Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Dåååååååligt!

Visst var hennes kommentar lite tokigt tajmad, men så många röster med liknande motivering lunktar skunk och att så många inte valde att se det på något annat vis - som en vanlig filosofering.

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

Lilltess 5
q4 3
FiaM 2
BSF 1

så här känner jag spontant om utfallet,
BSF kan jag ha missbedömt:cautious: , hon röstade på cirkus igår och på Lilltess idag, kändes lite drivande där också.....
Att Lilltess röstade på BSF är ju inte konstigt så här efteråt när det visar sig att hon var god.
FiaM seglar högst upp på min misstankelista just nu, jag valde ju mellan henne och Lilltess, och där tror jag att jag valde fel väg idag helt enkelt.
Rösterna på mig kanske inte är fullt lika misstänksamma iom att Lilltess var god, hade hon varit ond hade det varit en annan femma, men nu visade hon sig vara god så nja, inte direkt att lyan behöver samla sina röster på mig i det läget ?
OOS funderar jag över igen. Röstar på Lilltess ( 3:e röst)i samma minut som Hedinn lägger en andraröst på mig, Likaså FiaM lägger en fjärderöst på Lilltess samtidigt som Sedna lägger en tredjeröst på mig bara minuten efter
så tveksamt om FiaM ens hunnit se att jag fått någon av de rösterna från Hedinn och Sedna

Själv spikar jag igen kistan för Lilltess, dock inte för att rädda mig själv då jag faktiskt inte observerade att det regnade in röster på mig precis innan. Där och då när jag insåg det kändes det som något lyan skulle kunna tänkas göra för att rädda en medlem- men iom att Liltess var god så har det spåret svalnat lite
Det känns inget vidare att ha ha hakat på de tankar som fanns om Lilltess och de kom ifrån Mirtai ursprungligen och BSF tar över den tanken sedan när hon lägger en tidig röst på Lilltess

DL 2

Lilltess 5
q4 3
FiaM 2
BSF 1

BSF kan jag ha missbedömt:cautious: , hon röstade på cirkus igår och på Lilltess idag, kändes lite drivande där också.....
Att Lilltess röstade på BSF är ju inte konstigt så här efteråt när det visar sig att hon var god.
FiaM seglar högst upp på min misstankelista just nu, jag valde ju mellan henne och Lilltess, och där tror jag att jag valde fel väg idag helt enkelt.
Rösterna på mig kanske inte är fullt lika misstänksamma iom att Lilltess var god, hade hon varit ond hade det varit en annan femma, men nu visade hon sig vara god så nja, inte direkt att lyan behöver samla sina röster på mig i det läget ?
OOS funderar jag över igen. Röstar på Lilltess ( 3:e röst)i samma minut som Hedinn lägger en andraröst på mig, Likaså FiaM lägger en fjärderöst på Lilltess samtidigt som Sedna lägger en tredjeröst på mig bara minuten efter
så tveksamt om FiaM ens hunnit se att jag fått någon av de rösterna från Hedinn och Sedna

Själv spikar jag igen kistan för Lilltess, dock inte för att rädda mig själv då jag faktiskt inte observerade att det regnade in röster på mig precis innan. Där och då kändes det som något lyan skulle kunna tänkas göra för att rädda en medlen- men iom att Liltess var god så har det spåret svalnat lite
Det känns inget vidare att ha ha hakat på de tankar som fanns om Lilltess och de kom ifrån Mirtai ursprungligen och BSF tar över den tanken sedan när hon lägger en tidig röst på Lilltess
Jag lyfte snarare Lilltess outning av en god roll från början, sedan valde jag faktiskt att inte rösta på Lilltess så skyll inte på mig ;)

Jag lyfte snarare Lilltess outning av en god roll från början, sedan valde jag faktiskt att inte rösta på Lilltess så skyll inte på mig ;)
det gjorde jag inte heller, utan jag reflekterade mer över att BSF så påpassligt kidnappade idén och använde den i en tidig röst.....;)

det gjorde jag inte heller, utan jag reflekterade mer över att BSF så påpassligt kidnappade idén och använde den i en tidig röst.....;)

Det här är ju en ganska intressant tanke, kanske var det så att Bsf såg en chans att starta ett litet drev mot Lilltess? Det lyckades ju aningens för bra då isåfall :cautious:

tre goda nyckelroller borta, lyan måste ha ganska roligt nu, misstänker jag!
Om de var 5 i lyan inkl psykopaten från början ( vilket jag verkligen inte hoppas!) så står det i så fall just nu 5-5
annars om de var 4 6-4, och är de bara 3 totalt 7-3 . Iom att psykopaten är kvar så känns det ganska osäkert får jag lov att säga!
in worse case scenario så är leken över om käket lyckas imorgon...:crazy:
Men tror fortfarande att det troligaste är 4 inkl psykopaten , även om jag vill hoppas på bara 3 totalt.
Nu är det dags att goda börjar gnugga geniknölarna rejält för hittills har vi bara spelat de onda rakt i händerna skulle jag tro ( :mad: )

Det här är ju en ganska intressant tanke, kanske var det så att Bsf såg en chans att starta ett litet drev mot Lilltess? Det lyckades ju aningens för bra då isåfall :cautious:
Jo jag funderar ju över om det kan vara så, BSF är ju jätteduktig på just det att så in misstankar . Men det är bara en tanke , inget jag vet. Men hoppas att hon kan komma med lite input om det hela!

Samtidigt är jag mycket förbryllad över Q, min första misstanke finns kvar men jag tyckte den var för lam för att använda för en röst. Det stör mig att jag inte känner till Q sim spelare, för hade det vart en rutinerad spelare jag kände till hade jag nu vart helt övertygad om att Q är ond och har lyckats lura mig. För det är precis så som tex Mammas, Sasse och Hedinn lyckats med ett antal ggr.

DL 2

Lilltess 5
q4 3
FiaM 2
BSF 1

Själv spikar jag igen kistan för Lilltess, dock inte för att rädda mig själv då jag faktiskt inte observerade att det regnade in röster på mig precis innan. Där och då när jag insåg det kändes det som något lyan skulle kunna tänkas göra för att rädda en medlem- men iom att Liltess var god så har det spåret svalnat lite
Jag håller med om att det här var allt annat än bra och att min röst på Lilltess talar emot mig. Jag tvekade på att rösta på Lilltess på grund av att hon hade mer än en röst mot sig, men valde senare att göra det för att skydda mig själv om jag skulle få fler röster mot mig vilket inte kändes helt otroligt.

Samtidigt är jag mycket förbryllad över Q, min första misstanke finns kvar men jag tyckte den var för lam för att använda för en röst. Det stör mig att jag inte känner till Q sim spelare, för hade det vart en rutinerad spelare jag kände till hade jag nu vart helt övertygad om att Q är ond och har lyckats lura mig. För det är precis så som tex Mammas, Sasse och Hedinn lyckats med ett antal ggr.
jag känner mig hedrad över att omnämnas bland dessa storheter, men ja jag hade också funderat över mig om jag vore du Jag inser att man kan se alla röster på Lilltess som ett försvar från lyan om jag skulle ingå i den.
Jag funderar väldigt mycket över dig , och ffa FiaM, era röster på Lilltess idag känns inget vidare , min egen är å andra sidan inget bättre.

Jag håller med om att det här var allt annat än bra och att min röst på Lilltess talar emot mig. Jag tvekade på att rösta på Lilltess på grund av att hon hade mer än en röst mot sig, men valde senare att göra det för att skydda mig själv om jag skulle få fler röster mot mig vilket inte kändes helt otroligt.
varför kändes det inte otroligt?

@quarter4ever en fråga till dig :) du skriver att det kommer flera sena röster på dig. Vad jag kan se är det bara två? Första rösten kom ju tidigt. Förstår inte riktigt vad du far efter?

Dåååååååligt!

Visst var hennes kommentar lite tokigt tajmad, men så många röster med liknande motivering lunktar skunk och att så många inte valde att se det på något annat vis - som en vanlig filosofering.

Jag håller med. Märkligt att inte fler resonerar över strömrösterna som kom på slutet.

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2

Lilltess var brevbärarens ättling

@quarter4ever en fråga till dig :) du skriver att det kommer flera sena röster på dig. Vad jag kan se är det bara två? Första rösten kom ju tidigt. Förstår inte riktigt vad du far efter?
ja men två är väl flera?
Och det är väl klart man känner sig hotad just då?
hade Lilltess visat sig vara ond hade jag varit mycket misstänksam mot Hedinn och Sedna , jag är mer tveksam till deras ev ondhet nu när det visade sig att Liltess var god

ja men två är väl flera?
Och det är väl klart man känner sig hotad just då?
hade Lilltess visat sig vara ond hade jag varit mycket misstänksam mot Hedinn och Sedna , jag är mer tveksam till deras ev ondhet nu när det visade sig att Liltess var god

Jag förstår känslan men minupplevelse var att drevet var mot lilltess och att rösterna på dig var få

jag glömde bort att fundera över Habina :
Hon verkade hålla FiaM som den mest skumma , i sina tankar , men sedan röstar hon på mig ?
Detta skaver en hel del , men å andra sidan verkar hon inte vara tillbaka från foderföreläsningen än? Har inte sett några inlägg av henne sedan hon for?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka