Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 212
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillade konceptet läktarryttare som Lobelia hade i sin lek.

Dvs goda som åkt som fick fortsätta leka genom att få en egen konversation OCH full spioninfo som de fick ge en rad av till en god - de visste dock inte vem som var god utan fick lista ut det genom spioninfon.

Alltså kunde de råka ge en rad till en ond? Fick de skriva vad de ville i den raden? T.ex. "Inatt siades x."?

Dvs goda som åkt som fick fortsätta leka genom att få en egen konversation OCH full spioninfo som de fick ge en rad av till en god - de visste dock inte vem som var god utan fick lista ut det genom spioninfon.

Instämmer med cirkus @Niyama ruskigt rolig roll! Gjorde mig inte ett skvatt att jag åkte tidigt, för jag fick ändå fortsätta leka. :)

Kul om det funkar, när jag haft medium med så har jag fått tjata på döingar för att de ska skicka in nån rad.

Jag åkte ut först och var rätt taggad att leka. ;)

Men sedan blev man ju successivt fler, så när jag hade fullt upp fanns det flera andra som diskuterade, klurade och kom med idéer. :)

Kul om det funkar, när jag haft medium med så har jag fått tjata på döingar för att de ska skicka in nån rad.

Oj, vi hade high life i döinglyan!

Risken fanns ju att vi råkade ge raden till en ond - men vi lyckades bara ge info till goda.
En regel var att vi fick inte ge info till någon av de 2 eller 3 senaste som fått info. (@Lobelia - rätta mig om jag har fel)

Folk kanske blir mer engagerade när de får diskutera med andra, när mediet är med får de ju bara klura ut en rad i sin ensamhet liksom.

Oj, vi hade high life i döinglyan!

Risken fanns ju att vi råkade ge raden till en ond - men vi lyckades bara ge info till goda.
En regel var att vi fick inte ge info till någon av de 2 eller 3 senaste som fått info. (@Lobelia - rätta mig om jag har fel)
De 2 senaste.

Engagemanget blev säkert större än mediets för att drinkarna (jag försökte skriva döingarna men mobilen korrigerade mig) successivt fick "facit" och ville de inte engagera sig var det bara att pytsa iväg en rad.

När det gäller mediet så kan man inte direkt påverka om man inte varit siare eller så utan får gissa/dra slutsatser som alla andra.

Jag har inte lekt på evigheters evigheter... meen om det blir en lek utan för mycket konstigheter kan jag eventuellt tänka mig att försöka :D:nailbiting:

Ja, kom igen! Det blir inte så mycket konstigheter, det enda är nog detta som diskuteras med "läktarryttare" eller åskådare men det är ju frivilligt hur mycket man vill engagera sig som död.

Folk kanske blir mer engagerade när de får diskutera med andra, när mediet är med får de ju bara klura ut en rad i sin ensamhet liksom.
Ja det tror jag också, det blir som en lya men med goda, det var himla kul att försöka fundera ut rollerna på de andra och hitta rader som skulle göra att de kunde förstå vem som var god.

Håller med, läktarryttarna var en jätterolig idé!!!

@Lobelia :bow::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 548
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 840
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 015
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 129
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka