Vaselinsand

S

Siriano

Det stod ju lovord om underlaget i rapporten från dressyr-VM och det låter underbart att inte behöva vattna. Vet ni någon som har det? Vet ni var det går att få tag på?
 
Jag bor pa Irland och har blev det valdigt populart ett tag att ha vaselinsand. Det ar JATTEBRA i borjan. Man behover bara rulla det och det ar som nytt.
Tyvarr haller det inte i langden. En granne till oss har det och 2 ar senare ar det inte alls samma bana. Vaselinet ar uttvattat. De sager att de ger typ 10 ars garanti, men jag har aldrig sett en ridbana med vaselinsand som haller i 10 ar.
Det funkar i ridhus dock, dar ar det helt ok, aven efter en langre tid. Men det ar ju inte som nytt...

Jag vet att alla ridbanor andrar sej efter ett tag, sanden packas osv. Men vaselinsanden ar inte att rekommendera. Det tar langre tid att joxa och dola med an vad det gor att vattna sanden du redan har.

Jag vet inte vad det kostar i Sverige, sa det ska jag inte uttala med om, men det ar sakert inte billigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 198
Senast: Fiorano
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
262
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Jag ser det om och om igen. Narrativet att dressyrryttare är rädda för sina hästar - och att det går ut över hästarnas välfärd. Vad...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 452
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp