Bukefalos 28 år!

Vatten på vintern, hur gör ni?

Sv: Vatten på vintern, hur gör ni?

Vi har dragit en värmekabel i vattenledningen och sedan har vi vattenkopp med värme i också. Vårat stall blir så kallt på vintern så det är en omöjlighet att ha det på nåt annat sätt.
Hästarna tycker det är väldigt gott att dricka när vattnet är ljummet.
 
Sv: Vatten på vintern, hur gör ni?

Läste precis "kalla stall tråden", och jag håller helt med, in med frisk luft! Men med den friska luften kommer minus graderna allt närmare, och då fryser ju vattnet ganska snabbt.

Vad har ni för knep?
Hyr min stallplast så det är inte så att jag orkar släpa vatten från stan direkt..:smirk: Har fundrerat på att skaffa en dunk..

Du ska få ett bra tipps som funkar både ute o inne .
Häll kokhett vatten i petflaskor (en till hink o flera till badkar) o lägg i .
dom rör sej i vattnet o vattnet fryser inte lika snabbt :banana:
 
Sv: Vatten på vintern, hur gör ni?

Jag har gjort en egen "ther***ar" funkar super och MYCKET billigare än orginalet. Jag gjorde en stor balja till hagen, men det går ju att göra i ordningen en "murarhink" till boxen/L- som älskar att fixa saker
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 417
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 418
Senast: Habina
·
Hästvård Hej. Hästarna på ridskolan jag går på är utan vatten i hagarna under vintern (ca 7 timmar). Vid insläppet så springer alla hästarna...
Svar
1
· Visningar
980
Senast: warg
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp