Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 68 211
Status
Stängd för vidare inlägg.
Intresse:
  • 1. glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • 2. Artline
  • 3. Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • 4. bollen__
  • 5. Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett - vem låste inte dörren?
  • 6. Hedinn

Nyligen varit:

• Niyama
  • Poisonous - Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia - Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring

Jag börjar bli lite less på att alltid bli anklagad för att buffla mig fram och sno åt mig lekledarrollen framför alla andra som vill.

De fem lekar jag varit LL för i år (utan att ha varit mentor/medhjälpare för) är i turordning
Ivanhoe (som inte står m på listan ovan)
Snowroller i januari som du egentligen skulle ha hållit men fick förhinder samma kväll och frågade om jag hade möjlighet att ta över - vilket jag gjorde
Harry Potter
Stadskampen
och slutligen den anonyma leken Morden i Midsomer där Gabby som stod först på listan inte hade möjlighet att dra igång förrän om en vecka och de flesta ville leka omgående och där jag erbjöd mig att starta igång leken och lämna över stafettpinnen till Gabby om leken skulle komma igång senare.

Anledningen till att jag skrev upp mig i höstas var precis som tidigare påpekats i tråden att man efterlyst LL flera ggr och ingen nappat. Har man efterfrågat LL flera ggr m några dagars mellanrum så borde den som är intresserad att köra en lek kunna höra av sig tycker jag.

Slutligen ja, jag har varit LL flera gånger och den största anledningen till det är att det funnits perioder när ingen annan har haft möjlighet/velat och att jag själv tyckt att det varit förbaskat roligt, så jag har stått tillbaka i mitt eget spelande för att det ska bli en lek, rätt eller fel?

För övrigt tycker jag det är jättekul att så många vill vara LL nu!

Nu har jag iofs påpekat att du blev uppskriven och det kan ju inte direkt du hjälpa. Innan dess så reagerade jag för att jag höll koll på om nån före mig på listan skulle dyka upp och vilja vara LL men eftersom det var så få deltagare så tyckte jag inte att det var någon brådska. Sen skrev jag att jag ville vara, du klev av men då ville Lobelia vara (helt ok såklart, hon och du hade ju leken innan mig sist jag var). Senaste tiden har det verkligen inte varit brist på LL, så jag tror inte att du behöver stå tillbaka i ditt eget spelande. Ja, jag frågade om du kunde ta en lek för jag fick ett plötsligt dödsbud precis när jag skulle börja med leken och jag vet ju att du oftast kan och vill, så istället för att skjuta upp lekstarten tyckte jag att det var en bättre lösning.

Ett tag var det ju ganska "hetsigt" och folk skrev upp sig på som LL på nästa lek precis när föregående började och det gällde typ att vara snabbast att ta den platsen. Jag ogillade det för att jag vill släppa fram nya och jag tror inte alla kliver fram och säger att hallå, det borde vara min tur. För min del skulle det räcka fint med att vara lite mer lyhörd och tänka på att släppa fram de som inte är så ofta (jag har ju också varit ganska många gånger). Men någon/några (?) ville ha lista. Så det var inte min idé att hålla sån koll men nu när vi har listan tycker jag att man kan tänka på den och som sagt, jag tycker det är trevligt att i alla fall fråga de som är före på listan och om man inte vill göra det så kan man väl vänta mer än en dag innan en ny sätts upp. Jag blev lite ledsen när Lobelia skrev upp dig och sen kommenterade nån mer någonting i stil med att den önskade att du var LL, då hade jag släppt fram Lobelia och sen Pois så jag kände mig ganska oönskad, som att du skrevs upp för att jag inte skulle få chansen att skriva upp mig.

Nu har jag iofs påpekat att du blev uppskriven och det kan ju inte direkt du hjälpa. Innan dess så reagerade jag för att jag höll koll på om nån före mig på listan skulle dyka upp och vilja vara LL men eftersom det var så få deltagare så tyckte jag inte att det var någon brådska. Sen skrev jag att jag ville vara, du klev av men då ville Lobelia vara (helt ok såklart, hon och du hade ju leken innan mig sist jag var). Senaste tiden har det verkligen inte varit brist på LL, så jag tror inte att du behöver stå tillbaka i ditt eget spelande. Ja, jag frågade om du kunde ta en lek för jag fick ett plötsligt dödsbud precis när jag skulle börja med leken och jag vet ju att du oftast kan och vill, så istället för att skjuta upp lekstarten tyckte jag att det var en bättre lösning.

Ett tag var det ju ganska "hetsigt" och folk skrev upp sig på som LL på nästa lek precis när föregående började och det gällde typ att vara snabbast att ta den platsen. Jag ogillade det för att jag vill släppa fram nya och jag tror inte alla kliver fram och säger att hallå, det borde vara min tur. För min del skulle det räcka fint med att vara lite mer lyhörd och tänka på att släppa fram de som inte är så ofta (jag har ju också varit ganska många gånger). Men någon/några (?) ville ha lista. Så det var inte min idé att hålla sån koll men nu när vi har listan tycker jag att man kan tänka på den och som sagt, jag tycker det är trevligt att i alla fall fråga de som är före på listan och om man inte vill göra det så kan man väl vänta mer än en dag innan en ny sätts upp. Jag blev lite ledsen när Lobelia skrev upp dig och sen kommenterade nån mer någonting i stil med att den önskade att du var LL, då hade jag släppt fram Lobelia och sen Pois så jag kände mig ganska oönskad, som att du skrevs upp för att jag inte skulle få chansen att skriva upp mig.
Fast, det är ju något som ligger hos dig, inte hos någon annan? Det är väl inte någon som på något sätt uttryckt att du skulle vara oönskad som LL, men har man ställt in sig på att leka för en LL och sett fram emot det och sen blir den bortskuffad, ja då blir iallafall jag besviken.

Intresse:
  • 1. glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • 2. Artline
  • 3. Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • 4. bollen__
  • 5. Quarter4ever och hygieninspektör Lobelia - Cirkus toalett - vem låste inte dörren?
  • 6. Hedinn

Nyligen varit:

• Niyama
  • Poisonous - Det olycksaliga tivolit
  • Lobelia - Stall Hästlyckan
  • Sasse
  • TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington Tema: Snowroller
Praolista:
heartstring
:arghh:

Fast, det är ju något som ligger hos dig, inte hos någon annan? Det är väl inte någon som på något sätt uttryckt att du skulle vara oönskad som LL, men har man ställt in sig på att leka för en LL och sett fram emot det och sen blir den bortskuffad, ja då blir iallafall jag besviken.
Vad ligger hos mig? Jag fick ju rätt mycket skäll för min tabbe i Sasses lek, flera sidor, så det kändes inte så långsökt att tro att det handlade om att jag inte skulle få chansen att skriva upp mig.

En enkel åtgärd för att LL inte ska bytas ut är ju att inte vara så snabb med att skriva upp nån.

Vad ligger hos mig? Jag fick ju rätt mycket skäll för min tabbe i Sasses lek, flera sidor, så det kändes inte så långsökt att tro att det handlade om att jag inte skulle få chansen att skriva upp mig.

En enkel åtgärd för att LL inte ska bytas ut är ju att inte vara så snabb med att skriva upp nån.
Ännu enklare är att inte försöka byta ut folk. Hur farligt är det att vänta till nästa lek?

Jag minns inte ens vad det skulle vara för tabbe och att kollektivt anklaga folk för att försöka utesluta dig är inte direkt trevligt. Menar du att vi skulle haft ett hemligt möte med strategier för att se till att du inte får ha en lek?

LL:
1. cirkus (lika bra att börja skriva upp sig tänker jag)
2. Ferrari
3. Outofservice
4. quarter4ever
5. Mirtai
6.
7.
8.
9.
10.

Fast va, allvarligt? Vet du vad du läste nu? Niyama blev ledsen för att hon hade inväntat andra tidigare lekar och sen kände hon sig oönskad då någon annan blev uppskriven snabbt av en annan person, och ditt svar är att det ligger hos henne?!

Vad tusan hände med "det var inte menat så" "det blev ett missförstånd" eller ett vanligt jäkla "förlåt"?

Skulle jag förklara för en vän att jag blev ledsen för nåt som hände och jag får till svar att "det ligger hos dig" så skulle inte den personen vara långvarig i min vänskapskrets i alla fall.

Jag trodde att det skulle bli kul att komma tillbaka till ulvlekandet, jag hade visst fel. Nån kan väl meddela mig när folk (ja, det finns nog fler som bör tänka till) är kapabla till att granska sig själv lite och inte går med en "jag har aldrig gjort fel, det är alla andra som har problem"-attityd. För det här var riktigt jäkla trist att läsa.

Jag tycker det blir jättetråkigt när det blir såhär.
Det känns så himla onödigt att krångla om LL-skapet. Ingen gör väl något med uppsåt. Ibland blir det fel och någon känner sig överkörd. Men detta är ett tidsfördriv och nöje, inte det allvarligaste i världen. Alla får påsar i slutänden

Ännu enklare är att inte försöka byta ut folk. Hur farligt är det att vänta till nästa lek?

Jag minns inte ens vad det skulle vara för tabbe och att kollektivt anklaga folk för att försöka utesluta dig är inte direkt trevligt. Menar du att vi skulle haft ett hemligt möte med strategier för att se till att du inte får ha en lek?
Nu får du väl ge dig. Jag hade väntat flera lekar, de som inte tar för sig skulle ju aldrig få vara LL om de bara väntar.

Det kanske blir mindre tjaffs om man slutar dra upp saker hela tiden. Jag håller med om att MÅNGA behöver tänka till - tyvärr tror jag att det inte kommer ske eftersom den här diskussionen varit uppe förut och det blir samma sak om och om igen.
Offerkoftor är ju sällan vackra.

Absolut att tjaffset eskalerat men det kanske faktiskt är för att folk inte orkar hålla tyst längre? Man blir ju less tillslut. Iallafall jag.

Men varför är det bara en som ska säga förlåt? Varför kan inte fler be om förlåt? Jag tycker att det är trist att det delats upp i sidor. Men folk blir sårade och vissa, tex. jag blir så sjukt jäkla less att det inte går att hålla tyst längre. Jag har säkert gjort jättemånga fel - har aldrig påstått att jag är perfekt - men det jag är less på att höra allt gnäll och det finns fler än N som blir ledsna..

Jag bad om ursäkt direkt efter tabben i Sasses lek men ändå skulle folk fortsätta att tala om hur dum jag var som inte fattade att det var ett regelbrott, typ.

Men varför är det bara en som ska säga förlåt? Varför kan inte fler be om förlåt? Jag tycker att det är trist att det delats upp i sidor. Men folk blir sårade och vissa, tex. jag blir så sjukt jäkla less att det inte går att hålla tyst längre. Jag har säkert gjort jättemånga fel - har aldrig påstått att jag är perfekt - men det jag är less på att höra allt gnäll och det finns fler än N som blir ledsna..
Jag har inte skrivit någonstans att det bara är en som ska säga förlåt, tvärtom skrev jag att det är fler inblandade.

Niyama var uppriktig och skrev att hon var ledsen, ditt svar på det var att det inte beror på någon annan utan på henne själv och det tycker jag är riktigt fult, oavsett situation. Att du sen börjar prata om offerkofta gör det hela inte direkt bättre.

Det är fler som sagt att de är ledsna och då är det antagligen fler som bör tänka till, men jag har hittills inte sett någon som skrivit till dem att det är deras eget fel, tack och lov.

Jag har inte skrivit någonstans att det bara är en som ska säga förlåt, tvärtom skrev jag att det är fler inblandade.

Niyama var uppriktig och skrev att hon var ledsen, ditt svar på det var att det inte beror på någon annan utan på henne själv och det tycker jag är riktigt fult, oavsett situation. Att du sen börjar prata om offerkofta gör det hela inte direkt bättre.

Det är fler som sagt att de är ledsna och då är det antagligen fler som bör tänka till, men jag har hittills inte sett någon som skrivit till dem att det är deras eget fel, tack och lov.
Ja men då får du tycka det. Jag tycker inte det. Om jag blir ledsen av det du skrivit nu - då ligger ju det hos mig. Som sagt, att andra blir ledsna OCH har skrivit det det går obemärkt förbi.
Vi kanske ska sluta att förstöra lektråden då så får den gå tillbaka till det den varit.

Ja men då får du tycka det. Jag tycker inte det. Om jag blir ledsen av det du skrivit nu - då ligger ju det hos mig. Som sagt, att andra blir ledsna OCH har skrivit det det går obemärkt förbi.
Vi kanske ska sluta att förstöra lektråden då så får den gå tillbaka till det den varit.

Men alltså, sådär säger ju mobbare också. Hur kommer det sig att när jag råkar bryta mot en regel i en lek, jag ber om ursäkt direkt, men flera fortsätter tala om att jag borde ha fattat för att det för dom är helt SJÄLVKLART. Då är det helt ok? När nån annan har råka bryta mot en regel och ber om ursäkt så har det oftast bemötts med att det är sånt som händer, det är ingen fara. Men när jag har gjort det så är det typ oförlåtligt?

Men alltså, sådär säger ju mobbare också. Hur kommer det sig att när jag råkar bryta mot en regel i en lek, jag ber om ursäkt direkt, men flera fortsätter tala om att jag borde ha fattat för att det för dom är helt SJÄLVKLART. Då är det helt ok? När nån annan har råka bryta mot en regel och ber om ursäkt så har det oftast bemötts med att det är sånt som händer, det är ingen fara. Men när jag har gjort det så är det typ oförlåtligt?

Men diskussionen efter din tabbe handlad egentligen inte om dig. Utan hur andra ser på lånade nick grejen.

Du gjorde en tabbe som egentligen inte var så jätte stor. Men det bidrog till en intressant diskussion där vi är många som hade olika åsikter om det.

Det är jätte tråkigt om du tog det personligt och mådde dåligt av den diskussionen.

Kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 527
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 007
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 121
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka