Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 67 936
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hände alltså inte? Den onda fick väl käka varannan natt?!
förvisso men hade ingen aning om vilka som ingick i lyan och mycket riktigt käkade den en ulv också:D + att lyan inte fick käka samtidigt så de ville ju helst slippa att den fick käka- för då skulle lyan fått käka varje natt.
det var goda sidan som vann på att tvillingarna var kvar så det var mer förvånande att inte den onda försökte bli av med den goda sas....

förvisso men hade ingen aning om vilka som ingick i lyan och mycket riktigt käkade den en ulv också:D + att lyan inte fick käka samtidigt så de ville ju helst slippa att den fick käka- för då skulle lyan fått käka varje natt.
det var goda sidan som vann på att tvillingarna var kvar så det var mer förvånande att inte den onda försökte bli av med den goda sas....

Aha, jag trodde att det blev uteblivet käk de nätter den skulle ha käkat om den dog. Då låter det ju som att den är mer som en egen sida, den gynnar ju goda mer än onda egentligen.

Aha, jag trodde att det blev uteblivet käk de nätter den skulle ha käkat om den dog. Då låter det ju som att den är mer som en egen sida, den gynnar ju goda mer än onda egentligen.
Jag var den goda tvillingen. Ja det gynnade den goda att ha kvar den onda tvillingen samtidigt som de goda behövde få ut den onda tvillingen för att vinna.

Så det gällde att inte outa min tvilling samtidigt som jag behövde få fram vems om var min tvilling ifall jag skulle dö först.

Som det blev nu bidrog den onda tvillingen till ondas seger. Den räknades i vinstvillkoren och var tvungen att dödas för att goda skulle kunna vinna. Det sistnämnda ger ju en klar fördel för onda (som inte är så vanlig eftersom det oftast räcker att döda alla ulvar).

Vissa specialroller, både goda och onda, kan ju under vissa omständigheter gynna den sida rollen inte tillhör. Ett klassiskt exempel är ju jägaren som rätt ofta lyckas ta med sig en annan god. Ett annat ledarvargen som dödar en ulv om den käkas.-.

LL:

1. Koppen
2. Habina! :banana:
3 cirkus O_o
4 Mirtai - men har ingen tid i helgen så beror på när det drar igång
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16

Som det blev nu bidrog den onda tvillingen till ondas seger. Den räknades i vinstvillkoren och var tvungen att dödas för att goda skulle kunna vinna. Det sistnämnda ger ju en klar fördel för onda (som inte är så vanlig eftersom det oftast räcker att döda alla ulvar).

Vissa specialroller, både goda och onda, kan ju under vissa omständigheter gynna den sida rollen inte tillhör. Ett klassiskt exempel är ju jägaren som rätt ofta lyckas ta med sig en annan god. Ett annat ledarvargen som dödar en ulv om den käkas.-.

Alla roller kan ju gynna den andra sidan, även bybor. Hade jag haft den rollen som nu diskuteras hade jag dock övervägt att käka mig själv för att bli av med siorna och låta ulvarna käka sedan :p

Alla roller kan ju gynna den andra sidan, även bybor. Hade jag haft den rollen som nu diskuteras hade jag dock övervägt att käka mig själv för att bli av med siorna och låta ulvarna käka sedan :p
nu är jag inte säker men likväl som man inte får rösta på sig själv så tror jag att man inte får käka sig själv ..... Men i övrigt så absolut att man bör få sig( eller den goda tvillingen ) lynchad om man har den rollen- men å andra sidan var det sånt jag höll utkik efter hela leken igenom så egentligen var det strålande spelat att inte göra så:)

nu är jag inte säker men likväl som man inte får rösta på sig själv så tror jag att man inte får käka sig själv ..... Men i övrigt så absolut att man bör få sig( eller den goda tvillingen ) lynchad om man har den rollen- men å andra sidan var det sånt jag höll utkik efter hela leken igenom så egentligen var det strålande spelat att inte göra så:)

Nu är vi nog inne på oskrivna regler? Tidigare har det i alla fall varit ok att välja sig själv till käk och om inget annat står skulle jag nog utgå från att det är så.

Nu är vi nog inne på oskrivna regler? Tidigare har det i alla fall varit ok att välja sig själv till käk och om inget annat står skulle jag nog utgå från att det är så.
Eftersom det i denna leken står LL bestämmer så vet vi inte om det varit godkänt eller inte. Och i övrigt så en lysande idé :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka