Vem mördade Palme?

Jag har en helt annan teori jag. Det finns en film som heter "Call Girl" där scener har klipps bort på order av Palmes söner. En av kunderna liknade honom för mycket.
Jag bodde i Enköping när filmen utspelar sig och minns mycket väl alla dessa historier.
Anna Lind bodde också där då.
Det hände mycket underligt i samband med den där historien.
Någon i den härvan kan ha tagit en alldeles personlig och privat hämnd.
Men det kommer aldrig att komma ut då de som skulle utreda saken också var inblandade.
Lisbeth Palme kan också ha blivit redigt sur p.g.a. detta.

Se filmen!
Den är bra och tänkvärd över vad som sker mitt framför våra ögon utan att vi egentligen märker det.
 
Vad menar du? Att någon skulle bli så sur att den gått all in och mördat en statsminister pga bortklippta filmer i en film? Vad är det för film egentligen?
 
"scener" skulle det givetvis stå.

Frågan är varför Palmes sönder skulle vilja ha scenerna bortklippta.
Vad har Palme med saken att göra öht, men jag ska googla ;)
 
Det är en alldeles sann historia.
Se filmen, den är mycket stark.
Call Girl (som jag inte sett) är ju inte en dokumentär utan ett drama, så "alldeles sann" stämmer väl knappast?

@Sporthorse - Call Girl (2012) handlar om den s k bordellhärvan eller Geijerskandalen. Denna var en riktig politisk skandal på 70-talet som involverade minderåriga prostituerade och höga politiker. Samma affär finns i den på Lillemor Östlins självbiografiska bok Hinsehäxan baserade miniserie som SVT gjorde 2012 med Vera Vitali i huvudrollen.

Så filmen kom långt efter mordet, men händelserna utspelades på 1960- och 1970-talen.
 
Call Girl (som jag inte sett) är ju inte en dokumentär utan ett drama, så "alldeles sann" stämmer väl knappast?
Den stämmer mycket väl.
Alldeles smärtsamt för väl.
Jag var där och såg det med egna ögon från sidan så att säga.
Inte så nära att jag finns med i filmen men de som jag umgicks med gör det.
 
Den stämmer mycket väl.
Alldeles smärtsamt för väl.
Jag var där och såg det med egna ögon från sidan så att säga.
Inte så nära att jag finns med i filmen men de som jag umgicks med gör det.
När var du där? På 60-70-talen eller under filminspelningen?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
1 112
Senast: Hellhound
·
Kultur Miraklet i Gullspång finns på svtplay. Ni som har sett den, vad tycker ni? Har ni några teorier? :nailbiting: Vad är er teori om...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 811
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Hästnyheter Blodiga krigsscener, galna danskar och brutala halshuggningar utgör premissen för storfilmen "Stockholm bloodbath". Alba August spelar...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
Samhälle Snubblade över en artikel ang den regimkritiska bloggaren Tumso Abdurakhmanov, som redan blivit utsatt för mordförsök i sitt eget hem av...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp