Varulvsleken

Hon var inte får. Men du fattade alltså inte min tanke överhuvudtaget?

Så - varför ulv?

Varför får :rofl:

Nä det kändes inte bekvämt med får. Tycker mer hennes mer tillbakadragna spelsätt passar till ulv.. alltså jag har knappt ens funderat på vem som skulle kunna vara ett får.
 
Jag vet inte - men jag stör mig lite på LenaH och fios nojsande. Antingen så är dom spion och röstfifflare/ängel eller så är de ulv/får. De litar lite väääl mycket på varandra och jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det var det sistnämnda.

Alltså jag är i ett läge där typ alla kan vara ulvar/får.
 
Ber hemskt mycket om ursäkt från min frånvaro här också! En vän halkade och slog sönder huvudet i början på veckan, ligger med kraftig hjärnskakning och med butik och näthandel hon nu driver på egen hand. Så jag har hoppat in och hjälpt henne ta hand om ordrar då hon inte kunnat göra något själv, vilket gjort att i princip all tid jag haft utanför skolan gått åt till det.

Jätteledsen över att det gått ut över leken, trodde att jag skulle få till tid idag men det sket sig totalt. :(
 
  • Gilla
Reactions: fio
Ber hemskt mycket om ursäkt från min frånvaro här också! En vän halkade och slog sönder huvudet i början på veckan, ligger med kraftig hjärnskakning och med butik och näthandel hon nu driver på egen hand. Så jag har hoppat in och hjälpt henne ta hand om ordrar då hon inte kunnat göra något själv, vilket gjort att i princip all tid jag haft utanför skolan gått åt till det.

Jätteledsen över att det gått ut över leken, trodde att jag skulle få till tid idag men det sket sig totalt. :(
Livet går före såklart. Hoppas hon kryar på sig! :heart
 
Jag vet inte - men jag stör mig lite på LenaH och fios nojsande. Antingen så är dom spion och röstfifflare/ängel eller så är de ulv/får. De litar lite väääl mycket på varandra och jag skulle faktiskt inte bli förvånad om det var det sistnämnda.

Alltså jag är i ett läge där typ alla kan vara ulvar/får.

Nojsande :laugh:Fast en ulv kan väl aldrig egentligen vara säker på vem som är får ;) som jag ser det kan det bara vara spionen som kan vara säker på en god roll. Det hade väl jag försökt titta efter om man är osäker.

Visst kan man som får gå ut och godförklara en ulv.. på inga grunder alls. Tex som du godförklarar Lobelia om du hade varit får och hon ulv.

Men jag hade kollat in röstningen lite mer noggrant om jag hade varit osäker.
 
Nojsande :laugh:Fast en ulv kan väl aldrig egentligen vara säker på vem som är får ;) som jag ser det kan det bara vara spionen som kan vara säker på en god roll. Det hade väl jag försökt titta efter om man är osäker.

Visst kan man som får gå ut och godförklara en ulv.. på inga grunder alls. Tex som du godförklarar Lobelia om du hade varit får och hon ulv.

Men jag hade kollat in röstningen lite mer noggrant om jag hade varit osäker.
Nu är du ju saligen avliden - men du har rätt en ulv kan aldrig vara säker på ett får och en röstfifflare/ängel kan aldrig vara säker på vem som är spion ;) men vice versa.

Det är väl rätt typiskt mig att fastna i något, den här gången att jag inte fattar varför Lobelia inte kan vara god.
 
Jag tror ju på q som får om jag nu måste fundera på får.
Jag är mer intresserad av den sista ulven.

Jag är också mest intresserad av sista ulven. Jag gissar att du är god baserat på ditt och fios nojsande :laugh: men egentligen litar jag inte på dig alls. Sen bör väl Mirtai vara god för jag gissar på henne som röstfifflare, med avseende på DL2. (fan lättare att sortera ut de som verkar goda - jag vill hitta ulvar)

Det ger kvar:

Paddi
Karamell
q
Lobelia
 
Jag är också mest intresserad av sista ulven. Jag gissar att du är god baserat på ditt och fios nojsande :laugh: men egentligen litar jag inte på dig alls. Sen bör väl Mirtai vara god för jag gissar på henne som röstfifflare, med avseende på DL2. (fan lättare att sortera ut de som verkar goda - jag vill hitta ulvar)

Det ger kvar:

Paddi
Karamell
q
Lobelia

Instämmer i ditt antagande om LenaH.

Så min lista på kvarvarande ser ut som din, fast du står med på den ;)
 
Jag är också mest intresserad av sista ulven. Jag gissar att du är god baserat på ditt och fios nojsande :laugh: men egentligen litar jag inte på dig alls. Sen bör väl Mirtai vara god för jag gissar på henne som röstfifflare, med avseende på DL2. (fan lättare att sortera ut de som verkar goda - jag vill hitta ulvar)

Det ger kvar:

Paddi
Karamell
q
Lobelia
Jag tror din tidigare tanke om Paddi kan vara nåt.
Jag är på jobbet men jag återkommer.
 
Jag har fått bekräftelse på att jag var rätt ute i mina tankar angående fio- att hon spelade för den goda sidan
Fio som var spionlärling var övertygad om LenaHs godhet - det räcker för mig att sortera in henne som god , jag misstänker att fio hade på fötterna för att kunna vara så säker helt enkelt

Mirtai hamnar också på den goda sidan för mig nu när fio var spionlärlingen, med tanke på att mistimed rök i DL2

Och jag vill å det bestämdaste invända mot @LenaH s fundering kring att jag skulle vara fåret :p, det stämmer helt enkelt inte :D

Så för mig blir det "enkelt" att rikta blickarna mot de andra efter att ha sorterat in ovanstående till de godas sida

Paddington- jag grunnar allt lite på vilken sida hon egentligen spelar på?
Hon har gjort rollen som får ypperligt andra gånger- så min fundering är om hon återigen är fåret? eller om hon rent av är ulv?:idea:
Ska försöka hinna läsa igenom henne återigen- något som jag kände igår är att hon är väldigt anonym i leken för mig och det kan tyda på att hon tassat omkring kanske?

Lobelia har ju varit lite på tapeten tidigt i leken och jag var beredd att sortera in henne som god ifall Lenis hade varit fåret när hon lynchades
Nu var ju Lenis ulv och röstade på Lobelia flera ggr.
Lobelia själv röstade på Lenis försent när Mistimed var den kanske troligaste kandidaten att egentligen rösta på om hon velat rädda sig själv. Sedan var det ont om tid har hon berättat flera ggr om
Skulle Lobelia vara ulv så är det ett hiskeligt alibiröstande i lyan i så fall är väl min spontana tanke- och sånt har ju hänt tidigare (*host* @LenaH och @Paddington :cool:)
Men för stunden i mina tankar så känns det mer troligt att Lobelia , om hon är ond, i så fall skulle vara fåret- men känns också udda att hon då skulle rösta på Lenis- om det nu inte var att hon trodde att hon skulle åka? Och att den rösten på Lenis skulle ge Lenis lite alibi? :idea: Och hon ville undvika att lägga upp mistimed till lottning
Lobelia kan också mycket väl vara god, som bara råkat hamna i blickfånget efter sitt skämtande i början av leken och med sin försenade röst på Lenis

Karamelldrottningen Har jag också lite missat i leken - även om jag röstade på henne i en DL-
Hon har haft lite tankevurpor - men det är å andra sidan länge sedan hon lekte och jag antar också att lekandet kan ha förändrats på den tiden som gått - så hon har mitt benefit of the doubt

Cirkus hm ja ständigt denna cirkus!:D Hon är absolut tillräckligt slipad för att kunna smita med både som ulv och får. Samtidigt har jag inte fått några direkta ondvibbar av hur hon teoriat och röstat i leken . Och inte heller någon känsla att hon skulle försöka så in misstankar mot goda , möjligen det hon blev nervös över - nojsandet mellan fio och LenaH? behöver läsa igenom henne ordentligt känner jag och analysera mera efter det

så en kvartett där det minst borde finnas 2 onda - det är iaf 50% chans att ta rätt så att säga även om man chansar i blindo
Med lite otur är det rent av 3 onda i kvartetten ovan om det faktiskt finns 2 ulvar kvar- men det lär ju visa sig om det lynchas en ulv och leker fortsätter så det kan man fundera vidare över sedan- dammar av LenaHs klassiska "en ulv i taget"

Sedan tänker jag att den /de goda som då bör finnas i kvartetten är i så fall bybor såsom jag lagt mitt pussel

Ska uppdatera röstlistorna samt läsa igenom de här fyra så får vi se om jag slås av någon vettig tanke sedan :)
 
Röstlista DL1
20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
Lenis röstar på _Corpse_Bride
Mirtai röstar på corpse_bride
Lobelia röstar på Lenis
Mistimed
röstar på Fio
cirkus röstar på LenaH
qitis röstar på _Corpse-Bride_
Paddington röstar på Lenis

KD och Hedinn röstade för sent.
glömmerallt, fio, _CorpseBride_, hemlig missade att rösta



DL2
14.17 glömmerallt röstar på Lenis
14.52 Mistimed röstar på Mirtai
21.31 fio röstar på Mistimed
21.48 Hedinn röstar på glömmerallt
21.52 Mirtai röstar på Mistimed
21.54 Karamelldrottningen röstar på Qitis
21.56 Lenis röstar på Lobelia
21.58 bollen__ röstar på karamelldrottningen
21.58 LenaH röstar på Lobelia
21.59 Paddington röstar på Lobelia
22.00 cirkus röstar på Hedinn
(3 på lobelia 2 på mistimed i öppen röstning)
Mistimed lynchades- ulv
Glömmerallt käkades- siare 1

22.01 Lobelia röstar på Lenis (för sen)
22.01 qitis röstar på karamelldrottningen (för sen)



Röstlista DL3
15.09 fio röstar på Lenis
16.12 qitis röstar på Lenis
17.01 LenaH röstar på Lenis
17.05 Mirtai röstar på Lenis
17.23 cirkus röstar på Lenis
17.47 Lobelia röstar på Lenis
17.56 Hedinn röstar på Lenis
18.18 bollen__ röstar på Lenis
18.22 Karamelldrottningen röstar på Lenis
21.07 Paddington röstar på Lenis
21.47 Lenis röstar på Lobelia


Röstlista DL4

17.32 qitis röstar på Hedinn
18.38 cirkus röstar på Hedinn
19.21 LenaH röstar på Hedinn
20.04 Karamelldrottningen röstar på Hedinn

20.50 Fio röstar på hedinn
21.32 Paddington röstar på Hedinn
21.36 Lobelia röstar på karamelldrottningen
21.38 Mirtai röstar på qitis

rösterna från de som är kvar i leken:
LenaH röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lenis Hedinn
Mirtai röstar _Corpse_Bride, Mistimed, Lenis
,qitis
Lobelia röstar Lenis, Missar (Lenis), Lenis karamelldrottningen
cirkus röstar LenaH, Hedinn, Lenis Hedinn
qitis röstar _Corpse-Bride_, Missar
(Karamelldrottningen), Lenis, Hedinn
Paddington röstar Lenis, Lobelia, Lenis Hedinn
Karamelldrottningen röstar LenaH,
(för sen) Qitis, Lenis Hedinn

Hm det är allt väldigt mycket rött på de flesta i listan!
Så rätt tydligt för mig att det måste varit alibiröstande , ja i lynchen mot Lenis är det ju självklart så förstås
LenaH och Mirtai bortser jag från då jag känner mig övertygad om att de är på godas sida efter fios säkerhet om LenaH (inte ett dugg nervös tror jag det var hon skrev) och Mirtai pga lynchen då Mistimed rök trots färre öppna röster + Att det inte inkommer några protester ang att hon är trolig röstfifflare. Det borde ha dykt upp nu tycker jag i så fall

Paddington har en snygg rad med rött - det är bara Lobelia vi inte vet vilken färg hon ska ha

Det kan vara alibiröstande från Paddis faktiskt
Noterar att Paddis har röstat väldigt sent i samtliga röstningar - och vad det gäller på Lenis och Hedinn när det redan var uppenbart att de skulle lynchas
Hon la dessutom en tredje - och vad det verkade- avgörande röst på Lobelia när MIstimed hade 2
Och om Lobelia är god så kan det ju varit ett försök att rädda en i lyan?
Jag får förstärkning i mina tidigare tankar idag att Paddis kan vara ond. Sedan om hon är fåret eller är i lyan är mer svårbedömt i så fall.



röstraderna från de som är ute ut leken :
Hedinn röstar Lobelia (
för sen), GA, Lenis
Hemlig röstar Missar (
pekar på Lobelia)
GlömmerAllt röstar Missar (
pekar på Lenis)
fio röstar Missar (
pekar på CB) mistimed, Lenis Hedinn
bollen röstar _Corpe_Bride, Karamelldrottningen, Lenis
Lenis
röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lobelia
Mistimed röstar Fio, Mirtai

edit: försöker få bort rödfärgen där jag skriver om Paddington det går inte:idea: - så ni inte undrar varför det är rött
 
Noterar att Paddis har röstat väldigt sent i samtliga röstningar - och vad det gäller på Lenis och Hedinn när det redan var uppenbart att de skulle lynchas

Ja och när det gäller första lynchen så la hon en mycket sen röst på Lenis när det var uppenbart att CB skulle ryka. Så en röst på en kollega i det läget bör ha varit ofarligt.
 
Ja och när det gäller första lynchen så la hon en mycket sen röst på Lenis när det var uppenbart att CB skulle ryka. Så en röst på en kollega i det läget bör ha varit ofarligt.
Det är ju en av de grejer som stört mig, jag tycker det är lite vågat att lägga en andraröst på en kollega när det var så många som inte röstat än och röstlistan som cirkulerar har inga tidsangivelser men nu läste jag igenom hela processen vid DL1 igen och ser att hon absolut har kunnat ha koll.

Jag tror inte Paddi hann se Lobelias röst på Lenis innan hon la sin egen men att CB hade 4 visste hon om.

@qitis - jag har släppt dig som får efter att du la den första rösten på Heddan igår.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 867
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 712
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 022
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 447
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp