Vem ska omplacera din katt?

T

tirre

Satt just och läste på Hittehunds hemsida (om katter jag lovar) och det var så himla bra skrivet att jag bara måste förmedla det till er: http://www.hittehund.nu/katt/artikel/omplaceradinkatt.htm

Det är ju precis sådär det är. Helt plötsligt är det inte deras "problem" längre. De hotar med avlivning och tror att det ska kännas värre med deras katt än de katter som varje dag dör hemlösa. Hur kan man bli sån?
 
Väldigt bra artikel! Det är så synd att folk inte kan förstå att katten har en själ och att man inte kan dumpa den hur som helst när man inte längre tycker sig kunna ha en katt. :mad: Varför har katter så mycket lägre "värde" i folks ögon än t.ex. hundar??? Jag vet att det finns många hemlösa hundar också men inte alls i samma omfattning som det finns katter...
 

Liknande trådar

Oro
Kropp & Själ Jag har alltid varit en orolig människa, på lågstadiet satt jag många gånger inne hos skolsystern under mattelektionerna eftersom jag va...
Svar
17
· Visningar
1 519
Senast: Squie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 234
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 952
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 465
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp