Jag läste inte leken så jag vet inte vad som har skrivits där. Men det hela beror ju på hur många som anmäler sig, så vi kan ju ta en sak i taget och se hur många som kan/vill leka först
Rent kortfattat (och ur minnet), vid lekstart finns en god och en ond sida, och en neutral roll. Den neutrala rollen har sedan en viss tid på sig att bestämma sig för om hen vill spela för goda sidan eller onda sidan, eller solo.
Det finns även ett föremål med i leken där ägaren får borgmästarkrafter (två röster vid ett tillfälle, avbryta en lynchning, blir det oavgjort i en röstning har ”borgmästaren” utslagsröst och lotten faller på den borgmästaren röstat på). Dör ägaren som har nyckeln i bruk ärvs nyckeln vidare via lottning.
Utifall den neutrala rollen skulle välja att spela solo, kommer denne försöka få tag i föremålet som ger hen en säker vinst. Om hen istället väljer att spela för onda eller goda sidan väljer hen istället att spela för lagets skull och går miste om den säkra vinsten, men borgmästarkrafterna finns kvar.
Leken finns att läsas
här för den som är intresserad.
Men som sagt, jag kan köra en annan typ av lek. Beror på vad folk vill