM inte är misstänkt alls i din bok. Kan du försöka förklara?
Men om jag förstår det hela rätt så misstänker du Klara främst för att hon inte misstänker FiaM? I så fall faller väl teorin om FiaM skulle vara god, eller missar jag något nu?

Nej, det gör jag inte.

Fast som jag förstår det så har hon misstankar mot FiaM nu? De kom bara lite senare till henne är för oss andra.

Nej, det gör jag inte.
Jag känner väl mest att du började misstänka Klara helt plötsligt igår medan FiaM var en del av en mer genomarbetad teori?
För mig känns det helskumt att släppa teorin (som dessutom blev bekräftad iom att Snurris var ulv) och ta Klara först?

Jag har inga problem med tanken att Klara skulle vara ulv men känner att jag vill se ett tydligare mönster där och det tror jag mer på att vi får ifall FiaM åker ut.

Jag känner väl mest att du började misstänka Klara helt plötsligt igår medan FiaM var en del av en mer genomarbetad teori?
För mig känns det helskumt att släppa teorin (som dessutom blev bekräftad iom att Snurris var ulv) och ta Klara först?

Jag har inga problem med tanken att Klara skulle vara ulv men känner att jag vill se ett tydligare mönster där och det tror jag mer på att vi får ifall FiaM åker ut.

Jag håller med här. Detta gör att Cirkus hamnar högre upp på min misstänktlista. Och då håller även jag klara som misstänkt. .

Jag kommer också lägga en röst nu.. jag tror att antingen är cirkus eller FiaM ulvar. Jag tror inte att båda är det för cirkus skulle inte röja hela lyan så. det är ju ett smart drag av ulv cirkus att misstänka snurris redan från början för att alla ska släppa sina misstankar om henne när snurris åker ut.

Detta är ett farligt drag från mig eftersom jag innan misstänkt FiaM men just nu är cirkus högre på min misstänktlista.. Skulle det mot förmodan visa sig att Cirkus är god är jag ju 100 på att FiaM är ond.. men jag måste ta risken för jag anser ulvcirkus är farligare än ulvfiaM... rösten kommer under..

Näe det gjorde jag inte alls tycker jag.
Redan dag 2 hade jag två spår det ena var Snurrfian/FiaM och det andra var att någon av de som röstade ut Lilltess1 var ulv. Jag önskar jag kunde rösta på två för då hade jag röstat på Klara och FiaM bägge två O_o om jag kommer in senare ikväll och inser att någon annan ligger pyrt till och en röst till på FiaM gör att hon ryker så är det inte omöjligt att jag ändrar min röst. Eller om någon annan gör något skumt så kanske jag ändrar till den.

Nu så måste jag ta min katt och åka till djusjukhuset - wish us luck

Jag håller med här. Detta gör att Cirkus hamnar högre upp på min misstänktlista. Och då håller även jag klara som misstänkt. .
Fast vad hade en ond cirkus tjänat på det där? Det bör väl vara sju goda och fem onda kvar, varav fyra ulvar. Dvs en ond i det här läget skulle inte tjäna på att driva hårt mot en god, det leder inte till vinst utan bara att den onda själv kommer åka i nästa lynch om det uppdagas. En ond hade tjänat på att hålla kvar vid FiaM, om FiaM åkte och visades vara god hade ingen anklagat cirkus, fler såg ju sambandet.

Även om cirkus och FiaM satt i lyan tillsammans hade cirkus tjänat på att hålla kvar vid henne, för det hade gjort cirkus i princip hundra procent godförklarad. Med den här kovändningen skulle misstankarna direkt ledas till BÅDE cirkus och FiaM om Klara åker och visar sig vara god, dvs totalt värdelöst för lyan.

Så av den anledningen tror jag inte på cirkus ondhet. Om hon däremot har rätt i Klaras ondhet är svårare att säga, hon låter ju trots allt ganska säker, jag förstår bara inte hur hon kan vara det.

Nu ska vi se. cirkus undrar varför jag inte tror att FiaM är ond. Som jag har sett det så är orsaken att FiaM är misstänkt att hon dels la en ytterst svag röst på Snurrfian i DL1. Och att hon höll med Myrten i hennes tidiga resonemang om hur det svarta fåret skulle visa sig för lyan. Inget av detta tycker jag är speciellt misstänkt. Och jag har efter det inte heller sett något hos FiaM som jag tycker pekar åt det onda hållet. Där med inte sagt att hon inte ÄR ond, jag har bara inte uppfattat det så. Men jag hade ju helt fel om Snurrfian, så självklart kan FiaM vara ond.

När det gäller Idahoe och att jag tror att hon är ond är det nog mest en känsla. Jag har under hela lekens gång gjort små noteringar om att hon verkar vilja hålla en ytterst låg profil och mest glida med. Inga egna substansrika teorier utan mer att "jag håller med X att... Eller, Jag håller med Y som tycker att..." Självklart kan det handla om annat än att det är en ond som försöker gömma sig bland de goda, men min magkänsla pekar ändå ditåt.

Nu måste jag fortsätta julstöka här hemma. Fråga mer om det ändå är oklart, jag försöker kika in någon gång ibland.

Så, nu sitter jag och går igenom leken ordentligt. Ber om ursäkt för min frånvaro igår, RL ville inte att jag skulle leka...
Måste först svara på det här dock:

När det gäller Idahoe och att jag tror att hon är ond är det nog mest en känsla. Jag har under hela lekens gång gjort små noteringar om att hon verkar vilja hålla en ytterst låg profil och mest glida med. Inga egna substansrika teorier utan mer att "jag håller med X att... Eller, Jag håller med Y som tycker att..." Självklart kan det handla om annat än att det är en ond som försöker gömma sig bland de goda, men min magkänsla pekar ändå ditåt.
Jag skulle gärna se att du berättade var du hittat sådana teorier från mig? Okej att jag inte har kommit med särskilt djupa teorier, för fram till igår var det inte någon utom Lobelia som egentligen stack ut som misstänkt, men därifrån till att jag bara hakar på andras teorier och håller med dem? Näe, det vill jag inte gärna tro...

Fast vad hade en ond cirkus tjänat på det där? Det bör väl vara sju goda och fem onda kvar, varav fyra ulvar. Dvs en ond i det här läget skulle inte tjäna på att driva hårt mot en god, det leder inte till vinst utan bara att den onda själv kommer åka i nästa lynch om det uppdagas. En ond hade tjänat på att hålla kvar vid FiaM, om FiaM åkte och visades vara god hade ingen anklagat cirkus, fler såg ju sambandet.

Även om cirkus och FiaM satt i lyan tillsammans hade cirkus tjänat på att hålla kvar vid henne, för det hade gjort cirkus i princip hundra procent godförklarad. Med den här kovändningen skulle misstankarna direkt ledas till BÅDE cirkus och FiaM om Klara åker och visar sig vara god, dvs totalt värdelöst för lyan.

Så av den anledningen tror jag inte på cirkus ondhet. Om hon däremot har rätt i Klaras ondhet är svårare att säga, hon låter ju trots allt ganska säker, jag förstår bara inte hur hon kan vara det.

Nä det menade jag också. Att Cirkus har ingen nytta av att misstänka FiaM om de båda satt i lyan. Det som förvirrar mig mest (om nu min teori visar sig att stämma) är rösten på Klara. Om Cirkus visar sig vara ond så vet jag inte om det betyder att Klara är ond eller god. Visar sig Cirkus vara god då är jag iaf 100 på att FiaM är ond.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka