Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Mirtai
quarter4ever
Habina
Snurrfian
cirkus
Sedna
OutOfService
FiaM
Blacksmithfarm

jag tänker lite på fördelningen.
4 (ulvar)+1(psykopat) är uteslutet då hade leken varit slut
Så det är antingen 3+1 eller 2+1.

Det finns följande goda roller kvar
*Siarlärling
*Ängel
*Bybor - har inga specialförmågor.

det borde alltså vara minst 3 bybor kvar

Snurrfian stor förstaDL ångest då varken LenaH eller Klara är med;), missade tiden för DL i första DL, och finns därför inte mycket av substans från henne inför första DL Var iofs först( väl?) att inse att röstfifflaren nog hade gjort så att bollen__ åkte . Skulle ha bra med datatid idag, men tydligen mindre tid att vara på buke, så antar att jobbet tagit mer tid än förväntat... Vill se mer av snurrfians tankar kring deltagarna, och hur hon resonerar .
Idag är jag riktigt misstänksam mot Snurrfian faktiskt. Det citatet ovan där hon undrar om jag skriver i lyan istället , tex och hennes röst på Lilltess igår, nja det skaver en del. Så även hon hamnar på den mer misstänkta sidan idag för mig. Dessutom är det hon som lyfter tanken att jag skulle skriva i lyan istället vilket Habina snabbt fångade upp när hon röstade på mig.
Du är alltså misstänksam mot mig för att jag lyfter en tanke om dig som någon annan fångar upp? Bara så att jag vet... Jag har försökt förklara för Cirkus hur jag menar med mina fundering om jag valde fel mellan dig och Lilltess, att jag inte är säker på att du är ulv. För om även du är god så var båda min alternativ fel.

Vill bara ramla in och säga FÖRLÅT för att jag försvann igår. Efter föreläsningen blev det bråk hemmavid och jag hade ingen som helst tanke på leken. :( Skall läsa ikapp nu, har bara konstaterat att vi förlorat två goda till. :(

Nu är jag inte FiaM, men när hon la sin röst var det du och jag kvar som inte hade röstat - du valde mellan FiaM och Lilltess, och jag röstade på FiaM, så FiaM var nog inte helt ute på hal is i sin känsla. Huruvida hon är ond eller inte vet jag fortfarande inte, det som man kan konstatera är att hon fick bara röst från Mirtai (tidigt) och mig (sent) ingen däremellan.

Precis, när jag skrev mitt röstinlägg hade ju inte ni (du och q) röstat men det hade inte heller Hedinn, OutOfService och Sedna gjort utan jag såg deras röster först efter att jag hade postat mitt inlägg. Det innebar i mina ögon att det fanns ganska stora möjligheter att jag skulle få fler röster än de jag till slut fick.

DL 2

16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Illtess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever

21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

För att ni ska veta hur långt jag har kommit!

jag är tlilbaka nu - haft ett familjeråd hos mina föräldrar med rätt tungt innehåll. SÅ bear with me om jag är kass

KRAM! :heart Jag hade en tung kväll igår också, men i morse vände det. Hoppas det gör det för dig också. Om det inte gör det, så är det party om en dryg vecka! :banana:

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på crikus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen_
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 Outofservice röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på blacksmithfarm
21:30 Q4 e röstar på sedna

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20.47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20.52 Snurrfian röstar på lilltess
21:25 Hedinn röstar på Quarter4ever
21:25 Outofservice röstar på Lilltess
21:26 Sedna röstar på quarter4ever
21:26 FiaM röstar på Lilltess
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess
21:30 cirkus röstar på FiaM

BSF röstar cirkus - Lilltess
Habina röstar Lilltess - Q4E
Sedna röstar Ferrari - Q4E
OOS röstar bollen__ - Lilltess
FiaM röstar Ferrari - Lilltess
cirkus röstar BSF- FiaM
Q4E röstar Sedna - Lilltess
Mirtai röstar missar - FiaM
Snurrfian röstar missar - Lilltess

När jag tittar på röstlistorna så är det tyvärr väldigt grönt för många, jag misstänker att ulvarna ligger dubbelvikta i lyan just nu. :cautious: Tyvärr känner jag just nu att jag inte riktigt vet hur jag ska tänka.
Eftersom vi är nio deltagare kvar så måste det stå minst 5-4 till goda i dagsläget, med tanke på hur duktiga goda sidan har varit på att själva rösta ut goda så kan jag tänka mig att några ulvar har passat på att lägga alibiröster vilket gör att Hedinns sätt att fundera kring ensamma röster blir lite intressant.
Mirtai och Snurrfian missade båda att rösta första dagen så där är det svårt att säga något.

Dag 1 var det Blacksmithfarm och quater4ever som lade avvikande röster på cirkus respektive Sedna.
Dag 2 var båda dessa med i drevet mot Lilltess, den enda som röstade avvikande då var Lilltess och tyvärr vet vi ju nu att hon är god.

För att vara helt ärlig vet jag inte om det här leder någonstans men min plan är att börja nysta lite i detta och se om jag hittar något.

lite spännande med all röster som trillar in på mig så här på slutet, tycker jag allt, observerar att det är så pass många att det kan gå lite hursom...:cautious:

Min spontana tanke när jag läser ikapp är snarare att du blev räddad av lyan. Men det bygger jag endast på att Lilltess var god och du hade näst flest röster, har inte analyserat det närmare (än...).

Min spontana tanke när jag läser ikapp är snarare att du blev räddad av lyan. Men det bygger jag endast på att Lilltess var god och du hade näst flest röster, har inte analyserat det närmare (än...).

Jag funderar i banorna att kanske Fia och/eller Q blev räddade. Samtidigt så är det väldigt tight med rösterna ffa de på Q...äh jag vet inte

jag glömde bort att fundera över Habina :
Hon verkade hålla FiaM som den mest skumma , i sina tankar , men sedan röstar hon på mig ?
Detta skaver en hel del , men å andra sidan verkar hon inte vara tillbaka från foderföreläsningen än? Har inte sett några inlägg av henne sedan hon for?

Ja, jag tyckte FiaM var skum, men hon resonerade bra kring det ändå, så jag kände mig fånig i mina misstankar. Istället reagerade jag på dig, men hann inte nämna det förrän jag var tvungen att rösta. Med tanke på utgången av dl2 så kanske jag inte är helt fel ute heller. Måste bara läsa ikapp mig för att se så jag inte missar något genialiskt resonemang först. ;)

Och det vet du? att det är goda som röstat ut goda?

Vet gör jag självklart inte men om man studerar hur vi som är kvar har röstat så har alla utom cirkus och Mirtai röstat på någon som vi vet är god, eftersom de har röstat på mig så sitter jag på facit när det gäller även deras röster. Jag tror att ulvarna har varit med och röstat ut goda men goda har som jag ser det hjälpt till ganska bra.

BSF röstar cirkus - Lilltess
Habina röstar Lilltess - Q4E
Sedna röstar Ferrari - Q4E
OOS röstar bollen__ - Lilltess
FiaM röstar Ferrari - Lilltess
cirkus röstar BSF- FiaM
Q4E röstar Sedna - Lilltess
Mirtai röstar missar - FiaM
Snurrfian röstar missar - Lilltess

Edit, hade missat att fylla i lite grön färg...

Jo den tanken inser jag är lätt att ta till och de som vill att den ska få fäste är ulvarna, för det vore mumma för dem!
Jag undrar vilka andra du funderar över utöver mig? För det är inte mycket av dina tankatr som kommit fram utöver att du funderade över FiaM igår men röstade på mig?
Och vilket var ditt syfte med att skriva så om brevbäraren som du gjorde?
Till vad gott skulle det komma till?

Ja, jag tyckte FiaM var skum, men hon resonerade bra kring det ändå, så jag kände mig fånig i mina misstankar. Istället reagerade jag på dig, men hann inte nämna det förrän jag var tvungen att rösta. Med tanke på utgången av dl2 så kanske jag inte är helt fel ute heller. Måste bara läsa ikapp mig för att se så jag inte missar något genialiskt resonemang först. ;)
Så du tycker att FiaM resonerade bra kring det? På vilket sätt?

har kollat lite på Habina :)

Har inte tagit med det första som hände, nämligen när Habina godförklarade sig själv ;) Jag tycker faktiskt att det är lite skumt att behöva påpeka att man är god. Tycker oftast att det är de som inte är goda som lite extra vill påpeka att de är det.

Hur som helst, detta har jag reagerat lite på.

Efter diskussionen med Lilltess kommer Habina med detta:

Jag var lite inne igår kväll på att Outofservice eller ferarri skulle kunna vara röstfifflare och räddat sig själva, men vågade av precis samma anledning som du nämner inte ta upp det. Sedan gav jag upp på mitt tangentbord också och då fick det vara med inlägg. ;)

Samtidigt tyckte jag inte att @Lilltess skrev det så tydligt precis. :)

Hon menar alltså att OoS skulle kunna varit röstfifflare? @quarter4ever reagerar på samma sak som jag

Habina förklarar det med att hon blandat ihop OoS och BSF., båda har långa namn. En ulv som har dålig koll eller en förvirrad god?

Totalt felttänk av mig @quarter4ever Jag tänkte på blacksmithfarm som också hade två röster på sig. Men långt namn som långt namn liksom. ;)
Sedan gör hon det här teoriinlägget där hon slår fast att FiaM är mest misstänkt i hennes ögon:

Outofservice röstar på goda bollen__, men jag tycker inte teorin är något att hänga upp sig på. Första DL och bara ulvarna har någon slags koll. Så där går jag bet.

Sedna lägger första rösten på goda Ferrari, med en teori jag inte heller tycker är konstig för första DL.

FiaM röstar som nummer två på ferrari, med en så virrig teori så jag vet inte alls vad jag skall tro. Inte för att det måste göra henne ond för det, men jag vill lägga henne något mer åt onda sidan då hon verkar rösta på Ferrari fast hon tror att hon är god? O_o

Hedinn satte sedan spiken i kistan (om inte ferrari hade räddat sig själv). Den här teorin är förstås hyfsat ok, om inte annat så är ju Hedinn konsekvent och lägger inte en ströröst själv.

Slutsats: Svårt att säga något öht, men kanske att FiaM är lite mer misstänkt i mina ögon.

Sedan lägger hon trots det en säkerhetsröst på Q för att Q inte känns lika på som vanligt. Jag vet att det var mkt IRL igår, men varför inte bara lägga en säkerhetsröst på FiaM när hon redan är misstänkt?
Jag skall på föreläsning om en timme och vet inte hur länge den håller på. Det, i kombination med att jag inte vet när DL är, gör att jag röstar nu, så jag inte riskerar att missa att rösta. Obs! Finns stor chans att rösten ändras eftersom det mest är en säkerhetsröst.

Habina röstar på Quarter4ever då hon inte känns lika på som vanligt. Hon letar inte efter de där små detaljerna som bara quarter4ever brukar kunna hänga upp sig på. Så hon skulle kunna vara ulv som får utlopp för det i lyan.

Jag tänker att det kanske är så att FiaM och Habina sitter i lyan ihop och det var smart att misstänka FiaM lite snyggt men när det väl kommer till kritan läggs det en snabb röst på någon annan eftersom FiaM också fått en hel del misstankar mot sig.

Jag funderar i banorna att kanske Fia och/eller Q blev räddade. Samtidigt så är det väldigt tight med rösterna ffa de på Q...äh jag vet inte
Tja jag är inne på att om någon räddades så var det FiaM, men jag vet inte alls heller om hon är ond, men en tanke jag har om det är att det kan vara så.
Jag blev inte räddad, det är det enda jag vet säkert, och idag vore det grejt om man kunde få en ulv ut i lynchen( för någon måste ju sitta på info om iaf 1 spelare- en sia ska ju ha gjorts nattt1 - med lite tur hann Hedinn få iväg ett siapaketet också, så det kan finnas två som vet om en säkert god eller ond, för att inte tala om att två spionrader bör vara utdelade- och där får man hoppas att de kommit till goda och inte onda.....)
Jag hoppas tom att jag är siad!
Det har liksom inte regnat av godförklaringar i leken ( inte ens små och det kan iofs vara klokt ) så jag blir lite spooky över att spionraderna kommit till onda faktiskt!
Om läget hade varit lite mindre tight än det varit så hade ni gärna fått rösta ut mig för att få lite svar, det är Ok om ni tycker det behövs- men då bör det helst vara 3 onda kvar och inte 4 för då har de slagläge om käket lyckas

Tja jag är inne på att om någon räddades så var det FiaM, men jag vet inte alls heller om hon är ond, men en tanke jag har om det är att det kan vara så.
Jag blev inte räddad, det är det enda jag vet säkert, och idag vore det grejt om man kunde få en ulv ut i lynchen( för någon måste ju sitta på info om iaf 1 spelare- en sia ska ju ha gjorts nattt1 - med lite tur hann Hedinn få iväg ett siapaketet också, så det kan finnas två som vet om en säkert god eller ond, för att inte tala om att två spionrader bör vara utdelade- och där får man hoppas att de kommit till goda och inte onda.....)
Jag hoppas tom att jag är siad!
Det har liksom inte regnat av godförklaringar i leken ( inte ens små och det kan iofs vara klokt ) så jag blir lite spooky över att spionraderna kommit till onda faktiskt!
Om läget hade varit lite mindre tight än det varit så hade ni gärna fått rösta ut mig för att få lite svar, det är Ok om ni tycker det behövs- men då bör det helst vara 3 onda kvar och inte 4 för då har de slagläge om käket lyckas

Det är nog bara en spionrad utdelad i dagsläget, åskådarna skulle ju välja mottagare till dag-DL. Om ängeln skyddade sig själv första natten hade de ju en säker god att skicka första raden till utan då är det dagens rad som kan riskera att hamna i lyan. I och med att lyan får tillgång till hela spioninfon så får vi hoppas att den som siade prickade någon som fortfarande lever och på något sätt kan meddela vilken sida den personen spelar för.

Jag är inne på samma sak, se mitt inlägg ovan om Habinas omsvängning från att misstänkta FiaM mest till att trots det lägga en säkerhetsröst på Q

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 775
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka