Vem mördade Palme?

Jag tror också på Petterson.
Det var nog bara så simpelt och därför har ingen åkt dit.
Alla dessa invecklade teorier....nån borde ha läckt.
 
Det har ju kommit fram en massa nytt material om personen Christer Pettersson. Var några som skulle göra en dokumentär om honom som fick tag på 35 säckar där i princip hela hans liv var sparat. Det materialet är helt okänt av polisen.

Googlar man på Christer Petterssons dagbok så får man en massa intressanta träffar. P1 har också ett program om detta fynd.
 
Det har ju kommit fram en massa nytt material om personen Christer Pettersson. Var några som skulle göra en dokumentär om honom som fick tag på 35 säckar där i princip hela hans liv var sparat. Det materialet är helt okänt av polisen.

Googlar man på Christer Petterssons dagbok så får man en massa intressanta träffar. P1 har också ett program om detta fynd.
Det känns inte lite konstruerat och planterat, tycker kontra-konspirationsteoretikern på forumet.
Dagbok, det känns riktigt genuint från en man av Christers kaliber.
 
Det känns inte lite konstruerat och planterat, tycker kontra-konspirationsteoretikern på forumet.
Dagbok, det känns riktigt genuint från en man av Christers kaliber.
Nä det tycker jag inte alls. Fast jag är å andra sidan inte lagd åt konspirationshållet till. :)

Har du lyssnat och läst om dagböcker? Bortsett från att en koppling mellan vissa personer kunde fastställas så är det mest bara ett liv som rullas upp. Det är ju inget direkt om hans skyldighet/oskyldighet till mordet som kommer fram utan snarare hur Christer var som person och vad hans liv bestod av förutom Palmehistorien.
 
Jag tror Christer för att slumpen finns. Något annat borde väl ha poppat upp till ytan. Lisbeths vittnesmål vete sjutton om man kan lita på men hon sa något som att personen såg alkoholiserad ut. Det är väl väldigt troligt att hon i och med sitt yrke är mycket bekant med alkohols inverkan på ansiktsdrag och rörelsemönster. Jag ser mycket enkelt om någon är alkoholpåverkad.
 
Problemet med Christer Pettersson är att vittne 1 kände till honom och vittne 1 såg gärningsmannen tydligt utan att känna igen personen.

Jag tror på GW:s teori. ;)

Jag tror heller inte att det var han. Antigen ljuger Lisbeth Palme av orsaker vi inte känner till, eller så var hon i chock och inte ett pålitligt vittne.

Det är väldigt mycket som inte stämmer. Varför larmades inte alla poliser? Varför tog ingen upp jakten på mördaren? Varför stängdes inte vägar och gränser av? Lisbeth hade enligt vittnen dessutom bytt kläder innan hon ankom sjukhuset, hur gick det till? Varför fanns det flera män med walkie talkies i området?

När en statsminister eller president blir mördad finns mördaren (eller hjärnan bakom mordet) oftast bland de som hade ansvar för säkerheten. De som lät det hända. Säpo informerade inte ens Palme om hur allvarlig hotbilden mot honom var. Det var många människor som visste vart han skulle befinna sig den kvällen och att han inte hade skydd.
 
Christer Pettersson.

Lisbet Palme pekade ut honom.

Just det utpekandet har ju fått massvis med kritik iom att Lisbeth hade fått info i förväg om misstänkt gärningsman. Utan att känna till hela historien i detalj hade hon fått berättat för sig att den misstänkte var missbrukare eller liknande och Christer stack ut väldigt mycket åt det hållet.
Det är med andra ord ett väldigt svagt vittnesmål och fruktansvärt klantigt av polisen att påverka henne åt det ena eller andra hållet
 
Enligt min gamla juridiklärare så fanns det inte en susning att Christer Pettersson skulle ha kunnat genomföra mordet, han var alldeles för försupen och klantig.

Precis, de flesta i "branschen" är överens om att mördaren måste ha varit en bra skytt, intelligent och iskall samt i god fysisk form så han snabbt kunde ta sig från mordplatsen. Låter det som CP? Nej, det låter mer som en polis, militär eller kanske en jägare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Hellhound
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 821
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Blodiga krigsscener, galna danskar och brutala halshuggningar utgör premissen för storfilmen "Stockholm bloodbath". Alba August spelar...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Samhälle Snubblade över en artikel ang den regimkritiska bloggaren Tumso Abdurakhmanov, som redan blivit utsatt för mordförsök i sitt eget hem av...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp