Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen ny lek på gång? :angel:

Edit: @Sasse ville inte du hålla i en? :)
@Sasse ville ju hålla i leken efter Arts :)
Jag hade vissa funderingar kring det :)

Om det finns tillräckligt med intressenter för en twistlek (tänkte samma stuk som min Grimm-lek för ett tag sedan) så kör jag en sådan. Men kan tänka mig annat, dubbelnickslek om det är av mer intresse? (Eller en kombination av båda? :angel:) Givetvis behöver inte alla ha två nick. Eller en vanlig lek alá bybor och ulvar? Vad är ni sugna på?

@Malinois Är du en lekkandidat? För visst gillade du ett inlägg i förra leken ;)

Om det finns tillräckligt med intressenter för en twistlek (tänkte samma stuk som min Grimm-lek för ett tag sedan) så kör jag en sådan. Men kan tänka mig annat, dubbelnickslek om det är av mer intresse? (Eller en kombination av båda? :angel:) Givetvis behöver inte alla ha två nick. Eller en vanlig lek alá bybor och ulvar? Vad är ni sugna på?

@Malinois Är du en lekkandidat? För visst gillade du ett inlägg i förra leken ;)
Kanske dumt med dubbelnick när vi var så många i senaste leken som konstaterade att vi hade svårt när det blev för stora lekar?

Vad för typ twister är det? //hon som inte varit med på ett tag :)

Kanske dumt med dubbelnick när vi var så många i senaste leken som konstaterade att vi hade svårt när det blev för stora lekar?
Jag läste inte leken så jag vet inte vad som har skrivits där. Men det hela beror ju på hur många som anmäler sig, så vi kan ju ta en sak i taget och se hur många som kan/vill leka först :)
Vad för typ twister är det? //hon som inte varit med på ett tag :)
Rent kortfattat (och ur minnet), vid lekstart finns en god och en ond sida, och en neutral roll. Den neutrala rollen har sedan en viss tid på sig att bestämma sig för om hen vill spela för goda sidan eller onda sidan, eller solo.

Det finns även ett föremål med i leken där ägaren får borgmästarkrafter (två röster vid ett tillfälle, avbryta en lynchning, blir det oavgjort i en röstning har ”borgmästaren” utslagsröst och lotten faller på den borgmästaren röstat på). Dör ägaren som har nyckeln i bruk ärvs nyckeln vidare via lottning.

Utifall den neutrala rollen skulle välja att spela solo, kommer denne försöka få tag i föremålet som ger hen en säker vinst. Om hen istället väljer att spela för onda eller goda sidan väljer hen istället att spela för lagets skull och går miste om den säkra vinsten, men borgmästarkrafterna finns kvar.

Leken finns att läsas här för den som är intresserad.

Men som sagt, jag kan köra en annan typ av lek. Beror på vad folk vill :)

Jag läste inte leken så jag vet inte vad som har skrivits där. Men det hela beror ju på hur många som anmäler sig, så vi kan ju ta en sak i taget och se hur många som kan/vill leka först :)

Rent kortfattat (och ur minnet), vid lekstart finns en god och en ond sida, och en neutral roll. Den neutrala rollen har sedan en viss tid på sig att bestämma sig för om hen vill spela för goda sidan eller onda sidan, eller solo.

Det finns även ett föremål med i leken där ägaren får borgmästarkrafter (två röster vid ett tillfälle, avbryta en lynchning, blir det oavgjort i en röstning har ”borgmästaren” utslagsröst och lotten faller på den borgmästaren röstat på). Dör ägaren som har nyckeln i bruk ärvs nyckeln vidare via lottning.

Utifall den neutrala rollen skulle välja att spela solo, kommer denne försöka få tag i föremålet som ger hen en säker vinst. Om hen istället väljer att spela för onda eller goda sidan väljer hen istället att spela för lagets skull och går miste om den säkra vinsten, men borgmästarkrafterna finns kvar.

Leken finns att läsas här för den som är intresserad.

Men som sagt, jag kan köra en annan typ av lek. Beror på vad folk vill :)
Hm, tror jag varit med i en liknande lek nån gång. Kanske Sagan om Ringen? och Gollum var en egen sida? :)
Jag har inget emot en sån lek :up:

LL bestämmer. ;):D

Jag är med om det inte blir massa twister (läs fler än två sidor och/eller omvandlingar). Är inte road av sådana lekar har jag insett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 384
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 798
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 048
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka