Knappast om den goda tvillingen är beroende av den onda för att siaoch ulvarna inte sörjer om den onda dör.
Det hände alltså inte? Den onda fick väl käka varannan natt?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Knappast om den goda tvillingen är beroende av den onda för att siaoch ulvarna inte sörjer om den onda dör.
förvisso men hade ingen aning om vilka som ingick i lyan och mycket riktigt käkade den en ulv ocksåDet hände alltså inte? Den onda fick väl käka varannan natt?!
förvisso men hade ingen aning om vilka som ingick i lyan och mycket riktigt käkade den en ulv också+ att lyan inte fick käka samtidigt så de ville ju helst slippa att den fick käka- för då skulle lyan fått käka varje natt.
det var goda sidan som vann på att tvillingarna var kvar så det var mer förvånande att inte den onda försökte bli av med den goda sas....
Jag var den goda tvillingen. Ja det gynnade den goda att ha kvar den onda tvillingen samtidigt som de goda behövde få ut den onda tvillingen för att vinna.Aha, jag trodde att det blev uteblivet käk de nätter den skulle ha käkat om den dog. Då låter det ju som att den är mer som en egen sida, den gynnar ju goda mer än onda egentligen.
Tack och lov blev det bara ett käk för den stackars onda tvillingen...Det hände alltså inte? Den onda fick väl käka varannan natt?!
Aha, jag trodde att det blev uteblivet käk de nätter den skulle ha käkat om den dog. Då låter det ju som att den är mer som en egen sida, den gynnar ju goda mer än onda egentligen.
Jag har för mig att det var ganska spännande att försöka lista ut vad hon skrev i de inläggen...
Tack och lov blev det bara ett käk för den stackars onda tvillingen...![]()
För du får gissa vem som lyckades få den rollen...
![]()
Som det blev nu bidrog den onda tvillingen till ondas seger. Den räknades i vinstvillkoren och var tvungen att dödas för att goda skulle kunna vinna. Det sistnämnda ger ju en klar fördel för onda (som inte är så vanlig eftersom det oftast räcker att döda alla ulvar).
Vissa specialroller, både goda och onda, kan ju under vissa omständigheter gynna den sida rollen inte tillhör. Ett klassiskt exempel är ju jägaren som rätt ofta lyckas ta med sig en annan god. Ett annat ledarvargen som dödar en ulv om den käkas.-.
Japp, och vi i goda lyan jubladeNää? Och du käkade en ulv eller?
jajamän!!Nää? Och du käkade en ulv eller?
det var så man kände för att kalla in @LindgrenV hon kunde iaf tolka @Monstermom när det begav sigJag har för mig att det var ganska spännande att försöka lista ut vad hon skrev i de inläggen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nu är jag inte säker men likväl som man inte får rösta på sig själv så tror jag att man inte får käka sig själv ..... Men i övrigt så absolut att man bör få sig( eller den goda tvillingen ) lynchad om man har den rollen- men å andra sidan var det sånt jag höll utkik efter hela leken igenom så egentligen var det strålande spelat att inte göra såAlla roller kan ju gynna den andra sidan, även bybor. Hade jag haft den rollen som nu diskuteras hade jag dock övervägt att käka mig själv för att bli av med siorna och låta ulvarna käka sedan![]()
nu är jag inte säker men likväl som man inte får rösta på sig själv så tror jag att man inte får käka sig själv ..... Men i övrigt så absolut att man bör få sig( eller den goda tvillingen ) lynchad om man har den rollen- men å andra sidan var det sånt jag höll utkik efter hela leken igenom så egentligen var det strålande spelat att inte göra så![]()
Eftersom det i denna leken står LL bestämmer så vet vi inte om det varit godkänt eller inte. Och i övrigt så en lysande idéNu är vi nog inne på oskrivna regler? Tidigare har det i alla fall varit ok att välja sig själv till käk och om inget annat står skulle jag nog utgå från att det är så.