Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår känslan men minupplevelse var att drevet var mot lilltess och att rösterna på dig var få
jag låg ju som god tvåa iaf, och "bara" två röster i marginal känns fortf inte särskilt säkert när alla inte röstat, och att röständringar kan komma.
som jag såg det så skulle rösterna på Lilltess lika gärna kunnat komma från spioninforad till lämplig god , men det tror jag ju inte längre alls. Har andra funderingar kring det numera

skriver en sån här lista också:
BSF röstar cirkus- Lilltess
Lilltess röstar BSF-BSF

Habina röstar Lilltess- Q4E
Sedna röstar Ferrari-Q4E
OOS röstar bollen__ - Lilltess
FiaM röstar Ferrari- Lilltess
Hedinn Ferrari-Q4E
cirkus röstar BSF-FiaM

Q4E röstar Sedna-Lilltess
Mirtai röstar missar- FiaM

Snurrfian röstar missar- Lilltess

jag glömde bort att fundera över Habina :
Hon verkade hålla FiaM som den mest skumma , i sina tankar , men sedan röstar hon på mig ?
Detta skaver en hel del , men å andra sidan verkar hon inte vara tillbaka från foderföreläsningen än? Har inte sett några inlägg av henne sedan hon for?
har även glömt bort att fundera över Snurrfian som lägger andra rösten på Lilltess, och det efter att Lilltess själv röstat på BSF,
Hm kan det vara en ulv som eldar på mot Lilltess? Det känns onekligen ganska skumt!

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever (I)
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess (I)
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess (II)
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever (II)
21:25 OutOfService röstar på Lilltess (III)
21:26 Sedna röstar på quarter4ever (III)
21:26 FiaM röstar på Lilltess (IV)
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess (V)
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling

Så, många röster kommer de sista 5 minuterna.
Jag förstår att Q lägger sin röst på Lilltess, iom att det faktiskt har varit ganska jämnt mellan dem och det skulle kunna komma röständringar... Men det är inget som på något sätt godförklarar Q, vill jag tillägga.

Jag la första rösten på Lilltess, det var en säkerhets röst på den som jag tyckte kändes mest skum. Nu visade det sig att jag hade fel - då är det intressant att granska de som följde min röst.
Q skrev jag om ovan.
Snurrfian lägger andrarösten
OOS tredje och FiaM fjärde

FiaM har flera (däribland jag) reagerat på tidigare iom hennes motivering dag ett. Det här skulle kunna spä på det, eller göra FiaM god - beroende på hur man tänker. En ulv som passar på att få ut en god till och skiter i om hon blir misstänkt för det? Eller - en god, som ärligt misstänker Lilltess och vågar stå för det fast hon vet att hemmes röst kan vara avgörande?

Nä, nu är hjärnan för seg. Tar en paus....
images

har även glömt bort att fundera över Snurrfian som lägger andra rösten på Lilltess, och det efter att Lilltess själv röstat på BSF,
Hm kan det vara en ulv som eldar på mot Lilltess? Det känns onekligen ganska skumt!
Så först glömmer du bort mig och nu känns det skumt? Det känns snarare som om du försöker vända bort blickarna från dig själv genom att gå attack på alla andra. Jag tyckte att lilltess kändes mest skum igår men att jag skulle elda på mot Lilltess? Jag funderade även om dig men föll tillbaka på att lilltess kändes mer skum just då, frågan är om jag inte valde fel...

varför kändes det inte otroligt?

Nu är jag inte FiaM, men när hon la sin röst var det du och jag kvar som inte hade röstat - du valde mellan FiaM och Lilltess, och jag röstade på FiaM, så FiaM var nog inte helt ute på hal is i sin känsla. Huruvida hon är ond eller inte vet jag fortfarande inte, det som man kan konstatera är att hon fick bara röst från Mirtai (tidigt) och mig (sent) ingen däremellan.

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

Lilltess 5
q4 3
FiaM 2
BSF 1

Känns som gårdagens röstning borde kunna ge något. Det skulle inte förvåna mig om quarter4ever och/eller FiaM sitter i lyan. Jag kan förstå deras röster på Lilltess för att "rädda sig själv", men jag förstår inte att det trillade in så många röster med lätta röstmotiveringar på Lilltess.

Då funderar jag på Snurrfian och Outofservice som lägger andra respektive tredje rösten på Lilltess.

BSF plockar upp Mirtais kommentar om Lilltess och lägger första rösten. Mirtai och Hedinn är båda misstänksamma mot Lilltess, men lägger sin röst på FiaM respektive Quarter4ever. Är någon av dessa ulv som velat rikta misstankar mot Lilltess men samtidigt hålla låg profil?

Så först glömmer du bort mig och nu känns det skumt? Det känns snarare som om du försöker vända bort blickarna från dig själv genom att gå attack på alla andra. Jag tyckte att lilltess kändes mest skum igår men att jag skulle elda på mot Lilltess? Jag funderade även om dig men föll tillbaka på att lilltess kändes mer skum just då, frågan är om jag inte valde fel...

Men vadå?
"Frågan är om jag inte valde fel?" Skulle Lilltess ha varit rätt val menar du iom din fråga. I vilket läge menar du att det är rätt att rösta ut en god?

Uppdaterar min sammanställning efter gårdagen. Jag ska köra ut hösilage i hagen dag( det var det stolparna var till för som jag satte upp igår, jag har bygggt en fålla där jag kan öppna upp en ruta i taget så det blir enklare med att få ut hösilaget i hagen ( har ingen egen traktor så släpar för 7 hästar- fri tillgång -för hand annars )
Så kommer inte kunna vara inne annat än på telefonen mellan varven fram till 14-15 tiden idag, och eftersom nattDL är kl 10 så passar jag på att posta detta nu, för det kan ju vara försent i em....( inte säkert att jag är kvar då)

Mirtai misstänker alla,tom de som inte är med i leken:D, missade även hon DL-tiden igår så hann inte rösta men annars tycker jag att Mirtai lagt ner sig med en rejäl översikt om samtliga spelare idag direkt efter nattDL som känns ambitiöst, hon ifrågasätter även Lilltess som hon tycker outade en god roll. Sammantaget känns Mirtai alert, och jag vill gärna ha henne på den goda sidan i denna leken. Men så var det det att hon är tillräckligt smart för att luras big time också, så vågar inte sätta henne som annat än neutral så länge ( pst Neutral= varken god eller ond för mig hittills;) @Mirtai )
Jag tycker att Mirtai fortsatt på samma spår som tidigare, så har inget mer att tillägga

quarter4ever det är ju jag:D

Habina verkade tro att hon skulle åka tidigt och hamna i goda lyan, vilket cirkus reagerade på - hon tyckte att det var en fet godförklaring av sig själv. Verkar även hon ha funderat över vem som är röstfifflare, och Ferrari var ju rätt given att fundera över om hon räddade sig själv, men varför funderar hon om OOS skulle ha gjort det:confused: OOS hade inte en enda röst på sig ? Hon röstade på Lilltess i DL1 och sedan har hon ägnat sig åt funderingar kring rösterna på bollen__ och Ferrari samt resonerat om brevbäraren . jag tycker Habina resonerat vettigt hittills men kan inte sätta henne som annat än neutral tills vidare
Här har jag dock blivit fundersam! Hon skriver rätt mycket om att hon misstänker FiaM mest igår, hon skrev : men sedan röstar hon på mig? Hon dividerar också om brevbäraren igår vilket jag också noterade:
Om jag var brevbärare skulle jag nog avvakta med paket första natten, eftersom det finns en lärling som kan ta över om jag skulle bli lynchad/käkad. För första natten är man ju fortfarande väldigt osäker på vilka som kan tänkas vara goda.

Här håller hon FiaM som misstänkt :
FiaM röstar som nummer två på ferrari, med en så virrig teori så jag vet inte alls vad jag skall tro. Inte för att det måste göra henne ond för det, men jag vill lägga henne något mer åt onda sidan då hon verkar rösta på Ferrari fast hon tror att hon är god? O_o

Snurrfian sår en tanke om att jag skulle skriva i lyan istället för i lektråden och det vet nog alla som varit i lyan med mig att det inte riktigt stämmer.....
Nog för att du har kommit igång idag men din röstning från igår känns inte igen riktigt? Även om vi alla brukar ha ångest innan dl1 som brukar du åtminstone ha en hel del att säga och det gör att det här känns väldigt knepigt. Det får mig att fundera på om det är så att du har skrivit mer i lyan istället ;) , men samtidigt det kan det lika gärna vara tidsbrist och mobilskrivande som ställer till det.

Habinas svar till FiaM och här håller hon alla som neutrala förutom FiaM själv som ligger någon millimeter mer åt onda hållet
Så länge det är dl 1 så är det ingen fara att det blir rörigt. :D Jag har typ alla helt neutrala idag, förutom du som ligger en millimeter mer åt onda hållet. Det kan ändra sig rätt snabbt åt andra hållet kan jag lova. :angel: Men jag begriper inte hur jag skall kunna rösta ikväll, känns nästan ännu svårare än igår. :nailbiting:

sedan hennes röstinlägg på mig igår strax därefter:
Jag skall på föreläsning om en timme och vet inte hur länge den håller på. Det, i kombination med att jag inte vet när DL är, gör att jag röstar nu, så jag inte riskerar att missa att rösta. Obs! Finns stor chans att rösten ändras eftersom det mest är en säkerhetsröst.

Habina röstar på Quarter4ever då hon inte känns lika på som vanligt. Hon letar inte efter de där små detaljerna som bara quarter4ever brukar kunna hänga upp sig på. Så hon skulle kunna vara ulv som får utlopp för det i lyan.

Så här snurrar tankarna kan jag säga. Är Habina ond som röstar på mig istället för den hon själv skriver om att hon misstänker mest?(FiaM) Jag tycker att hon liksom hakar i Snurrfians resonemang om att jag skulle skriva i lyan istället, är det något de diskuterat i Lyan månne att det borde kunna gå att så misstankar kring det?
Och så detta att hon lite fiskar efter hur brevbäraren skulle göra med paketutdelningen känns ju onekligen lite skumt när man läser om det hela idag. Sedan att hon skriver Outofservice istället för blacksmithfarm, "långt namn som långt namn" känns också lite .... nonchalant? Hm
Summa summarum: idag är jag tveksam till Habina, skulle behöva se vad hon svarar på det som blev igår och vad hon anför idag för att kunna ta bort den tagg av misstänksamhet jag fått mot henne efter gårdagen
Jag håller Habina som skum, kanske åt det ondare hållet tills vidare

Snurrfian stor förstaDL ångest då varken LenaH eller Klara är med;), missade tiden för DL i första DL, och finns därför inte mycket av substans från henne inför första DL Var iofs först( väl?) att inse att röstfifflaren nog hade gjort så att bollen__ åkte . Skulle ha bra med datatid idag, men tydligen mindre tid att vara på buke, så antar att jobbet tagit mer tid än förväntat... Vill se mer av snurrfians tankar kring deltagarna, och hur hon resonerar .
Idag är jag riktigt misstänksam mot Snurrfian faktiskt. Det citatet ovan där hon undrar om jag skriver i lyan istället , tex och hennes röst på Lilltess igår, nja det skaver en del. Så även hon hamnar på den mer misstänkta sidan idag för mig. Dessutom är det hon som lyfter tanken att jag skulle skriva i lyan istället vilket Habina snabbt fångade upp när hon röstade på mig.

Får dela inlägget i två delar, mer än 10000 tecken:angel:

fortsättning:
cirkus Har varit aktiv och förefaller leta ulvar och ifrågasätter många och vill få förtydliganden. Problemet här är bara att hon är ruggigt bra på att göra detta oavsett om hon är ond eller godO_o resonerat mycket kring goda lyan, och huruvida den är ett så starkt kort för de goda eller inte. Röstade på BSF sent i Dl1, en andra röst, för att hon tyckte bsf resonerat konstigt kring cirkus fundering att goda lyan kanske inte är så kraftfull ändå. Jag vet inte alls vart jag har cirkus ( eller BSF heller för den delen) rösten på BSF kan vara en alibiröst ifall BSF visar sig vara ond, och cirkus själv är ond.( hm varför känns det bekant :p ) Eller så är cirkus god och hittade inget som stack ut mer i första DL än detta. Vågar inte säga varken bu eller bä om cirkus så här långt .
Var inne runt nattdl igår och hade bra tankar, men fick förhinder att delta mera förrän precis vid DL igår.
Inget har förändrats i mina tankar om henne så har inget att tillägga så här långt

Sedna jag röstade på henne igår men det var mer ett utslag av förstaDL röstning än något annat, som jag skrev i mitt röstinlägg ingen visade sig i DL1 och då valde jag den jag kände som mest anonym helt enkelt. Hon röstade på Ferrari i DL1, en första röst, vilket inte säger särskilt mycket egentligen. Hon är med idag och funderar kring FiaM och Hedinn som båda också röstade på Ferrari. Jag kan inte sätta annat än neutral på Sedna så här långt
Blir lite förvirrad över Sedna , men hon kan lika gärna vara en förvirrad god som spelar själv som ond , så även om hon deltog mera igår så har det inte gett några fler tankar än de jag hade igår. Hade Lilltess varit ond hade hon ( och OOS) stått högt på misstankelistan idag, nu var Lilltess god, så det spåret känns inte så hett längre.

Ferrari Käkades DL1 var Röstfifflare

OutOfService hade aviserat dåligt med tid igår fram till eftermiddagen så hennes få inlägg kan ju mycket väl bero på det. Jag funderar lite på hennes inlägg:

Kan det vara ett sätt att så misstankar mot bollen__? eller är det för att hon faktiskt misstänkte henne mest? Hon röstade på bollen__ i DL1, en andraröst., vilket givetvis sticker ut lite.
Jag tror inte att jag lekt med OOS förut, men vet att hon lekt mycket innan, så trots att hon är en ny bekantskap för mig är hon en erfaren spelare.Jag behöver se mera av OOS för att kunna tycka något om henne så här långt
Röstade på Lilltess igår vilket förstås får ägnas lite tankar. Håller ögonen på henne tills vidare ...

Hedinn Har inte heller varit så delaktig, la en tredjeröst på Ferrari i DL1, dock så kan det ju faktiskt vara så att det talar lite för henne trots allt? Så här funderar jag om det hela: Eftersom både Ferrari och bollen__ var goda så var det ju totalt onödigt för lyan att lägga en avgörande röst - iofs var det 3 minuter kvar och 4 kvar att rösta, så visst är det möjligt att lyan ville säkra att en god åker ut. Lite av å ena sidan och å andra sidan....
Skulle vilja se mera av Hedinns resonemang om de övriga deltagarna, hon känns väldigt blank för mig .
Ställde en hel del frågor igår och ville ha förtydliganden om lite av varje, men känns fortfarande som ett osäkert kort.
Även hon kändes mycket misstänkt för hennes sena röst på mig slutet och samma gäller som för Sedna, hade Lilltess varit ond så hade jag haft henne mycket högt på min misstankelista

bollen_ lynchad DL1 var borgmästare

Lilltess lynchad DL2 var brevbärarens ättling

FiaM Hon har verkat förvirrad både i hur rollerna fungerar ( BM tex )och i sina röstinlägg. Men å andra sidan hade hon ont om tid igår och det kan vara så enkelt att hon inte hunnit läsa in sig på rollerna 100%. Hon röstade på Ferrari igår, en andra röst, vilket naturligtvis gör att man grunnar lite på henne förstås. Verkar ha ägnat en hel del tankar kring vem som skulle kunna vara röstfifflare, vilket får mig att notera även det. Sammantaget så är jag lätt misstänksam mot FiaM så här långt , men det kan likaväl vara en förvirrad god med tidsbrist som en ulv som varit lat - så håller ett öga på henne .
Här har jag nog den jag misstänker mest idag. Hennes röst på Lilltess i Dl2 kan ju vara som hon själv skriver för att skydda sig själv då många funderat över henne under dagen, men också förstås som en ulv som vill få ut en god.
Hennes förklaringar är inte heller helt övertygande, så sammantaget så vill jag nog hålla henne åt det ondare hållet, om inget mer framkommer idag som kan ändra på det ( och om jag får vara kvar för att kunna ta ställning till det )

Blacksmithfarm Ja hon är som vanligt svår att greppa. Har faktiskt inte kommit med så mycket tankar och funderingar om deltagarna utöver röstinlägget utan det mesta handlar om rollernas funktioner etc. Kan det tom tala för en god BSF? När hon är ond brukar hon ju vara väldigt duktig på att så in misstankar om övriga deltagare vilket jag inte tycker att hon gjort denna gången... Hon röstade på cirkus igår, första rösten för dagen. Ingen aning om vart jag har BSF, hon är också rasande skicklig på att spela god som ond, så hon får vara neutral tills vidare
Ja här är jag ambivalent : Är BSF ond som drar igång mot Lilltess? Eller passade de onda på att följa i hennes spår, för att göra henne misstänkt ? Snurrfian som jag också är misstänksam emot, tycker att det var en intressant tanke, när jag förde fram det resonemanget igår att BSF kan vara ond....
Det kan vara åt vilket håll som helst, det jag iofs funderade över igår om BSF skulle ha siat Lilltess ond, den kan jag skrota iaf.

Jag tror att jag är ett tackasamt "offer" att fundera över iom att röstningen blev som den blev, och man kan ju hoppas att ulvarna tycker att jag är för misstänkt för att käka

Jag som vet min roll försvarar mig givetvis , attackera andra vet jag inte om jag gör? Jag har funderingar kring andra som jag sätter på pränt, och visar vart jag har mina ögon. Jag letar ulvar , vilket jag blir mer fundersam över om du verkligen gör?

Jag var ganska upptagen igår efter DL med att analaysera rösterna på mig själv, och ffa de röster som kom sista fem minuterna både på mig och Lilltess, och därför tog det en stund att gå igenom hela listan.

Nu är jag inte FiaM, men när hon la sin röst var det du och jag kvar som inte hade röstat - du valde mellan FiaM och Lilltess, och jag röstade på FiaM, så FiaM var nog inte helt ute på hal is i sin känsla. Huruvida hon är ond eller inte vet jag fortfarande inte, det som man kan konstatera är att hon fick bara röst från Mirtai (tidigt) och mig (sent) ingen däremellan.
sant
Jag funderar runt i flera banor kring vad som hände igår, och FiaM är en av de jag funderar mest kring
Och dessutom rösterna på mig, är det förvirrade goda som lagt dem eller är det onda som lagt dem?
Paranoid är bara förnamnet

Ni är alla snart döda iaf...moahahahhahaahah

Nova som är uttråkad och antagligen tillhör bukemaffian anonymt...

Men vadå?
"Frågan är om jag inte valde fel?" Skulle Lilltess ha varit rätt val menar du iom din fråga. I vilket läge menar du att det är rätt att rösta ut en god?
Nja det jag försökte få fram men uppenbarligen misslyckades med var frågan om det hade varit mer rätt att rösta på Q och att hon är ulv, eller om hon också är god, vilket skulle göra att båda mina alternativ var fel. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka