noterar att även
Paddington använder sig av böjningen "onding" och "goding" i
#53 ... Det är ju som om detta bara är en lek för er (syftar på Heddan som uttryckte sig likadant) och inte blodigt allvar?!
I
#63 lägger
Lenis upp en teori som hon sen slår hål på själv i samma inlägg, jag undrar också lite kring sista stycket - vad menar du med att det skulle bli intressant att se om det går åt ett annat håll än mot CB?
@Lenis
Lobelia gör någon slags tankevurpa kring CB som siare, jag hänger inte riktigt med i hur hon menade men är väl inte direkt något jag reagerar på heller i nuläget.
Däremot stör jag mig lite på detta:
Det här är svårt, förutom diskussionen om rösterna på C_B och om det är okej så har det inte hänt så värst mycket i leken. Antingen väntar folk ut varandra eller så har de inte tid. Satt själv i ett möte fram till för en kvart sedan och hoppades på något att gå på.
Jag förstår inte det skumma i att rösta ut en som inte varit aktiv alls, det är lockande att ha någon att rösta på. Det är dock lättare att göra för den som är ond och vet vilka som är kompisarna i lyan. Som ond kanske man inte gör det valet om det är en lyakompis.
Det fetade, man har ju massvis att rösta på som god, alla är potentiella ulvar. Speciellt första DL är ingen specialinfo finns än. Det är väl bara onda som skulle vara tacksam för "någon att rösta på" förutsatt att denne nu inte var ond?
Röstar på Lenis för att hon tycker Lenis tredjeröst på CB var att göra det lätt för sig.
Jag är också lite kluven till när man själv medger att man "hoppar på samma tanke och motivering som flera andra" som
Q gör i sin röst på CB (
#94). Det är att göra det så himla lätt för sig. I och för sig har Q försökt teoria tidigare när det knappt funnits något att gå på också.
Mirtai kom in och röstade på CB då det kändes dumt att rösta på någon som var aktiv. Jag håller ju inte riktigt med om att det är en bra idé att rösta på någon som inte visat sig i leken, och det skaver lite när hon inte reflekterar mer kring det än så.
Förstår inte riktigt
KDs röst på LenaH, det kändes som att den kom lite tagen ur luften. Men åh andra sidan kom hon in väldigt sent så det kanske den var (vet att rösten kom för sent också).
Hedinn missar att rösta, men röstar för sent på Lobelia pga (om jag förstår rösten rätt) hennes tankevurpa kring siare tidigare. För all del, men jag hänger inte riktigt med på vad i det som gör henne just misstänkt? Hur är det större risk att en sån vurpa görs av en ond än av en god,
@Hedinn ?
Postar detta så länge och fortsätter läsa. Inget är nog i kronologisk ordning då jag hoppar runt en del medan jag läser och skriver medan jag ser sånt jag reagerar på.
Jag ska iväg ikväll och kommer behöva rösta snart.