Bukefalos 28 år!

VBL.val. ,5 år -MSV DRESSYR

Han hade ju inte gått något löp så det är kanske därför han inte är reggad hos STC eller så är det ingen godkänt travstam.
 
Nej, jag har ingen koll på travavel heller så jag vet inte vilka raser man får korsa in mm.
 
Jag vet inte om du följt alla dessa oändliga travartrådar där det påstås än det ena och än det andra om vad travare utan namn har tävlat i.

Det har tillockmed gått så långt att en här påstår sig tävla under skyddad identitet för sig och sina travarhästar för att slippa namnge dom och att dom vinner medelsvår dressyr bara hon målar över frysmärkningen.

Alla är så oändligt trötta på alla dessa folk som hört någon som känner någon som har en travare som vunnit medelsvår men inte har något namn och därav min attityd.

Men det verkar som du missat dessa diskussioner och då ber jag om ursäkt :bow:

Dessutom kom du oxå med ett namn och du är den första av alla dessa folk som faktiskt gjort det.
 
För några månader sedan startade jag en tråd där jag efterlyste namn på varmblodiga travare som går msv dressyr. Det blev många svar i den tråden, men det kom inte fram ett enda namn. Så det där med att det med alla säkerhet finns travare som går msv med godkänd procent, det tror inte jag på.

Hur kan du påstå att TR är skrivet för halvblod? :confused: TR är skrivet för ridhästar!

Jag skulle vilja sticka ut hakan här och säga att det finns andra raser som kan utföra vissa rörelser betydligt bättre än halvblod.

Immer
 
Men Cowabunga skriver tidigare att det är en travare, uppgifterna om att det är ett halvblod kommer är direktkopierat(?) från SvRFs databas.
Men jag tror också att det är en korsning... Men kul ändå om det stämmer!
 
Visst är det kul om det stämmer, jag har ju efterlyst namn här på Bukefalos i ett par års tid, utan resultat. :)

Kanske kommer uppgifterna från Ridsportförbundets databas, men visst går det att lösa licens även för travare? Förstår inte vitsen med att den blivit halvblod när man löst licens...

Immer
 
därför varmblod finns inte med som alternativ i databasen så dom blir nog automatiskt halvblod, inte som svenskt halvblod utan enbart halvblod.
 
Den hästen var inte renrasig travare utan en korsning.
Den hade ingen frysmärkning.
För övrigt red jag själv på sfrk på den tiden och detta var en av mina favorithästar som jag "skötte om" en period. :)

Hästen var ridskolans häst och ingick i lektionsverksamheten.
Mia Svensson tävlade mycket riktigt hästen. Är osäker på om de red msv, det kan den ha gjort, det ska jag låta vara osagt men LA gick den i alla fall med råge.
Det var en mycket fin häst, välutbildad med bra steg (vad jag minns som tonåring).
 
OK, då förstår jag. Men du menar väl att det är VARMBLODIG TRAVARE som inte finns med som alternativ :devil: :D

Men förresten, om det inte går att lösa licens för varmblodstravare (eller för den delen kallblodstravare) - hur kunde då Maritsa Hansson redovisa antalet licensinnehavare i sin avhandling? :confused:
Immer
 
Du kan lösa licens för vilken häst som helst, men alla raser finns inte med som förval i formuläret. Fyller du inte i något i rutan blir det nog halvblod. Samma på ponny, alla raser står inte uppradade.

Men hästen är ju fortfarande varmblodstravare. :)
 
En travare enligt uppgift ska ha debuterat i MSV dressyr omkring maj/juni 2004, heter Super Suprise och har garanterat travstam.
 
Vilken tävlingsplats? Det finns ingenting noterat på Ridsportförbundets resultatsida, och jag kan inte hitta någonting på AltaVista heller.

Immer
 
Om man kollar på ATG:s sportinfo så finns det bara ett varmblod som heter Super Surprise men det är en hingst född 1989 och undan ett annat sto.

Men den här hästen kanske inte är registrerad hos STC? Låter dock helt otroligt då man tydligen kostat på ordentligt med hingsten och man frysmärker och registrerar travare som ettåringar.

Den tidigare "travaren" som ni diskuterade är inte ett renrasigt varmblod eftersom varken Marie eller Chanteclair inte är ett varmblod. Antagligen därför den är reg. som halvblod också. Man får inte korsa in andra raser än varmblodiga travare som är registrerade i något lands travarregister om man ska ha hästen som travare.

/Camilla
 
Jo, det gjorde den nog eftersom det anges att 8 hästar startade och den här placerade sig som delad 7:a. Förstår dock inte varför den, eller den andra 7:an, inte har fått några poäng? Gick de in på banan och sen av?
 
De kan ja blivit uteslutna av någon anledning, hästen gick inte rent, ryttare red fel väg för många ggr, de hoppade över staketet, det gick åt skogen så ryttaren valde att avbryta....
 
Det verkar vara samma Super Surprise som är registrerad hos ATG/STC och den som har licens hos SvRF. En hingst född 89 med samma stam och ägare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 334
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 539
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 418
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp