Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 204
Status
Stängd för vidare inlägg.
Men diskussionen efter din tabbe handlad egentligen inte om dig. Utan hur andra ser på lånade nick grejen.

Du gjorde en tabbe som egentligen inte var så jätte stor. Men det bidrog till en intressant diskussion där vi är många som hade olika åsikter om det.

Det är jätte tråkigt om du tog det personligt och mådde dåligt av den diskussionen.

Kram :heart

Tack!

Jag tyckte det var helt okej med en diskussion, problemet var att det var flera som gång på gång tryckte på hur fel jag gjort. Jag lyfte att jag ville ha en diskussion om reglernas tydlighet men då fick jag höra att det var en pik mot Sasse att jag tog upp det, eller nåt sånt (alltså inte av Sasse). Då kändes det inte riktigt som en allmän diskussion om regler eftersom det jag tog upp sågs som personligt eller vad man ska säga (dock ej av Sasse, om jag minns rätt).

Men alltså, sådär säger ju mobbare också. Hur kommer det sig att när jag råkar bryta mot en regel i en lek, jag ber om ursäkt direkt, men flera fortsätter tala om att jag borde ha fattat för att det för dom är helt SJÄLVKLART. Då är det helt ok? När nån annan har råka bryta mot en regel och ber om ursäkt så har det oftast bemötts med att det är sånt som händer, det är ingen fara. Men när jag har gjort det så är det typ oförlåtligt?
Fast vi var ju flera som samtidigt sa att vi fullständigt förstod din sida av saken? Och som jag uppfattade var din ursäkt mottagen och diskussionen sen handlade om själva regelverket, vad som faktiskt var okej i de oskrivna reglerna. Jag lärde mig nya saker och jag tror att andra lärde sig nya saker.

Sen förstår jag ärligt talat inte det här tjafset om LL rollen, vi har en lista, är man intresserad av att vara LL så kanske man kan kolla en gång i veckan hur det ser ut, för snabbare än så har väl inte lekar fyllts på sista tiden, men samtidigt så känns det väldigt tråkigt att som spelare sitta och vänta på att den som står högst upp på listan ska komma in i tråden och svara om denne ville vara eller inte. Jag vet inte hur du känner @glömmerallt men är det kanske enklare om du hör av dig när du känner att du orkar och vill vara LL igen? Eller känns det bra att vi "tjatar" på dig? Jag vill inte att det ska bli någon jobbigt.

Sen är det väl bara att följa listan, när en lek börjar så kan man väl tagga nästa man på listan så har den ett par dagar åtminstone på sig att fundera på om denne vill och kan ha nästa lek eller om man ska gå vidare ner i listan. Sen kan jag väl hålla med @Lobelia att det blir lite tråkigt om ingen vågar ta på sig LL rollen för att man är rädd att trampa någon på tårna, men om man taggar vid lekstart så borde väl alla ha hunnit komma in innan nästa lek börjar och då fått sin chans om de vill hålla i en lek.
Det är kul att det är många som vill vara LL, det är roligt för mig som spelare att alla LL är olika med olika upplägg. Det är jättekul med temalekar men det är samtidigt precis lika kul som din senaste Niyama där fokuset blir mer på leken än på själva temat. Jag vill inte vara utan någon av varianterna! :heart

Fast vi var ju flera som samtidigt sa att vi fullständigt förstod din sida av saken? Och som jag uppfattade var din ursäkt mottagen och diskussionen sen handlade om själva regelverket, vad som faktiskt var okej i de oskrivna reglerna. Jag lärde mig nya saker och jag tror att andra lärde sig nya saker.

Ja, ni var några som förstod och några som klampade på som jag vet inte vad. Att jag tolkade diskussionen som personlig var väl att när jag ville att reglernas tydlighet skulle diskuteras så var det personligt mot Sasse eller nåt sånt. Alltså det är ju lite konstigt att det ena diskussionen var helt ok, men den andra inte. Då tolkar jag det som just personligt.

Sen är det väl bara att följa listan, när en lek börjar så kan man väl tagga nästa man på listan så har den ett par dagar åtminstone på sig att fundera på om denne vill och kan ha nästa lek eller om man ska gå vidare ner i listan. Sen kan jag väl hålla med @Lobelia att det blir lite tråkigt om ingen vågar ta på sig LL rollen för att man är rädd att trampa någon på tårna, men om man taggar vid lekstart så borde väl alla ha hunnit komma in innan nästa lek börjar och då fått sin chans om de vill hålla i en lek.

Det tycker jag är en bra idé. Att ingen skulle våga ta på sig LL-rollen av rädsla för att trampa någon på tårna känns rätt kraftigt överdrivet. Nu var det ju dessutom Lobelia som skrev upp Paddan, vilket skedde samma dag som anmälningslistan kom upp. Sen förstår jag inte riktigt det farliga med att kliva av som LL, liksom om jag skriver upp mig och det sen dyker upp nån som vill vara och inte har varit på länge så kliver jag av. Det är liksom ingen stor grej? Det är lite trist att få höra att jag sett till att Paddan blivit bortskuffad, när jag bara velat följa listan som några andra bestämde att vi skulle ha.

För att se framåt så tror jag vi behöver bestämma om vi ska ha listan eller ej? Om vi ska ha den, är det inte enklast att tagga de som är överst och kolla av om dom vill ha en lek? Jag tycker i alla fall att det är ganska trevligt, de har ju skrivit upp sig för att de är intresserade och så himla ansträngande är det ju inte att tagga. Om någon inte vill bli tjatad på så kan den ju stryka sig.

För att se framåt så tror jag vi behöver bestämma om vi ska ha listan eller ej? Om vi ska ha den, är det inte enklast att tagga de som är överst och kolla av om dom vill ha en lek? Jag tycker i alla fall att det är ganska trevligt, de har ju skrivit upp sig för att de är intresserade och så himla ansträngande är det ju inte att tagga. Om någon inte vill bli tjatad på så kan den ju stryka sig.

:up:

Det är en jättebra idé!

Vem tar på sig att tagga då? Du @Niyama? Vi har ju redan sett att det inte fungerar att någon gör det?

Jag föreslår som tidigare, att de som vill startar en lek, men först när det inte finns en pågående ( + eventuellt en vecka om de ska ha gott om tid) och vi utgår från att de som vill ha en lek åtminstone bevakar tråden sporadiskt. Vi är alla vuxna människor och kan ta ansvar för att starta en lek om vi vill. De som känner sig manade får givetvis tagga folk precis hur mycket de vill i mellantiden.

Det tycker jag är en bra idé. Att ingen skulle våga ta på sig LL-rollen av rädsla för att trampa någon på tårna känns rätt kraftigt överdrivet. Nu var det ju dessutom Lobelia som skrev upp Paddan, vilket skedde samma dag som anmälningslistan kom upp. Sen förstår jag inte riktigt det farliga med att kliva av som LL, liksom om jag skriver upp mig och det sen dyker upp nån som vill vara och inte har varit på länge så kliver jag av. Det är liksom ingen stor grej? Det är lite trist att få höra att jag sett till att Paddan blivit bortskuffad, när jag bara velat följa listan som några andra bestämde att vi skulle ha.
Jag förstod inte att någon ens hade skrivit att du hade sett till att Paddan blivit bortskuffad? :confused: Varför @Lobelia skrev upp @Paddington samma dag kan jag inte svara på, jag tycker att det är bra med en lista, men jag anar att Lobelia ville ha en temalek och bad då alltså Paddis eftersom hon brukar ha temalekar.

Vem tar på sig att tagga då? Du @Niyama? Vi har ju redan sett att det inte fungerar att någon gör det?

Jag föreslår som tidigare, att de som vill startar en lek, men först när det inte finns en pågående ( + eventuellt en vecka om de ska ha gott om tid) och vi utgår från att de som vill ha en lek åtminstone bevakar tråden sporadiskt. Vi är alla vuxna människor och kan ta ansvar för att starta en lek om vi vill. De som känner sig manade får givetvis tagga folk precis hur mycket de vill i mellantiden.
Jag förstår inte problemet? Det är väl bara att komma överens om att den som skriver första anmälningslistan till nästa lek taggar de som står på listan som vill vara LL? Så himla avancerat att vi måste ha en specifik person som taggar behöver vi väl inte ha?

Jag förstår inte problemet? Det är väl bara att komma överens om att den som skriver första anmälningslistan till nästa lek taggar de som står på listan som vill vara LL? Så himla avancerat att vi måste ha en specifik person som taggar behöver vi väl inte ha?
Jag förstår inte vitsen med att tvingas tagga folk som ändå säger nej gång på gång.

Jag förstår inte vitsen med att tvingas tagga folk som ändå säger nej gång på gång.
Å andra sidan så skadar det inte heller:)
Tvingas håller jag med om inte är Ok, men av ren artighet så har jag inga problem med det
Och det bästa med det är ju om vi kan få tillbaka någon till lekarna, antingen som LL eller deltagare så jag ser egentligen bara en win-win -situation med det:)

Det gör jag!

Det är som när jag har haft mina FF. Vissa har jag bjudit en fyra fem gånger innan de kan. Om jag gav upp efter andra gången så kanske de inte skulle kommit alls. Det är få som bjuder in sig själva även om det går. Jag tror det är likadant här. Det är fint att inte bli bortglömd bara för att man inte kan/orkar.

Dessutom är det ju så plättlätt att tagga.

Det gör jag!

Det är som nör jag har haft mina FF. Vissa har jag bjudit en fyra fem gånger innan de kan. Om jag gav upp efter andra gången så kanske de inte skulle kommit alls. Det är få som bjuder in sig själva även om det går. Jag tror det är likadant här. Det är fint att inte bli bortglömd bara för att man inte kan/orkar.

Dessutom är det ju så plättlätt att tagga.
De som vill får gärna tagga hur mycket som helst för min del :)

Jag förstod inte att någon ens hade skrivit att du hade sett till att Paddan blivit bortskuffad? :confused: Varför @Lobelia skrev upp @Paddington samma dag kan jag inte svara på, jag tycker att det är bra med en lista, men jag anar att Lobelia ville ha en temalek och bad då alltså Paddis eftersom hon brukar ha temalekar.
Jag har inte reagerat på att jag skulle ha blivit "bortskuffad" för det känner jag inte att jag blivit - däremot känner mig utpekad att sno åt mig lekar som jag inte borde - från detta inlägg:

Och jag tycker inte det är schysst att en person är LL jätteofta för att den är snabbast att skriva upp sig eller nån annan skriver upp den, när det finns andra som vill och snällt väntar på sin tur. Varför började vi med lista då?

Nu har Niyama svarat mitt inlägg efteråt och förtydligat att det inte är så hon menar, men det är så jag tolkar inlägget ovan vilket gör mig väldigt ledsen faktiskt.

Det var bollen som skrev om att en LL blev bortskuffad. Det är väl många som brukar ha temalekar?

Först undrar du vem som tar på sig att tagga och sen påpekar du att vi alla är vuxna människor :confused:

Antingen taggar den som startar ny anmälningstråd, eller den som tycker att det är dax för en LL att skriva upp sig (kanske vill veta vem det blir) eller den som vill vara LL men inte står på tur (dvs frågar de som är framför på listan). Det är väl inte jätteviktigt, det som infaller först liksom.

Å andra sidan så skadar det inte heller:)
Tvingas håller jag med om inte är Ok, men av ren artighet så har jag inga problem med det
Och det bästa med det är ju om vi kan få tillbaka någon till lekarna, antingen som LL eller deltagare så jag ser egentligen bara en win-win -situation med det:)

Det skulle ju vara rätt svårt att tvinga någon ;) Men lite artighet skadar aldrig. Och det skulle dessutom göra att vi slapp dessa diskussioner och att ingen behöver känna sig varken bortskuffad, överkörd eller lurad på vem som är LL.

Det var bollen som skrev om att en LL blev bortskuffad. Det är väl många som brukar ha temalekar?
Om nu Paddington tog illa vid sig också så kanske det var mycket som pekade i ditt inlägg ditåt? Jag tycker det är synd om det hamnar på den nivån att nån känner sig utpekad , Du gjorde det tidigare idag och då förstår du kanske om Paddington gjorde det nu? Oavsett om det var meningen eller inte :)

hela ditt inlägg:
Av den anledningen är det ju bättre att det i alla fall får gå någon dag, så inte en uppskriven LL byts ut. Som nu senast kom ju anmälningslistan upp samma dag som Lobelia skrev upp Paddan. Och jag tycker inte det är schysst att en person är LL jätteofta för att den är snabbast att skriva upp sig eller nån annan skriver upp den, när det finns andra som vill och snällt väntar på sin tur. Varför började vi med lista då?

Om nu Paddington tog illa vid sig också så kanske det var mycket som pekade i ditt inlägg ditåt? Jag tycker det är synd om det hamnar på den nivån att nån känner sig utpekad , Du gjorde det tidigare idag och då förstår du kanske om Paddington gjorde det nu? Oavsett om det var meningen eller inte :)

Men jag har ju redan förklarat som Paddan själv skriver :confused: Nej, jag gjorde det inte tidigare idag utan efter Sasses lek då det var många som sågade mig totalt och det var rätt tufft att få "alla" efter sig.

Det skulle ju vara rätt svårt att tvinga någon ;) Men lite artighet skadar aldrig. Och det skulle dessutom göra att vi slapp dessa diskussioner och att ingen behöver känna sig varken bortskuffad, överkörd eller lurad på vem som är LL.
Jag tycker det är en utmärkt idé!
Tror mycket bygger på hur man tolkar in saker hit och dit och så bli någon ledsen, och sedan är bollen i rullning...
Så totalt onödigt, när jag tror att i princip alla vi som leker , eller är LL, gör det för att det är roligt och klurigt och något vi alla behöver av det ena eller andra skälet .

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 498
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 816
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 983
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 099
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka