Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 208
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag tycker inte att du ska behöva ta bort ditt namn :)
Det jag vänder mig emot är att det blivit så hetsigt och "uppstyrt" den sista tiden. Den där listan fanns ju när jag började leka men inte användes den på samma sätt som nu.

Ett tag var ju listan full av deltagare men vi fick vänta på att leken skulle startas för att det var någon som skulle vara LL. Men det fanns folk som ville vara LL som kunde starta leken nyss! Då blir iallafall jag som deltagare lite less när jag är leksugen. Då kan väl den LLen ta nästa lek tex.

När jag började leka fanns ingen lista alls, det var inte alls hetsigt och folk var bra på att släppa fram andra LL. Sen tycker jag att det ett tag blev så att vissa personer var LL väldigt ofta och jag tänker att personer om inte har så "vassa armbågar" lätt blir överkörda. Några ville starta listan och det gjordes. Nu tycker jag att det blivit hetsigt igen men jag tror knappast det beror på listan.

Ditt sista stycke håller jag med om (skrev nyss ett inlägg om det). Vid ett sådant tillfälle föreslog jag att en annan LL kunde ta kommande lek eftersom den som var uppskriven inte kunde men det fick inte direkt en positiv respons.

Intresse:
  • 1. glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • 2. Artline
  • 3. Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • 4. Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • 5. bollen__
  • 6. Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett - vem låste inte dörren?
  • 7. Hedinn

Nyligen varit:

• Niyama
  • Poisonous - Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia - Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington
Praolista:
heartstring

Jag tänker att en nackdel med att LL bestäms väldigt tidigt är ju att ibland har inte LL haft tid att dra igång leken när det är tillräckligt många deltagare utan den har fått flyttas fram pga LL. Då har några hoppat av för att de inte kan längre fram osv. Det kan ju lösas enkelt med att LL då kliver av om hen inte har tid, men så har det inte skett då.

Det har knappast varit något större problem, minns knappast att det hänt, jo att du tjatat på folk att de borde lämna över har jag sett, men inte att någon annan upplevt det som problem om LL vill dra igång på torsdagen och inte tisdagen. Det blir däremot ofta någon som tvingas hoppa av av diverse skäl exempelvis att lekstart en inte passar.

När jag började leka fanns ingen lista alls, det var inte alls hetsigt och folk var bra på att släppa fram andra LL. Sen tycker jag att det ett tag blev så att vissa personer var LL väldigt ofta och jag tänker att personer om inte har så "vassa armbågar" lätt blir överkörda. Några ville starta listan och det gjordes. Nu tycker jag att det blivit hetsigt igen men jag tror knappast det beror på listan.

Ditt sista stycke håller jag med om (skrev nyss ett inlägg om det). Vid ett sådant tillfälle föreslog jag att en annan LL kunde ta kommande lek eftersom den som var uppskriven inte kunde men det fick inte direkt en positiv respons.
Jag upplever det inte som det minsta hetsigt, snarare att det gått trögt.

Det har knappast varit något större problem, minns knappast att det hänt, jo att du tjatat på folk att de borde lämna över har jag sett, men inte att någon annan upplevt det som problem om LL vill dra igång på torsdagen och inte tisdagen. Det blir däremot ofta någon som tvingas hoppa av av diverse skäl exempelvis att lekstart en inte passar.

Öh, jag har verkligen inte tjatat på folk att lämna över? Tror det hänt en gång att jag förslagit att en LL med förhinder kan lämna över eftersom den inte har tid.

Varför en sån otrevlig ton?

Öh, jag har verkligen inte tjatat på folk att lämna över? Tror det hänt en gång att jag förslagit att en LL med förhinder kan lämna över eftersom den inte har tid.
Min första lek ville du att jag skulle lämna över vid inte mindre än två tillfällen, dels så för att du tyckte den var tillräckligt med anmälda och ville att jag skulle dra igång innan utsatt datum, jag antog att du syftade på det tillfället. Och sedan jag satte ett maxantal 15 timmar före lekstart för att kunna hantera det. Det var ett jäkla tjat om att jag borde lämna över leken ;). Tur jag hade stöd utanför leken.

Har sett dig uppmana någon gång till men aldrig sett något behov.

Det var inte mitt min avsikt att vara otrevlig, ledsen att du uppfattar det så. Jag blev uppriktigt ledsen av att bli uppmanad att lämna ifrån mig min första lek upprepade gånger, det kan ha färgat svaret.
Det kan jag förstå, men då tycker jag nog man ska försöka ta upp sånt när det händer och förklara hur man uppfattar det, för jag tror inte det var Niyamas avsikt att vara elak. :) Diskuterar man igenom saker direkt går nog det mesta att reda ut, så slipper det dyka upp vid ett senare tillfälle, så lätt att det blir otrevlig stämning då.

Det kan jag förstå, men då tycker jag nog man ska försöka ta upp sånt när det händer och förklara hur man uppfattar det, för jag tror inte det var Niyamas avsikt att vara elak. :) Diskuterar man igenom saker direkt går nog det mesta att reda ut, så slipper det dyka upp vid ett senare tillfälle, så lätt att det blir otrevlig stämning då.
Det gjorde jag ;)

Och nu drog Niyama upp det igen, med tanke på så sällan det skett ( har inte sett det annars mer än möjligen en gång) så antog jag att Niyama syftade på det.

För att förtydliga: Jag tror inte att det är någons avsikt att vara otrevlig eller elak när det gäller lekar, men det är så lätt hänt att irritation kommer ut vid nåt senare tillfälle om man inte talar om hur man uppfattar saker när de sker. Det går ju oftast att göra på ett fullt trevligt sätt där det i princip bara behöver komma en ursäkt och sen är allt bra.

Jag minns lekar jag varit med i vid tidigare tillfällen då det tydligt märkts att det funnits något gammalt som gnagt hos vissa och då kommit fram i mindre trevlig form i leken och jag tycker sånt är skittrist och får mig att tappa leklusten helt. :(

Misstag kan alla göra, och i de flesta fall handlar det ju om att något uppfattas på ett sätt det inte är menat på, och då tror jag det är jätteviktigt att reda ut det direkt. Jag har ju svårt att tro att det finns nån som leker som inte vill att lekarna ska vara roliga. :)

Min första lek ville du att jag skulle lämna över vid inte mindre än två tillfällen, dels så för att du tyckte den var tillräckligt med anmälda och ville att jag skulle dra igång innan utsatt datum, jag antog att du syftade på det tillfället. Och sedan jag satte ett maxantal 15 timmar före lekstart för att kunna hantera det. Det var ett jäkla tjat om att jag borde lämna över leken ;). Tur jag hade stöd utanför leken.

Har sett dig uppmana någon gång till men aldrig sett något behov.

Ok, två gånger. Det var inte ett jäkla tjat utan att om du tyckte att leken blev för stor så är det ju bättre att någon annan tar just den leken, eftersom en förutsättning för att vi skulle få ha lekarna här, i alla fall tidigare, var att alla skulle få vara med. Och jag tycker inte heller att det är ok att säga att nu får inte fler vara med. Jag minns att du hade en väldigt bestämd uppfattning om hur många deltagare det skulle vara för att funka i din lek, och man får helt enkelt anpassa leken efter deltagarantalet.

Av den anledningen är det ju bättre att det i alla fall får gå någon dag, så inte en uppskriven LL byts ut. Som nu senast kom ju anmälningslistan upp samma dag som Lobelia skrev upp Paddan. Och jag tycker inte det är schysst att en person är LL jätteofta för att den är snabbast att skriva upp sig eller nån annan skriver upp den, när det finns andra som vill och snällt väntar på sin tur. Varför började vi med lista då?
Jag börjar bli lite less på att alltid bli anklagad för att buffla mig fram och sno åt mig lekledarrollen framför alla andra som vill.

De fem lekar jag varit LL för i år (utan att ha varit mentor/medhjälpare för) är i turordning
Ivanhoe (som inte står m på listan ovan)
Snowroller i januari som du egentligen skulle ha hållit men fick förhinder samma kväll och frågade om jag hade möjlighet att ta över - vilket jag gjorde
Harry Potter
Stadskampen
och slutligen den anonyma leken Morden i Midsomer där Gabby som stod först på listan inte hade möjlighet att dra igång förrän om en vecka och de flesta ville leka omgående och där jag erbjöd mig att starta igång leken och lämna över stafettpinnen till Gabby om leken skulle komma igång senare.

Anledningen till att jag skrev upp mig i höstas var precis som tidigare påpekats i tråden att man efterlyst LL flera ggr och ingen nappat. Har man efterfrågat LL flera ggr m några dagars mellanrum så borde den som är intresserad att köra en lek kunna höra av sig tycker jag.

Slutligen ja, jag har varit LL flera gånger och den största anledningen till det är att det funnits perioder när ingen annan har haft möjlighet/velat och att jag själv tyckt att det varit förbaskat roligt, så jag har stått tillbaka i mitt eget spelande för att det ska bli en lek, rätt eller fel?

För övrigt tycker jag det är jättekul att så många vill vara LL nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 509
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 824
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 994
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 110
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka