Bukefalos 28 år!

FrontLine_

Trådstartare
Några av er har säkert hört att havsnivån är ovanligt låg i år, och det vatten som "fattas" finner ni nu i mina ben haha!

Helt otroligt, i morse fick jag inte på mig mina foppatofflor (som förövrigt är väldigt förstora)..Benen/fötterna såg ut som elefantben, och fingrarna som prinskorvar!

Finns det något man kan göra?
Och är det nån som har nåt bra tips på skor som kan tänkas passa;)?
Och hur mycket brukar man "svälla" på slutet av graviditeten? jag har 10 veckor kvar nu och hoppas inte på att det ska bli värre:D
 
Sv: vatten..

jag är nog ocskå en bov vad gäller låga vattennivån. Högläge - alltså med fötterna över hjärthöjd. Sen får man ju ha stödstrumpor av en bra modell som inte är FÖR varma

Jag har köpt ett par billiga tygdojor size big som inte tar emot nånstans! ;)
 
Sv: vatten..

Stödstumpor och högläge vad det jag levde efter. Och jag var grymt svullen.

Lider med dig, det är skitjobbigt.
 
Sv: vatten..

Svarar båda..

Men stödstrumpor, i den här värmen?:O Det är ju 30 grader i skuggan nu, och kl är nio! Dör man inte av fotsvett:D?

NeverEver, vart hittade du skorna? Jag är i desperat behov av skor, förtillfället går jag barfota hahahaha
 
Sv: vatten..

Såna finns väl överallt.. undrar om jag inte köpte dem på din sko eller nåt sånt. Sen har ju Le couqe sportif också.

Idag har jag oxå införskaffat sandaler.. du vet såna merrel lite sportigare, men ändå snygga och ser inte klumpiga ut. Bra sula och med dem orkar jag gå lite längre :love:

Stödstrumpor har jag på jobbet, trots värmen! Annars ser jag ut som en klubba om benen.
 
Sv: vatten..

För ett tag sedan sjönk mitt Hb till 78 och fötter och vader såg ut som lutfiskar!:D
Så brukar jag se ut under mina graviditeter men någon sådan fanns inte att skylla på denna gång.

Jag fick bla Furosemid Recip utskrivet.
Med hjälp av dessa kissade jag ner mig (:eek:) till en anständig nivå.

Detta efter att hjärta, njurar osv såg bra ut.

Ring din vårdcentral och kolla upp om det finns någon bakomliggande orsak!
 
Sv: vatten..

Jaha, när ska jag lära mig att läsa ett inlägg helt korrekt! :grin:

Du är alltså gravid!:D

Då antar jag att ditt blodtryck osv är kollat?

Jag fick inte Furosemid utskrivet när jag var gravid men då hade jag havandeskapsförgiftning alla gångerna.
Det var bara att stå ut och ligga med benen högt så mycket det går!

Men, låg inte den här tråden inne på senior alldeles nyss!!:eek:

Är jag fullständigt förvirrad?
Kan någon hjälpa mig ut!
 
Senast ändrad:
Sv: vatten..

Såna finns väl överallt.. undrar om jag inte köpte dem på din sko eller nåt sånt. Sen har ju Le couqe sportif också.

Idag har jag oxå införskaffat sandaler.. du vet såna merrel lite sportigare, men ändå snygga och ser inte klumpiga ut. Bra sula och med dem orkar jag gå lite längre :love:

Stödstrumpor har jag på jobbet, trots värmen! Annars ser jag ut som en klubba om benen.

Jaha, du menade bara vanliga tygskor:)? Jag trodde du hade nån särskilt sort som var anpassad efter svullna ben haha :D

Jag har köpt mig ett par skor, som jag kunde ha för några dagar sen men nu ser fötterna ännu värre ut så nu kan jag inte ens ha dom..

På tal om svullna fötter/ben, är det vanligt att man får vita prickar? Jag har fullt med vita prickar på benen, och då snackar vi knallvita.. ser inte vidare snyggt ut :/
 
Sv: vatten..

Jaha, när ska jag lära mig att läsa ett inlägg helt korrekt! :grin:

Du är alltså gravid!:D

Då antar jag att ditt blodtryck osv är kollat?

Jag fick inte Furosemid utskrivet när jag var gravid men då hade jag havandeskapsförgiftning alla gångerna.
Det var bara att stå ut och ligga med benen högt så mycket det går!

Men, låg inte den här tråden inne på senior alldeles nyss!!:eek:

Är jag fullständigt förvirrad?
Kan någon hjälpa mig ut!

Haha du har förstått rätt, jag är gravid;)

Blodtrycket är kollat, sist låg det på 130/90..
Jag försöker så gott det går att ligga med benen högt, men det är inte så ofta man får tillfälle haha;)

Jag tror den här tråden låg här hela tiden, det var iaf det som var meningen haha ;D
 
Sv: vatten..

japp vanliga dojjer..
Ett annat tips. JAg har köpt ett par snygga sandaler med ställbara band från McKinley vit/grå. Perfekta eftersom man kan ändra storleken över foten på dem. De har dessutom mkt bättre sulor än tygskor!
 
Sv: vatten..

Idag, med 16 veckor kvar så har mina ben & fötter svällt för första gången. Tycker redan att det är jobbigt. :crazy: Klarade mig hela förra graviditeten & hade hoppats på att göra det denna med, men icke då... Dom är jättetjocka, stenhårda och huden stramar. :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ska försöka att inte skriva en hel roman. Jag har antagligen haft rls från tonåren men inte förstått vad som var fel och läkaren...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: Skorpis_8
·
Anläggning Tänkte att det säkert finns någon här på buke som kan hjälpa mig. Vi köpte 2010 en ny hästgård som vi flyttade till, vi la ner mycket...
Svar
9
· Visningar
2 414
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Önskar få lite hjälp och tips,och gärna olika synvinklar på det hela... Hästen,en 18-årig varmblodsvalack,gammal travare,köptes av...
2
Svar
24
· Visningar
5 794
Senast: Boj
·
Övr. Katt Helt oväntat har jag blivit med katt, en alldeles underbar liten kille på ca 10 veckor (och 700 g vilket väl är ganska lite?), och jag...
2
Svar
26
· Visningar
4 549
Senast: Pazuzu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp