Bukefalos 28 år!

Vem lästa runt stövlarna?

ylvalill

Trådstartare
Har ett par jättefina Cavallo dressyrstövlar som jag köpte för ett par år sedan, de har dock bara blivit liggande för de är en aning för smala i vaden. När jag köpte dem sa säljaren att det inte skulle vara några problem att lästa ut dem nån cm, så det var planen. Jag vet dock inte vart jag ska hitta någon som jag vågar lita på klarar av att göra det utan att förstöra stövlarna. Hur vet man vem som klarar av att göra sådana "ingrepp"? Lite löjligt att bara ha så fina stövlar liggande utan att använda dem, men jag vågar ändå inte chansa och lämna dem till "vem som helst"... :crazy:

Nån som har lästat ut ett par Cavallo stövlar (med dragkedja)? I så fall - hur blev resultatet? Kan man få ut dem nån cm eller hur stor skillnad blir det?
 
Senast ändrad:
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

Jag tror att dragkedjan kan ställa till det lite. En riktigt duktig skomakare (det är inte helt lätt att hitta) är rätt man för uppgiften.
 
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

... och det ska vara en bra, utbildad. Har gått på niten att lämna till en vanlig "på hörnet" och det blev kanske någon milimeters skillnad. Knappt. Bortkastade pengar.
 
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

Att lämna till ridsportbutiken där jag köpte dem blir svårt eftersom jag flyttat många mil därifrån sedan dess, men jag kan ju i och för sig höra med en närmare butik om de kan rekommendera nån. Tycker det är skitsvårt med skomakare, hur vet man vem som är duktig liksom? Har lämnat vanliga skor och stövlar till diverse skomakare för olika reparationer och tycker sällan jag blivit nöjd... :-(
 
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

Ja, enligt dem jag köpte av var det svårare att lästa ut i och med dragkedjan, och man kan inte få ut lika mycket, men 1cm skulle inte vara något problem. Tänkte mest om någon faktiskt har testat..?
 
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

Ja, jag fick ut mina, med dragkedja, säkert 1,5 cm. Så det går utan problem för den som har rätt grejor och kan sätta dem i spänn. En sadelmakare kanske kan göra det annars?
 
Sv: Vem lästa runt stövlarna?

Fick tips om en skomakare som skulle vara bra så nu är stövlarna inlämnade. Väntar med spänning på resultatet!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 550
Senast: WBanna
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 630
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 927
Senast: Praefatio
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 954
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp