Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är nog bara en spionrad utdelad i dagsläget, åskådarna skulle ju välja mottagare till dag-DL. Om ängeln skyddade sig själv första natten hade de ju en säker god att skicka första raden till utan då är det dagens rad som kan riskera att hamna i lyan. så får vi hoppas att den som siade prickade någon som fortfarande lever och på något sätt kan meddela vilken sida den personen spelar för.
men va?
två spiorader måste ju vara utdelade iom två DL?
en till DL 1 och en till DL2? Idag blir det rad 3?
Sedan ser det lite konstigt ut med din rad :
"I och med att lyan får tillgång till hela spioninfon" men antar att du menar goda lyan- för inte ska väl onda lyan få någon full spioninfo alls?
Nja du förstärker inte direkt dina aktier just nu hos mig

men va?
"I och med att lyan får tillgång till hela spioninfon" men antar att du menar goda lyan- för inte ska väl onda lyan få någon full spioninfo alls?

DL 1 fanns det ju ingen död än antar jag att hon tänker. Osäkert om bollen fick dela ut en rad omedelbart?

men va?
Ja, jag menade givetvis goda lyan. :) Det fanns väl ingen spioninfo att dela ut vid DL1?

DL 1 fanns det ju ingen död än antar jag att hon tänker. Osäkert om bollen fick dela ut en rad omedelbart?
alltså så här står det:
Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dagDL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.
bollen__ åkte ut i lynch 1 så jag har då tolkat det som att hon kan skicka en spionrad efter nattdl1 för då var hon ju redan i goda lyan?
Eller tänker jag helfel där?

alltså så här står det:
Åskådare
Alla goda spelare som dör får prata med varandra och får full spioninfo varje natt. De väljer ut en spelare som ska få ta del av en rad (åskådarna bestämmer vilken rad). Meddelar LL innan dagDL. De får inte välja samma spelare två dagar i rad och inte heller fler än två gånger.
bollen__ åkte ut i lynch 1 så jag har då tolkat det som att hon kan skicka en spionrad efter nattdl1 för då var hon ju redan i goda lyan?
Om hon åker vid DL dag 1 kan hon ju inte skicka in en spionrad som ska delas ut dag 1 och vad fanns det då för information att dela ut? :)

Jo den tanken inser jag är lätt att ta till och de som vill att den ska få fäste är ulvarna, för det vore mumma för dem!
Jag undrar vilka andra du funderar över utöver mig? För det är inte mycket av dina tankatr som kommit fram utöver att du funderade över FiaM igår men röstade på mig?
Och vilket var ditt syfte med att skriva så om brevbäraren som du gjorde?
Till vad gott skulle det komma till?

Just nu känner jag mig rätt osäker till de flesta faktiskt. :o Du och FiaM har jag nämnt tidigare. Blacksmithfarm verkar ju ha snott teorin om Lilltess från Mirtai, men jag vet inte om det gör någon av dem god eller ond. Jag känner mest att jag famlar i mörkret. :arghh:

alltså så här står det:
Åskådare

Spioninfon delas ut efter nattdl till åskådarna. De väljer till dagdl, raden når fram strax efter dagdl.

men va?
Vad är det du tycker är konstigt? Det blir ju en fördröjning i och med goda lyan, spionraden fick vi åtminstone inte i förra lekens förrns efter natt dl, det har varit två natt dl och alltså kan den goda lyan bara dela ut två goda rader.

Nu hamnade jag lite efter... Jag fastnade med telefonsamtal och skickade utan att kolla vad som hade skrivits... :p

Spioninfon delas ut efter nattdl till åskådarna. De väljer till dagdl, raden når fram strax efter dagdl.
då ska vi se om jag får lite ordning på hjärnan vad det gäller detta:
bollen__ lynchades DL1 => det finns en god i åskadarna som får full spioninfo efter nattdl 1=> hon ( och troligen Ferrari) väljer en mottagare som får en utvald spionrad efter DL2, och likaså imorse så har de efter nattDL2 fått full spiononfo => de väljer ytterligare en mottagare som får en utvald spionrad som kommer fram efter dagens lynch

då ska vi se om jag får lite ordning på hjärnan vad det gäller detta:
bollen__ lynchades DL1 => det finns en god i åskadarna som får full spioninfo efter nattdl 1=> hon ( och troligen Ferrari) väljer en mottagare som får en utvald spionrad efter DL2, och likaså imorse så har de efter nattDL2 fått full spiononfo => de väljer ytterligare en mottagare som får en utvald spionrad som kommer fram efter dagens lynch
Det är så jag har förstått det hela och det var det jag menade med mitt inlägg. :)

jag trodde att info- flödet gick så här :
efter dag 1 så efter nattdl1 så kom full spioninfo till goda lyan som väljer någon som ska få utvald rad INNAN DL2, och likadant till idag, därav att jag trodde det fanns två rader ute nu.

Så du tycker att FiaM resonerade bra kring det? På vilket sätt?

Hon förklarade att hennes röstinlägg blev virrigt, men att det hon menade var hennes teori som hon skrivit innan. Det friar henne inte på något vis, men jag blir mindre misstänksam eftersom hon försöker förklara sig. Sedan kan hon förstås ändå vara ulv. Speciellt med tanke på att hon fick några röster på sig igår och kanske blev räddad av någon/några kollegor som röstade på Lilltess. :)

Hon förklarade att hennes röstinlägg blev virrigt, men att det hon menade var hennes teori som hon skrivit innan. Det friar henne inte på något vis, men jag blir mindre misstänksam eftersom hon försöker förklara sig. Sedan kan hon förstås ändå vara ulv. Speciellt med tanke på att hon fick några röster på sig igår och kanske blev räddad av någon/några kollegor som röstade på Lilltess. :)
och varför kom rösten på mig ? som du inte ens andats en stavelse om innan?
Försöker förstå hur du tänkt här, för det har inte framkommit!

Edit: lite känns det som du försöker friskriva dig att FiaM mycket väl kan vara ulv ändå- känns som du försöker räddas vad som räddas kan?

Sedan lägger hon trots det en säkerhetsröst på Q för att Q inte känns lika på som vanligt. Jag vet att det var mkt IRL igår, men varför inte bara lägga en säkerhetsröst på FiaM när hon redan är misstänkt?

Nu har jag svarat på det här redan, men jag valde att lägga min röst på quarter4ever då jag tyckte att FiaM ändå förklarat sig tillräckligt bra för att jag skulle vilja avvakta med henne lite. Quarter4ever tyckte jag däremot hade ett beteende som jag reagerade mer på ju mer jag tänkte på det, även om jag inte skrev det i tråden förrän jag röstade.

DL 1
20:27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20:42 bollen__ röstar på quarter4ever
20:45 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:55 Ferrari röstar på bollen__
21:18 Habina röstar på Lilltess
21:23 Sedna röstar på Ferrari
21:24 OutOfService röstar på bollen__
21:25 FiaM röstar på Ferrari
21:27 Hedinn röstar på Ferrari
21:30 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21:30 quarter4ever röstar på Sedna
bollen__ borgmästare
Ferrari röstfifflare

DL 2
16:54 Habina röstar på quarter4ever (I)
18:10 Blacksmithfarm röstar på Lilltess (I)
20:35 Mirtai röstar på FiaM
20:47 Lilltess röstar på Blacksmithfarm
20:52 Snurrfian röstar på Lilltess (II)
21:25 Hedinn röstar på quarter4ever (II)
21:25 OutOfService röstar på Lilltess (III)
21:26 Sedna röstar på quarter4ever (III)
21:26 FiaM röstar på Lilltess (IV)
21:28 quarter4ever röstar på Lilltess (V)
21:30 cirkus röstar på FiaM
Lilltess Brevbärarens ättling

Så, många röster kommer de sista 5 minuterna.
Jag förstår att Q lägger sin röst på Lilltess, iom att det faktiskt har varit ganska jämnt mellan dem och det skulle kunna komma röständringar... Men det är inget som på något sätt godförklarar Q, vill jag tillägga.

Jag la första rösten på Lilltess, det var en säkerhets röst på den som jag tyckte kändes mest skum. Nu visade det sig att jag hade fel - då är det intressant att granska de som följde min röst.
Q skrev jag om ovan.
Snurrfian lägger andrarösten
OOS tredje och FiaM fjärde

FiaM har flera (däribland jag) reagerat på tidigare iom hennes motivering dag ett. Det här skulle kunna spä på det, eller göra FiaM god - beroende på hur man tänker. En ulv som passar på att få ut en god till och skiter i om hon blir misstänkt för det? Eller - en god, som ärligt misstänker Lilltess och vågar stå för det fast hon vet att hemmes röst kan vara avgörande?

Nä, nu är hjärnan för seg. Tar en paus....
images
Får väl fortsätta där jag slutade i förmiddags...

Som flera har varit inne på så ser jag en mölighet/risk att någon ulv blev räddad vid gårdagens lynch.
Quarter4ever hade näst flest röster och FiaM var uppe i strålkastarljuset.
FiaM la dessutom fjärderösten på Lilltess (den som vägde över) - hon har förklarat att hon inte såg de tre rösterna som kom före hennes. Men det behöver inte betyda att hon är god.

Habinas röst skaver lite den med. Kan det vara så som @quarter4ever (var det väl?) nyss skrev - att hon inte ville rösta på FiaM för att de är kollegor? Eller - är det så att Q och FiaM är kollegor och Q nu ser sin chans att kasta misstankar mot Habina för att Habina gjort tacksamma "misstag" (skriver "misstag" då jag inte vet vad annat jag ska kalla det)

OutOfService la tredjerösten som vid det tillfället la upp Lilltess med flest röster. Och Snurrfian la andrarösten. Jag finner det för otroligt att alla i lyan röstat på Lilltess...

Sedna jämnar ut mellan Q och Lilltess, det tror jag kan tala till hennes fördel.

För att försöka summera något vad jag tänker:

FiaM och Q seglar upp på min misstankelista, de kan vara onda tillsammans eller att en av dem är det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka