Varulvsleken

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 836
  • Visningar Visningar 25 970
Status
Stängd för vidare inlägg.
Får väl fortsätta där jag slutade i förmiddags...

Som flera har varit inne på så ser jag en mölighet/risk att någon ulv blev räddad vid gårdagens lynch.
Quarter4ever hade näst flest röster och FiaM var uppe i strålkastarljuset.
FiaM la dessutom fjärderösten på Lilltess (den som vägde över) - hon har förklarat att hon inte såg de tre rösterna som kom före hennes. Men det behöver inte betyda att hon är god.

Habinas röst skaver lite den med. Kan det vara så som @quarter4ever (var det väl?) nyss skrev - att hon inte ville rösta på FiaM för att de är kollegor? Eller - är det så att Q och FiaM är kollegor och Q nu ser sin chans att kasta misstankar mot Habina för att Habina gjort tacksamma "misstag" (skriver "misstag" då jag inte vet vad annat jag ska kalla det)

OutOfService la tredjerösten som vid det tillfället la upp Lilltess med flest röster. Och Snurrfian la andrarösten. Jag finner det för otroligt att alla i lyan röstat på Lilltess...

Sedna jämnar ut mellan Q och Lilltess, det tror jag kan tala till hennes fördel.

För att försöka summera något vad jag tänker:

FiaM och Q seglar upp på min misstankelista, de kan vara onda tillsammans eller att en av dem är det.
Tillsammans med Habina, känns som att antingen hon eller Q kan vara onda med tanke på pågående diskussion? (eller har vi otur och de onda sitter tysta och fnissar i sin lya??:nailbiting:)

och varför kom rösten på mig ? som du inte ens andats en stavelse om innan?
Försöker förstå hur du tänkt här, för det har inte framkommit!

Edit: lite känns det som du försöker friskriva dig att FiaM mycket väl kan vara ulv ändå- känns som du försöker räddas vad som räddas kan?

Jag har ingen aning om ifall FiaM kan vara ulv eller inte. Jag tyckte bara att hennes konstigheter var mindre misstänkt än dina konstigheter. Detta var utan att ha särskilt mycket att gå på, FiaM försökte helt enkelt förklara sig lite bättre efter att jag misstänkt henne. Att jag inte hann skriva i tråden vad jag tänkte om dig innan jag var tvungen att rösta, är ju sådant som händer. Jag kan ju inte skriva ned exakt varje liten tanke jag har, då skulle jag inte få göra någonting annat än sitta framför datorn/med mobilen. Ibland får jag ju funderingar när jag inte kan skriva och då får jag vänta med att lufta dem tills jag kan skriva. Den här gången blev det i samband med att jag var tvungen att rösta. :)

Jag tyckte bara att hennes konstigheter var mindre misstänkt än dina konstigheter.
och vilka konstigheter var det :confused::confused::confused:
Att jag uppenbarligen hade IRL saker ?
Nä bättre än så får du allt åstadkomma!

Edit: det du anförde innan rösten var att ALLA var neutrala, om jag hade haft konstigheter för mig varför inte framföra de då??

varför om du nu grunnar på att jag skulle kunna vara god? Om du tror att jag är ond- so fine- det går att följa , men nja??
Va? Det gör jag väl inte? Jag skriver ju i inlägget att jag misstänker dig?
Det jag menade var att Sedna inte känns så ond i och med att hon då röstade på dig. (under förutsättningen att du är ond)

Edit: det du anförde innan rösten var att ALLA var neutrala, om jag hade haft konstigheter för mig varför inte framföra de då??

Så länge det är dl 1 så är det ingen fara att det blir rörigt. :D Jag har typ alla helt neutrala idag, förutom du som ligger en millimeter mer åt onda hållet. Det kan ändra sig rätt snabbt åt andra hållet kan jag lova. :angel: Men jag begriper inte hur jag skall kunna rösta ikväll, känns nästan ännu svårare än igår. :nailbiting:

Totalt felttänk av mig @quarter4ever Jag tänkte på blacksmithfarm som också hade två röster på sig. Men långt namn som långt namn liksom. ;)

Jag skall på föreläsning om en timme och vet inte hur länge den håller på. Det, i kombination med att jag inte vet när DL är, gör att jag röstar nu, så jag inte riskerar att missa att rösta. Obs! Finns stor chans att rösten ändras eftersom det mest är en säkerhetsröst.

Habina röstar på Quarter4ever då hon inte känns lika på som vanligt. Hon letar inte efter de där små detaljerna som bara quarter4ever brukar kunna hänga upp sig på. Så hon skulle kunna vara ulv som får utlopp för det i lyan.

Jag kan faktiskt inte följa vad för konstigheter du hittat om mig som du dessutom inte anför innan rösten?

Men jag har ju redan skrivit att jag upplevde dig på ett annat sätt än du brukar när du är god, varför vill du att jag skall upprepa mig hela tiden? Alla var neutrala, men jag måste ju rösta på någon.

Jag kan faktiskt inte följa vad för konstigheter du hittat om mig som du dessutom inte anför innan rösten?

Jag skrev det i mitt röstinlägg och jag har upprepat det flera gånger sedan dess. Att du fortsätter att envisas gör att jag undrar vad det är du försöker dölja? :cautious: Kan det vara så att du sitter i lyan och försöker få mig och/eller FiaM att framstå som onda så goda skall sluta misstänka dig?

Jag skrev det i mitt röstinlägg och jag har upprepat det flera gånger sedan dess. Att du fortsätter att envisas gör att jag undrar vad det är du försöker dölja? :cautious: Kan det vara så att du sitter i lyan och försöker få mig och/eller FiaM att framstå som onda så goda skall sluta misstänka dig?
hm
Jag tjatar/ envisas för att du inte förklarar det tillfredsställande helt enkelt
Goda får gärna misstänka mig, jag har inget att dölja , och jag undrar varför du tror att jag försöker kasta misstankar på FiaM?
jag försöker inte - Jag misstänker henne . punkt.
Och jag misstänker dig också!
Var det tillräckligt klart?

Jag skall på föreläsning om en timme och vet inte hur länge den håller på. Det, i kombination med att jag inte vet när DL är, gör att jag röstar nu, så jag inte riskerar att missa att rösta. Obs! Finns stor chans att rösten ändras eftersom det mest är en säkerhetsröst.

Habina röstar på Quarter4ever då hon inte känns lika på som vanligt. Hon letar inte efter de där små detaljerna som bara quarter4ever brukar kunna hänga upp sig på. Så hon skulle kunna vara ulv som får utlopp för det i lyan.

Svårt att förklara, men jag tycker att du är nitisk på ett annat sätt när du är god än ond. Men jag är inte alls säker och kan mycket väl ändra min röst om jag hittar något annat innan DL. Nu måste jag rusa iväg på foderföreläsning. :D
Jag skrev det i mitt röstinlägg
jaha ja att jag får utlopp för mitt " skrivbehov" i lyan istället? ( det vet du inte är sant!)
Och att jag inte känns på och hittar de där små detaljerna jag "brukar!" göra?
och det tycker du nu med?
Jag fyllde år samma dag leken kom upp och hade gäster- somnade sedan tidigt med minsta sonen, hittade leken nästa dag - sist av alla- verkligen jättemisstänkt hörru---:meh:
Dagen därpå hade jag lite annat för mig från kl 14-15 tiden fram till nära DL- sure- inte så vanligt för att vara mig- men jo det händer!
Du som varit i lyan med mig- försöker jag någonsin att smita under radarn?:confused:

Jag väntar fortfarande på ett inlägg från dig - vilka tror du är onda resp goda- inte bara punktvis om mig och FiaM

Jag tycker du låst dig fast vid en vision på ett sätt en god Habina inte brukar göra- så nja mina tankar om dig blir bara mer och mer förstärkta just nu.

Och ja- dina funderingar kring brevbäraren känns väldigt mycket fiskeri för mig.

Jag står kvar vid min tanke att det är troligt att Q4 och/eller FiaM sitter i lyan och då räddats vid gårdagens lynch, vilket gör mig fundersam på Snurrfian och Outofservice som la andra- respektive tredje rösten på Lilltess.

Q4 fick röst av Habina, mig och Hedinn. Hedinn har nu visat sig vara god, vilket innebär att ingen ulv röstat på Q4 i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla (Habina la en tidig röst och jag vet ju att jag är god). Det talar inte direkt till Q4s fördel. FiaM fick inte mer än två röster, men i och med att diskussionen gick främst kring Lilltess, FiaM och Q4 var det ju inte orimligt att tro att FiaM skulle kunna ha fått fler röster än hon fick. Baserat på röstningen kan jag alltså se såväl Q4 som FiaM i lyan.

Jag röstade på Q4 igår. Tyckte bl.a. att hon varit avvaktande och passiv. Idag är det tvärtom. Q4 tycks leta ulvar väldigt aktivt. Talar det till hennes fördel? Inte nödvändigtvis. Skulle kunna vara så att hon vill rikta misstankarna från sig själv.

Jag står kvar vid min tanke att det är troligt att Q4 och/eller FiaM sitter i lyan och då räddats vid gårdagens lynch, vilket gör mig fundersam på Snurrfian och Outofservice som la andra- respektive tredje rösten på Lilltess.

Q4 fick röst av Habina, mig och Hedinn. Hedinn har nu visat sig vara god, vilket innebär att ingen ulv röstat på Q4 i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla (Habina la en tidig röst och jag vet ju att jag är god). Det talar inte direkt till Q4s fördel. FiaM fick inte mer än två röster, men i och med att diskussionen gick främst kring Lilltess, FiaM och Q4 var det ju inte orimligt att tro att FiaM skulle kunna ha fått fler röster än hon fick. Baserat på röstningen kan jag alltså se såväl Q4 som FiaM i lyan.

Jag röstade på Q4 igår. Tyckte bl.a. att hon varit avvaktande och passiv. Idag är det tvärtom. Q4 tycks leta ulvar väldigt aktivt. Talar det till hennes fördel? Inte nödvändigtvis. Skulle kunna vara så att hon vill rikta misstankarna från sig själv.
jaha där kom det lite från dig :)
Men faktum är att det inlägget fick mig att höja på ögonbrynen lite till om dig:idea:
kan du visa lite annat tänk utanför boxen vore det till hjälp....

vilket innebär att ingen ulv röstat på Q4 i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla
men va???
en god har det visat sig gjort det, men resten då? Hur kan du veta det?
edit: hur vet du att Habina är god? ser att du själv håller dig som god, men Habina då?
edit 2: en tidig röst är väl inte lika med att det är en god som röstat?

jaha där kom det lite från dig :)
Men faktum är att det inlägget fick mig att höja på ögonbrynen lite till om dig:idea:
kan du via lite annat tänk utanför boxen vore det till hjälp....

Jag har fler tankar, men började där jag slutade sas. Surfar från mobilen så det går väldigt trögt att både läsa och skriva.

och det tycker du nu med?
Jag väntar fortfarande på ett inlägg från dig - vilka tror du är onda resp goda- inte bara punktvis om mig och FiaM

Nej, jag har inte haft möjlighet att tänka på något mer kring dig förutom att jag misstänker att du kan ha blivit räddad av dina kollegor i gårdagens lynch. Jag har haft fullt upp med att svara på dina inlägg och samtidigt jobba.

Du kommer inte få något inlägg om alla, ifall det är vad du saknar. Jag har resonerat lite kring fyra personer hittills, men jag har slutat skriva inlägg om alla i en lek, det fungerar inte så bra för mig. Jag föredrar att skriva resonerande allt eftersom. Men som sagt, det har jag inte hunnit nu då jag fått förklara mig och leta citat istället.

Nej, jag har inte haft möjlighet att tänka på något mer kring dig förutom att jag misstänker att du kan ha blivit räddad av dina kollegor i gårdagens lynch. Jag har haft fullt upp med att svara på dina inlägg och samtidigt jobba.

Du kommer inte få något inlägg om alla, ifall det är vad du saknar. Jag har resonerat lite kring fyra personer hittills, men jag har slutat skriva inlägg om alla i en lek, det fungerar inte så bra för mig. Jag föredrar att skriva resonerande allt eftersom. Men som sagt, det har jag inte hunnit nu då jag fått förklara mig och leta citat istället.
fine
Men vilka tror du är onda då?
det är väl ändå de vi försöker hitta?

Intressant tanke kring Q! Nu törs jag ju inte lita på att du är god, men det gör helt klart Q mer misstänkt. Måste försöka hinna kika på röstningsläget lite mer.

Och innan @quarter4ever går i taket, så tolkar jag sednas "i det läget att det började visa sig hur rösterna skulle falla" som att när det började luta åt vilka som fick flest röster, så fick du inga fler röster förutom från hedinn som vi vet var god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 013
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka