Bukefalos 28 år!

Veckans osexigaste fråga

Ja använd pulver om du kör med förtvätt. Alternativt att du delar kapseln i mitten och lägger ena halvan i förtvättsfacket och andra halvan i huvudtvättsfacket.
 
Anledningen till att jag började med tvättpoddar var att pulvret ofta inte sköjdes bort helt och då fick jag vita fläckar på kläderna.

Det kanske inte heter poddar i Sverige?
 
Anledningen till att jag började med tvättpoddar var att pulvret ofta inte sköjdes bort helt och då fick jag vita fläckar på kläderna.

Det kanske inte heter poddar i Sverige?
Tvättkapslar är nog vanligast att säga men tror inte att de är så vanliga här:) Finns men inte slagit igenom.
 
Anledningen till att jag började med tvättpoddar var att pulvret ofta inte sköjdes bort helt och då fick jag vita fläckar på kläderna.

Det kanske inte heter poddar i Sverige?
Kapslar tror jag de kallas, men jag tror inte det är vanligt med tvättmedelskapslar.

De flesta kör nog flytande, i flaska alltså.
 
Använder bara flytande. Pulvret har en tendens att klumpa sig och lägga sig i rör och tvättmedelsfack tycker jag. Med flytande behöver jag inte rengöra så ofta :p
Det har jag aldrig arit med om. Men på ett jobb uppstod det, visade sig att vaktmästaren hällde i minst dubbelt så mycket pulver som doseringen. hen trodde det blev extra rent.

et händer nån gång att jag får gråa fläckar av tvättmedel men de kör jag en 90-graders tvätt. (har egen tvättmaskin och eget vatten - som jag använder för lite av för att det ska hålla sig fräscht)
 
Kallas för tvättkapsel i Sverige, men utomlands säger man pods.

1680582146584.png
 
Gör folk det?
Jag använder bara pulver till 99/100 tvättar. Förutom till viss ull. Ulltvättmedlet är flytande.
Vet inte. Jag använde flytande ett tag för väldigt många år sedan. Minns inte riktigt varför. Har inte använt något annat än pulver på jättelänge. Samma på jobbet. Pulver där också.
 
Det har jag aldrig arit med om. Men på ett jobb uppstod det, visade sig att vaktmästaren hällde i minst dubbelt så mycket pulver som doseringen. hen trodde det blev extra rent.

et händer nån gång att jag får gråa fläckar av tvättmedel men de kör jag en 90-graders tvätt. (har egen tvättmaskin och eget vatten - som jag använder för lite av för att det ska hålla sig fräscht)
Det är helt galet hur många som överdoserar tvättmedel! Min sambo gjorde det förr, men slutade efter att jag visade honom hur mycket pulver det låg kvar i facket efter han tvättat… Har dock visat sig att hans pappa gör likadant. Och i alla fall ett par vänner till honom. Det enda som händer är att det blir dyrt, slöseri på tvättmedel och säkert extra slitage på kläderna/det som tvättas. Det blir ju liksom inte renare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 069
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
721
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 064
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp