Varulvsleken

Jag får snart besök - mina föräldrar kommer hit över julen

Så ska försöka hinna gå igenom de andra jag inte hann förut och sedan försöka presentera en röst också så jag har röstat då jag är oäsker på hur mycket jag kan delta ikväll.
Är dock hemma iaf och med dator+ att det finns wifi till telefonen så det handlar bara om hur pass ogästvänlig jag är mot mina föräldrar:D

Här kommer lite tankar från mig:
Jag tänker fortsätta analysera lite efter hur rösterna lagts , så här till DL5 borde man ju kunna läsa ut lite mera ifrån dem tycker jag+ lägga till mina tankar såsom jag känt under lekens gång- hinner inte läsa igenom alla ordentligt tyvärr- så hojta till om jag tänker helt galet :angel:

Karamelldrottningen är en ny bekantskap för mig- alltid kul med återvändare!:)
röstrad:
Karamelldrottningen röstar LenaH,(för sen) Qitis, Lenis Hedinn
Har dividerat friskt och med lite tankevurpor mellan varven- dock kanske det om något betyder att hon spelar som ensam förvirrad god?
Satt hon i en lya så borde de ju kunnat informera om lektekniska saker tex menar jag?
Eller så är hon så smart att hon inser att det kan vara bra att verka förvirrad möjligen?:idea:
Har också röstat rätt sent på Lenis och hedinn dock
och så tja jag vet ju vart jag har mig själv -och hon har röstat på mig:cautious: men å andra sidan vet jag ju att jag lätt blir misstänkt och karamellen har ju aldrig tidigare lekt med mig så....:p
Hon har även röstat på LenaH dock i DL1 där det borde vara enklare för en ond att strömrösta på CB istöäöllet för en annan god tänker jag? Eller rösta på en lyakamrat- och LenaH tror jag inte sitter i lyan faktiskt :p
Och lite så att jag gärna ger henne chansen att leka ett tag till pga länge sedan hon lekt+ att jag inte riktigt får de där ondvibbarna av henne totalt - men jag kan absolut ha fel om det
 
Lobelia
röstrad:
Lobelia röstar Lenis, Missar (Lenis), Lenis karamelldrottningen

Jag känner lite så här om Lobelia : hon har röstat på Lenis konsekvent i början av leken, och uppenbarligen haft tidsbrist leken igenom dessutom (liksom jag;) )
Så jag tänker så här : vore Lobelia ulv så borde hon lagt en enkel röst på en god och inte en lyakompis?
Jag tycker också att det vore intressant att veta Paddis sida före jag bestämmer mig om Lobelia
måste jag säga
Jag har en brasklapp för att paddis är fåret och Lobelia ulven som hon försökt att följa med rösten och meddela sig med- tom så pass att paddis röstade på lobelia - men det är kanske långsökt- men ja tanken finns där hos mig.
Som sagt:
syna paddington känns mest angeläget för mig- är hon får - det kan ge svar och nya frågor och hjärnbryderierO_o
Är hon ulv så hoppas jag leken är slut :D
Är paddington god så seglar ju Lobelia upp som misstänkt för mig dock vill jag tillägga
 
Paddington har en snygg rad med rött - det är bara Lobelia vi inte vet vilken färg hon ska ha

Det kan vara alibiröstande från Paddis faktiskt
Noterar att Paddis har röstat väldigt sent i samtliga röstningar - och vad det gäller på Lenis och Hedinn när det redan var uppenbart att de skulle lynchas
Hon la dessutom en tredje - och vad det verkade- avgörande röst på Lobelia när MIstimed hade 2
Och om Lobelia är god så kan det ju varit ett försök att rädda en i lyan?
Jag får förstärkning i mina tidigare tankar idag att Paddis kan vara ond. Sedan om hon är fåret eller är i lyan är mer svårbedömt i så fall.

Men hur tänker du egentligen här (se det jag fetat i ditt inlägg). I stort sett alla i leken hade ju samma rad med röster på Lenis och Hedinn sista två DLs. Är ju du, Mirtai och Lobelia som röstade avvikande där?

LenaH
röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lenis Hedinn
Mirtai röstar _Corpse_Bride, Mistimed, Lenis ,qitis
Lobelia röstar Lenis, Missar (Lenis), Lenis karamelldrottningen
cirkus röstar LenaH, Hedinn, Lenis Hedinn
qitis röstar _Corpse-Bride_, Missar (Karamelldrottningen), Lenis, Hedinn
Paddington röstar Lenis, Lobelia, Lenis Hedinn
Karamelldrottningen röstar LenaH,(för sen) Qitis, Lenis Hedinn
Hedinn
röstar Lobelia (för sen), GA, Lenis
Hemlig röstar Missar (pekar på Lobelia)
GlömmerAllt röstar Missar (pekar på Lenis)
fio röstar Missar (pekar på CB) mistimed, Lenis Hedinn
bollen röstar _Corpe_Bride, Karamelldrottningen, Lenis
Lenis röstar _Corpse_Bride, Lobelia, Lobelia
Mistimed röstar Fio, Mirtai

Och varför skulle jag ha röstat på CorpseBride? Jag har redan skrivit varför jag inte valde att göra det - för även om hon var inaktiv så kunde hon ju sitta på en viktig roll och jag ville inte att den skulle riskera att försvinna (bättre då att LL har möjlighet att ersätta den med en annan spelare). Och jag röstade på Lenis Dl1 för jag tyckte hon var skummast av det lilla som hänt.
 
Alltså - Mirtai och LenaH är med största sannolikhet goad. Q känns osannolik som både får och ulv iom första rösten på Hedinn igår (tack LenaH för den tanken - då är det något färre kvar. Det gör att jag har Lobelia, Paddi och Karamell kvar, det vore ju själva fan om det inte gick att pricka en ond, det bör ju vara två av dessa tre som är onda och helst vill jag ju ha ulven.

Och hur jag än vrider på det så är det nog Paddi som jag tycker är mest misstänkt, hon la tredjerösten på Lobelia när det stod 2-2 mellan henne (L) och Misti. Hon kanske alibiröstar på Lenis i ett sent skede i DL1 när risken är liten att Lenis får flera röster även om det är några kvar att rösta, men de var inte inne runt DL.

cirkus röstar på Paddington
 
Sedan blev det att jag gjorde det lite enkelt för mig igår eftersom jag hade min kompis här och jag hade inte mer tid att lägga på att göra någon djupare analys.

Det var bra för mig att få hjälp att reda ut tankarna om fio/Mirtai och nu förstår jag vad Lena pratade om att se det som står i leken (synd bara att det skedde på bekostnad av att fio blev käkad)

Mirtai lägger jag helt åt sidan efter det som hänt i leken och nu finns det ingen annan kandidat till den rollen.

LenaH håller jag även åt det hållet - jag tror att fio fick info som gör att hon kunde lita på Lena (även om jag inte gör det ;) )

Så de som är kvar i leken är
Qitis
Cirkus
Karamelldrottningen
Lobelia
 
Hon kanske alibiröstar på Lenis i ett sent skede i DL1 när risken är liten att Lenis får flera röster även om det är några kvar att rösta, men de var inte inne runt DL.
nog för att jag inte drar mig för att alibirösta på kolleger när jag är i lyan, men varför skulle jag ha gjort det i Dl1?

Vi var tre som röstade prick 22 och det var fem spelare som missade att rösta/röstade för sent (sex med CB). Vore det inte väl vågat att lägga en andraröst på en kollega då? Ingen visste ju att så många spelare skulle missa att rösta.

20.34 bollen röstar på _Corpe_Bride
21.16 LenaH röstar på _Corpse_Bride
21.53 Lenis röstar på _Corpse_Bride
21:57 Mirtai röstar på corpse_bride

21:58 Lobelia röstar på Lenis
21:58 Mistimed röstar på Fio
22:00 cirkus röstar på LenaH
22:00 qitis röstar på _Corpse-Bride_
22:00 Paddington röstar på Lenis


KD och Hedinn röstade för sent.
glömmerallt, fio, _CorpseBride_, hemlig missade att rösta
 
För övrigt @cirkus du skrev tidigare att "du undrade hur Q blivit god"
Var det utifrån vad jag skrev tidigare under leken? Det var isf en referens till en tidigare lek där Q4 var med (jobbigt m flera Q :p ) och inte i denna lek.

Om det inte var det du tänkte på, så undrar jag om det är någon som har hållit Q åt godare hållet?
 
cirkus
röstrad:
cirkus röstar LenaH, Hedinn, Lenis Hedinn

Samma här egentligen som med karamellen (som iofs la sin röst för sent - men just det faktumet talar ju än mer för att karamellen kanske är god när jag tänker närmare på det) lägger en uddaröst på LenaH i DL1
Lägger sedan en uddaröst på hedinn sedani DL2 där Mistimed hade 2 och Lobelia 3 röster - och det där kan man ju fundera hundra varv kringO_o Bara för att det är cirkus :heart
Rösten på Lenis kom mitt i sas däremot rösten på hedinn kom ju som nr 2 efter min - kanske talar till hennes fördel ändå?
Tja summa summarum
Vete sjutton vart jag har cirkus- som vanligt :D
 
Ser att det är tidigare dl idag. Ska ffa läsa om fios inlägg. Och de hon misstänker. Tror det blir bäst. Att bara läsa om leken ger inte så mycket tror jag. Måste specifikt leta efter sista ulven/ulvarna nu.
 
För övrigt @cirkus du skrev tidigare att "du undrade hur Q blivit god"
Var det utifrån vad jag skrev tidigare under leken? Det var isf en referens till en tidigare lek där Q4 var med (jobbigt m flera Q :p ) och inte i denna lek.

Om det inte var det du tänkte på, så undrar jag om det är någon som har hållit Q åt godare hållet?

q har ungefär samma tankar som mig själv vilket gör att jag inte inte har några misstankar mot henne idagsläget. Neutral än så länge med litet plus åt det goda hållet.
lite klent men jag vill ju frramhäva mina goda intenser
 
Alltså - Mirtai och LenaH är med största sannolikhet goad. Q känns osannolik som både får och ulv iom första rösten på Hedinn igår (tack LenaH för den tanken - då är det något färre kvar. Det gör att jag har Lobelia, Paddi och Karamell kvar, det vore ju själva fan om det inte gick att pricka en ond, det bör ju vara två av dessa tre som är onda och helst vill jag ju ha ulven.
Minns jag inte fel så undrade jag vem som skulle lägga första rösten på Hedinn och hur många röster Hedinn skulle få. Jag har sett det många gånger att lyan så fort någon blir misstänkt och man tror denne ska lynchas så röstar man så tidigt som möjligt för att nästan godförklara någon för det. Jag säger inte att Q är ond men lite mer än så behövs för att jag skagodförklar personen. Har du något mer på Q som jag missat?
 
Ser att det är tidigare dl idag. Ska ffa läsa om fios inlägg. Och de hon misstänker. Tror det blir bäst. Att bara läsa om leken ger inte så mycket tror jag. Måste specifikt leta efter sista ulven/ulvarna nu.
Vilka spionrader tror du fio har fått? Jag är övertygad om att hon känner till vem som ängeln är, och troligen röstfifflaren också men vad mer? Jag kollar nog heller på de hon inte misstänker.
 
Vilka spionrader tror du fio har fått? Jag är övertygad om att hon känner till vem som ängeln är, och troligen röstfifflaren också men vad mer? Jag kollar nog heller på de hon inte misstänker.
Jag misstänker att ängeln räddat sig själv väldigt många gånger i denna lek eftersom så många har dött varje natt. Och det i sin tur har fio sett vem som är räddad många gånger och denna person borde rimligen vara ängel. Röstfifflaren kan vara svårare att luska ut men inte omöjligt om denna förhoppningsvis röstat samma som sitt nick i leken.
Detta ger alltså två goda spelare och räknar man bort dessa är det förhoppningsvis lite lättare att hitta onda.
 
Fios testamente:
LenaH och Mirtai -goda (hoppas ängeln skyddar någon av dessa inatt, onödigt att bil av med!) tror iofs att någon av dessa är ängeln ändå, men utifall denna får för sig att skydda nån annan

Kvar att granska närmare:
Lobelia.
qirtis
Cirkus.
Paddington
 
Jag misstänker att ängeln räddat sig själv väldigt många gånger i denna lek eftersom så många har dött varje natt. Och det i sin tur har fio sett vem som är räddad många gånger och denna person borde rimligen vara ängel. Röstfifflaren kan vara svårare att luska ut men inte omöjligt om denna förhoppningsvis röstat samma som sitt nick i leken.
Detta ger alltså två goda spelare och räknar man bort dessa är det förhoppningsvis lite lättare att hitta onda.
Det är just därför som jag undrar varför du inte kollar främst på de hon håller för goda - inte misstänker, just för att hon troligen vet (visste) ett par som är goda min inte fått extra info om onda.
 
Det är just därför som jag undrar varför du inte kollar främst på de hon håller för goda - inte misstänker, just för att hon troligen vet (visste) ett par som är goda min inte fått extra info om onda.
hon ville ju hålla mig som god ju :angel: nåväl iofs bara med plus i kanten...
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 851
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 690
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 431
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 233
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp