Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaddå konstigt? Vi? Jag förhäxade för bövelen Koppen till att rösta på en ulv så hon skulle ge tusan i min tvilling men så gick hon raka spåret tillbaka till att rösta på Heddan ändå. Och VI var skumma?! :mad: ;)

Det var den saken som gjorde att jag satte dig åt det goda hållet. Sedan började i och för sig alla "tänk om" så jag blev lite osäker igen... :o
 
Jag tyckte det var du och Heddan som betedde er konstigt. Har för mig att lyan trodde att iaf Heddan jobbade för dom :angel:
Pfft, menar du att jag inte var pricksäker?! :mad: :angel:

Jag tyckte ju liksom att teorin om Snurrfian och FiaM var så jäkla svag och förstod inte alls varför alla hakade på den! :D Sen trillade poletten ner efter ett tag, men jag och Caisa fattade inte riktigt hur alla kunde sätta så många åt onda/goda hållet efter det eftersom spionen fick begränsat med information och inga sior fanns tillgängliga... Så i alla fall jag vågade inte lita fullt ut på att någon faktiskt visste så mycket mer.

Ang godförklaringarna av Idahoe så var jag skitnojig över att det handlade om misstolkad information, eftersom det delades ut ett extra beskydd och det hela grundades på spioninfo natten då ingen käkades. Nej, jag har inte tillitsproblem... ;) Caisa tvingade mig till slut att släppa den nojan och det var väl då vi insåg att LenaH nog var den onda och inte Idahoe. :p

Och Sasse var ju den enda som tyckte mina teorier var vettiga, varför skulle jag misstänka henne? :angel:

Nej, men tack för en sjukt rolig lek alla! :D Och jag håller faktiskt med Caisa, vi spelade fullt vettigt, det var alla andra som spelade skumt! ;)
 
Det var nog ulvarna som inte tyckte det eftersom dom trodde att du jobbade för dom. Dom tyckte nog att Caisa gjorde det också, har jag för mig :p
Det tyckte nog jag också. Jag har garanterat haft högre pricksäkerhet som ulv dock, för jag hade nog lagt tidiga röster på både Snurrfian och Klara då. ;)

Och en klar fördel fanns det ju, vi slapp ju bli käkade! :D
 
@Hedinn
Du kunde ju inte veta att jag visste redan efter första NattDL att Idahoe var ängel.

Ha ha, ja jag fattade ju inte att ni var tvillingar förrän precis på slutet. Att Caisa var god tyckte jag nog att jag förstod, men Hedinn var lite halare.
 
Bra jobbat goda!!!:D

Ledsen att jag bara försvann :( , låt oss säga att jag aldrig mer ska äta kyckling:yuck::yuck: matförgiftad och har tillbringat senaste dygnet i badrummet... :'( så leken var inte direkt något jag tänkte mycket på... tur att ni klarade er bra ändå goda!

Tack @Niyama för en mycket intressant lek! ;)

och hörrni ulvar, hur kommer det sig art ni inte försökte käka cirkus som så många hade som säkert god? :confused: /Nybörjar-ängel som försöker fatta er taktik :)
 
Bra jobbat goda!!!:D

Ledsen att jag bara försvann :( , låt oss säga att jag aldrig mer ska äta kyckling:yuck::yuck: matförgiftad och har tillbringat senaste dygnet i badrummet... :'( så leken var inte direkt något jag tänkte mycket på... tur att ni klarade er bra ändå goda!

Tack @Niyama för en mycket intressant lek! ;)

och hörrni ulvar, hur kommer det sig art ni inte försökte käka cirkus som så många hade som säkert god? :confused: /Nybörjar-ängel som försöker fatta er taktik :)

Stackare! Mår du bättre nu?
 
@Hedinn
Du kunde ju inte veta att jag visste redan efter första NattDL att Idahoe var ängel.

Ha ha, ja jag fattade ju inte att ni var tvillingar förrän precis på slutet. Att Caisa var god tyckte jag nog att jag förstod, men Hedinn var lite halare.
Nej, exakt, vi räknade ju ut rätt tidigt ändå att du troligtvis var vittnet, så hur i helsike du kunde veta mer än att Snurrfian var ond fattade vi inte. :p Därav att jag tog det mesta som vanliga teorier snarare än något baserat på faktisk info.

Dock måste jag säga att jag ser sånt som positivt, det är ju så det ska vara! När sån info inte blir självklar för andra att man faktiskt VET något, då spelar man ju bra. :) Jag tycker i alla fall det blir tråkigt när det blir givet att någon vet nåt, och så tyckte jag inte det blev alls under denna lek.

Sen försökte vi faktiskt undvika att avslöja att vi var tvillingar, förrän där på slutet när vi närmade oss avgörandet och anade att Caisa skulle käkas. Dock blir sånt svårt för mig, eftersom jag sällan skriver om alla på en gång när jag teoriar, utan främst bara skriver om de jag på ett eller annat sätt reagerar på, så jag insåg vid nåt tillfälle att jag i princip inte nämnt Caisa och det var ju inte så bra heller. :p
 
Bra jobbat goda!!!:D

Ledsen att jag bara försvann :( , låt oss säga att jag aldrig mer ska äta kyckling:yuck::yuck: matförgiftad och har tillbringat senaste dygnet i badrummet... :'( så leken var inte direkt något jag tänkte mycket på... tur att ni klarade er bra ändå goda!

Tack @Niyama för en mycket intressant lek! ;)

och hörrni ulvar, hur kommer det sig art ni inte försökte käka cirkus som så många hade som säkert god? :confused: /Nybörjar-ängel som försöker fatta er taktik :)
Åh fy tusan! :( Jag skulle gissa på att det handlade om att en så godförklarad person i 9 fall av 10 skyddas av ängeln, så det är för stor risk att man blir utan käk.
 
Dock måste jag säga att jag ser sånt som positivt, det är ju så det ska vara! När sån info inte blir självklar för andra att man faktiskt VET något, då spelar man ju bra. :) Jag tycker i alla fall det blir tråkigt när det blir givet att någon vet nåt, och så tyckte jag inte det blev alls under denna lek.

Det var ju i princip ingen som visste nåt heller. Det är ju inte alltid ängeln skyddar sig själv första dagen så de enda som visste något helt säkert var ju du och Caisa som visste om varandra, Cirkus som kände till att Snurris var ulv och FiaM som fick veta att Idahoe var god genom att ulvarna försökte käka henne.
 
Nej, exakt, vi räknade ju ut rätt tidigt ändå att du troligtvis var vittnet, så hur i helsike du kunde veta mer än att Snurrfian var ond fattade vi inte. :p Därav att jag tog det mesta som vanliga teorier snarare än något baserat på faktisk info.

Dock måste jag säga att jag ser sånt som positivt, det är ju så det ska vara! När sån info inte blir självklar för andra att man faktiskt VET något, då spelar man ju bra. :) Jag tycker i alla fall det blir tråkigt när det blir givet att någon vet nåt, och så tyckte jag inte det blev alls under denna lek.

Sen försökte vi faktiskt undvika att avslöja att vi var tvillingar, förrän där på slutet när vi närmade oss avgörandet och anade att Caisa skulle käkas. Dock blir sånt svårt för mig, eftersom jag sällan skriver om alla på en gång när jag teoriar, utan främst bara skriver om de jag på ett eller annat sätt reagerar på, så jag insåg vid nåt tillfälle att jag i princip inte nämnt Caisa och det var ju inte så bra heller. :p

Jag trodde först att du och Sasse var tvillingar, tyckte att hon kopplade ihop er ganska mycket. Tyckte att det var lite konstigt när jag fick olika vibbar av er. :rofl:
 
Det var ju i princip ingen som visste nåt heller. Det är ju inte alltid ängeln skyddar sig själv första dagen så de enda som visste något helt säkert var ju du och Caisa som visste om varandra, Cirkus som kände till att Snurris var ulv och FiaM som fick veta att Idahoe var god genom att ulvarna försökte käka henne.
Visserligen, men även de grejerna "avslöjades" på ett snyggt sätt så att det inte blev uppenbart. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 169
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 976
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 311
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 645
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp