Varulvsleken

Helt ärligt? Hade vi verkligen haft mer att gå på? Det vette fan såhär tidigt i leken.
Jo om alla röstar på samma så blir det ju inte mycket att gå tillbaka och analysera. Jag tror inte att det fanns så mkt att gå på, men möjligheten till analys i efterhand blir ju sämre

Efter att ha läst och vändigt och vridigt på det som skrivit så fastnar jag mest på det här inlägget, mest för att inte riktigt begriper resonemangen. Det gör mig förvirrad.

OM @Hedinn och @LenaH är ulvar och Lenis Får så skulle det första stycket kunna vara ett försök att hinta,(hon följde dessutom lenas röst så det skulle absolut kunna vara fallet men jag förstår annar inte alls vad gillande av ett LL inläägg skulle ha med roller att göra.

Andra stycket får jag inte alls ihop med att hon strax därefterröstade på CB( det käns motsägelsefullt på något vis jag inte kan förklara)

Så glömmerallt röstar på Lenis
för att jag tror hon kan vara får enligt teorin ovan plus att hon la tredje rösten i "stömen" vilket jag generellt finner ulvigt och att jag allmänt inte begriper hennes resonemang

Försiktigt var det här! Noterar att LenaH och Hedinn likeade inlägget om natt-DL. Och det är ju bara ulvar som bryr sig om natt-DL.. eller å andra sidan är d ju samma för specialroller. Så där föll den tanken. Och dessutom skulle ju en ulv knappast likea ett inlägg om det vore riktat till ulvarna så då borde de som gillar det isf snarare vara lite åt det oskyldigare hållet.. fast nu kom jag ju fram till att det gällde specialroller. Då torde Lena o Hedinn vara onda eller ha specialroller då, om man ska dra nån slutsats av deras knapptryckning. Eller är de bybor för att de oskyldigt kan gilla inlägget utan baktanke.
Och nu känner jag att jag verkligen har noll att gå på som lyckas göra ett helt stycke av detta halmstrå :o:D

Röster på CB och det kan man ju förstå, hon lär väl bli kickad om hon inte slumpvis kan råka titta in. Det är lätta röster men samtidigt förståeliga så det säger mig inte jättemycket ändå. Intressant blir det väl att se om rösterna mot förmodan skulle gå åt ett annat håll om ingen hasplar ur sig nåt rekordludet.

Jo jag är övertygad om att LL lottar rollerna och antagligen svär eder ibland när någon som ofta försvinner från radarn får en viktig roll - sånt kan förändra hela balansen.

Jag utgår i allafall från att ingen kunde lista sig till att hon inte hade en viktig roll

Jo jo men vem som helst hade ju kunnat ha en viktig roll och bli utröstad i DL 1 och det hjälper ju inte att försvara sig oftast eftersom det inte finns något att gå på. Alltså det är inget jag känner att jag hade hängt upp mig på direkt.

Mer så att jag hänger med i @Lenis resonemang , att det är enkla röster och att det är möjligt att ulvarna inte röstat där! Det är ett scenario som jag mkt väl kan tänka mig.

Troligen fler? Varför tror du det? Mtp att så många röstade är högst sannolikt någon ond, men onda brukare ju föredra att flyta med. De vet ju att CB inte är i lyan så de kunde ju lätt luta sig tillbaka medan det kändes mkt tidigt att CB skulle ryka, av förklarliga skäl. Då är det lättare att rösta nån annanstans. Att de skulle dreva i de här läget känns lite väl oförsiktigt.. tycker jag då.

noterar att även Paddington använder sig av böjningen "onding" och "goding" i #53 ... Det är ju som om detta bara är en lek för er (syftar på Heddan som uttryckte sig likadant) och inte blodigt allvar?! :arghh: :p

I #63 lägger Lenis upp en teori som hon sen slår hål på själv i samma inlägg, jag undrar också lite kring sista stycket - vad menar du med att det skulle bli intressant att se om det går åt ett annat håll än mot CB? @Lenis

Lobelia gör någon slags tankevurpa kring CB som siare, jag hänger inte riktigt med i hur hon menade men är väl inte direkt något jag reagerar på heller i nuläget.
Däremot stör jag mig lite på detta:
Det här är svårt, förutom diskussionen om rösterna på C_B och om det är okej så har det inte hänt så värst mycket i leken. Antingen väntar folk ut varandra eller så har de inte tid. Satt själv i ett möte fram till för en kvart sedan och hoppades på något att gå på.

Jag förstår inte det skumma i att rösta ut en som inte varit aktiv alls, det är lockande att ha någon att rösta på. Det är dock lättare att göra för den som är ond och vet vilka som är kompisarna i lyan. Som ond kanske man inte gör det valet om det är en lyakompis.
Det fetade, man har ju massvis att rösta på som god, alla är potentiella ulvar. Speciellt första DL är ingen specialinfo finns än. Det är väl bara onda som skulle vara tacksam för "någon att rösta på" förutsatt att denne nu inte var ond?
Röstar på Lenis för att hon tycker Lenis tredjeröst på CB var att göra det lätt för sig.

Jag är också lite kluven till när man själv medger att man "hoppar på samma tanke och motivering som flera andra" som Q gör i sin röst på CB ( #94). Det är att göra det så himla lätt för sig. I och för sig har Q försökt teoria tidigare när det knappt funnits något att gå på också.

Mirtai kom in och röstade på CB då det kändes dumt att rösta på någon som var aktiv. Jag håller ju inte riktigt med om att det är en bra idé att rösta på någon som inte visat sig i leken, och det skaver lite när hon inte reflekterar mer kring det än så.

Förstår inte riktigt KDs röst på LenaH, det kändes som att den kom lite tagen ur luften. Men åh andra sidan kom hon in väldigt sent så det kanske den var (vet att rösten kom för sent också).

Hedinn missar att rösta, men röstar för sent på Lobelia pga (om jag förstår rösten rätt) hennes tankevurpa kring siare tidigare. För all del, men jag hänger inte riktigt med på vad i det som gör henne just misstänkt? Hur är det större risk att en sån vurpa görs av en ond än av en god, @Hedinn ?

Postar detta så länge och fortsätter läsa. Inget är nog i kronologisk ordning då jag hoppar runt en del medan jag läser och skriver medan jag ser sånt jag reagerar på.
Jag ska iväg ikväll och kommer behöva rösta snart.

Helt ärligt? Hade vi verkligen haft mer att gå på? Det vette fan såhär tidigt i leken.

Ja, det känns åtminstonde högst troligt, För mig känns det självklart att en röst baserat på något som skrivits i leken .öppnar upp för disskusson på ett helt att sätt. Det går ju liksom iten att misstänka någon som inte skrivit någon( Givetvis kan en se det som att alla startar som misstänkta men jag tror min poäng framgår?) Jag utgår från attn folk enbart lägger den typen av röst pga brist på vettiga teorier.

OM @Hedinn och @LenaH är ulvar och Lenis Får så skulle det första stycket kunna vara ett försök att hinta,(hon följde dessutom lenas röst så det skulle absolut kunna vara fallet men jag förstår annar inte alls vad gillande av ett LL inläägg skulle ha med roller att göra.

Vet inte om du är kvar och kan svara men jag fattar inte? Var är hinten? :confused: Hon besvarar ju sina påståenden med motargument mot påståendena?

Jag håller med dig - så klat blir det ännu mindre info att gå på til DL2 om alla strömröstar på en som inte hittat leken, samtidigt så finns det ju inte så mycket info i DL1 generellt och många röster är OT, fast hur rösterna fördelar sig kan man ju alltid försöka dra slutsatser av senare

Ja, vill också lyfta fram teoriernma och disskussionerna kring dem och rösterna, sådant kan ge mer att gå på än vem folk röstar på ibland.

Jag ska dra till stallet nu så jag kommer hem i vettig tid och kan engagera mig mer, hoppas att det har hänt lite mer i leken till dess...

@glömmerallt vilket gynnar goda sidan mest - att få ut fåret eller en ulv?
vinstvillkoren är såhär:

jag tänker att det är bättre att få väck ulvarna

Ja mycket bättre att få ut en ulv än fåret(förhoppningen att ulvarna käkar fåret finns ju) Jag misstänker dock Lenis även som ulv om det inte framgick( om än innte så mycket men det gäller övriga också)

Vet inte om du är kvar och kan svara men jag fattar inte? Var är hinten? :confused: Hon besvarar ju sina påståenden med motargument mot påståendena?

Allta att hon tog upp att de kunde vara ulvar för att de gillade ett inlägg(jag vet att det är långsökt), jag tycker det var ett märkligt påstående så jag funderade kring det och det var enda begripliga anledningen till det jag kunde komma på.

Så nu har jag läst ikapp allt, inget mer jag direkt reagerar på i nuläget.

@glömmerallt vilket gynnar goda sidan mest - att få ut fåret eller en ulv?
vinstvillkoren är såhär:

jag tänker att det är bättre att få väck ulvarna

Hur hade du tänkt?
Jag tänker ju att om jag har en teori om att någon är får (och då om jag har rätt så är någon annan ulv) så hade jag röstat på den jag tror är får för att bekräfta min teori innan jag röstar på den som i den teorin är ulv.

Jag väljer att rösta nu så jag vet att det blir gjort. Om jag får tid innan jag måste gå lämnar jag öppet för röstbyte om något skulle dyka upp.

Mistimed röstar på Mirtai

Av 4 inlägg är 2 lekrelaterade, och jag reagerade på båda. Jag upplever det inte som att hon försökt leta onda, och jag tänker att hon kanske är en ond som försöker flyta med under radarn. CB blev ett lätt byte att haka på strömmen mot, där hon inte behövde anstränga sig för att motivera rösten.

Allta att hon tog upp att de kunde vara ulvar för att de gillade ett inlägg(jag vet att det är långsökt), jag tycker det var ett märkligt påstående så jag funderade kring det och det var enda begripliga anledningen till det jag kunde komma på.

från mobilen ifall det blir konstigt så vet ni varför.

Fast hon fortsätter sitt inlägg med att skriva att det oxå kunde gälla specialroller och att den tanken då föll.. Varför utelämnar du det? Tycker jag är mer konstigt?

citat
Försiktigt var det här! Noterar att LenaH och Hedinn likeade inlägget om natt-DL. Och det är ju bara ulvar som bryr sig om natt-DL.. eller å andra sidan är d ju samma för specialroller. Så där föll den tanken

vidare skriver hon

Och dessutom skulle ju en ulv knappast likea ett inlägg om det vore riktat till ulvarna så då borde de som gillar det isf snarare vara lite åt det oskyldigare hållet.. fast nu kom jag ju fram till att det gällde specialroller. Då torde Lena o Hedinn vara onda eller ha specialroller då, om man ska dra nån slutsats av deras knapptryckning. Eller är de bybor för att de oskyldigt kan gilla inlägget utan baktanke.

Så jag tycker nog din slutsats var väl långsökt ifrån det inlägget, inte för att det inte skulle kunna vara så att Lenis är ond men inte baserat på just det stycket isåfall.

Mistimed röstar på Mirtai

Av 4 inlägg är 2 lekrelaterade, och jag reagerade på båda. Jag upplever det inte som att hon försökt leta onda, och jag tänker att hon kanske är en ond som försöker flyta med under radarn. CB blev ett lätt byte att haka på strömmen mot, där hon inte behövde anstränga sig för att motivera rösten.

Men Mirtai har ju inte ens varit inne idag? Känns ju väldigt enkelt måste jag säga? Inte så enkelt att leta onda innan DL 1 ???

Hur tänker du här?

Hade det inte varit enkla röster om det varit någon annan roll? De onda vet rimligen inte vem som har vilken roll av de goda, inte ens vilka som är goda i och med att det är en ond utanför lyan.
Det hade kunnat vara en ond utanför lyan med och onda som röstade på denna. Men oddsen är förhållandevis små. Tror mer på den första teorin.

Såhär långt:
Ja jag behöver läsa tråden igen speciellt som orden ibland hoppar runt :meh:

Men hittills de som på något vis sticker ut mest är:

Lobelia: får inget riktigt grepp om henne. Hade tidigare en "tankevurpa" och sådant kan ju hända vem som.

Fio: det är något med hennes spel och kommentarer som sticker ut mer än andras. Behöver inte betyda att hon är ond. Men nått "special" skulle jag tippa på. Ska se om jag hittar något mer konkret, men just nu känns hon mer god än ond.

Ska dubbelkolla en grej. Återkommer.

Hur hade du tänkt?
Jag tänker ju att om jag har en teori om att någon är får (och då om jag har rätt så är någon annan ulv) så hade jag röstat på den jag tror är får för att bekräfta min teori innan jag röstar på den som i den teorin är ulv.

Ja så kan man ju tänka fast jag fattar inte riktigt varför man ska rösta ut ett får först för att ev få ut en ulv sen? Jag röstar nog hellre på en möjlig ulv direkt. Men nu tyckte ju GA att Lenis kunde vara vilket som

Är mobil så orkar inte citera sådär strukturerat som jag borde så det blir ett mer generellt svar. :)

Visst får man lite mer att gå på om alla röster är välmotiverade och grundar sig på vad någon skrivit i leken men hur länge ska man spara på en frånvarande deltagare då?
Det är ju med samma resonemang så isf en mindre som bidrar till att föra leken framåt?

Sen för min del så tyckte jag att alla kunde få en extra chans nu när vi inte lekt på så länge. :)

Ah du tänker att den enda begripliga anledningen till hennes påstående var att hon försökt vinka till ulvarna om hon är får? Måste förtydliga för mig själv så jag förstår vad jag läser..

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 772
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 855
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 026
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 884
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka